Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Auktioner

 Besvar Besvar
Forfatter
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Auktioner
    Sendt: 31 Maj 2010 kl. 19:50
Hej
Pas på en hvis grejforhandler fra Viborg der huserer
på auktionen andetsteds på siden.
Man betaler ca. 50 % mere for varerne.
Til top
Casper Hannecke Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
havenisse Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2008
Geografisk: danmark
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér havenisse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 19:57
Man betaler vel kun det man syntes varen er værd??
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 19:58
(y)
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 20:04
Det er der jo ikke noget revolutionerende i - et dugfrisk eksempel:

Shimano Stella 4000 FD - en by på Sjælland - én butik = 3500 kr., 2 kilometer derfra i en anden butik = 4799 kr. Gæt evt. selv, hvor de sælger flest hjul.

Og som det anføres, man betaler jo kun det man finder rimeligt, og det fleste jeg kender handler der hvor det er billigst;-)

/Ole
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 20:05
Hej Carsten !!
Nu er det vist mig du omtaler.

Jeg har ganske rigtigt en del auktioner på her langt de fleste er min samling af gammelt samler grej.
Derudover er der et par auktioner af nogle varer prøver mm der skulle være være af interesse for samlere mm.
der i blandt den Scierre CAP du har bud på auktion og vundet .
Jeg har ikke solgt den til overpris DU har selv budt den op !!

Du har betalt og den er tidlige idag sendt til dig NÅR DU NU HER OFFENTLIGT advarer imod mig fortryder jeg at jeg i pakken har medsendt flere ting der skulle udligne den pris DU SELV BØD mod den reelle markeds pris.

Knæk og bræk
Hilsen
Ole
(EN VIS GREJFORHANDLER FRA VIBORG)
Til top
Lars B 9000 Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
labfisken

Tilmeldt:: 21 Apr 2007
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér labfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 20:06
Hvad er problemet....er han for dyr, så lad være med at købe, så er der vel intet problem.

Eneste problem kan vel være, hvis han selvom han er erhvervsdrivende sælger som privatperson på auktionen, da den nok ikke går i forhold til de øvrige erhvervsdrivende grejforhandlere, der betaler for at annoncere og sælge via 123nu.dk. Mon ikke Lars Aagaard har styr på dette.

;-)
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 20:09
Problemet er at man tror at man handler fra privat til privat, ikke andet.
Til top
Lars B 9000 Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
labfisken

Tilmeldt:: 21 Apr 2007
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér labfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 20:13
Carsten> Det er vel ligegyldigt, hvis den vare du køber er i orden, og du byder vel ikke prisen højere op bare fordi du handler privat. Du byder vel til den pris, du mener, du vil betale for den pågældende vare.

Har manden ældre ting på auktionen og få nye ting, og ikke i stor stil sælger større mængder nyt grej på auktionen, så er der vist ikke noget at brokke sig over, selvom han er erhvervsdrivende.

Til top
Thor Ankerstjerne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
simris1

Tilmeldt:: 20 Maj 2009
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simris1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 20:15
Problem?? eller problem? du har jo selv budt på varen? eller? jeg har selv prøvet at byde overpris, men det var jo mig selv der bød. Thor
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 20:21
Man føler sig bare lidt røvrendt når man finder ud af at det er en grejbutuk man har handlet med og så ser at du i selvsamme butik kan købe den følgende vare ca. 40% billigere. Derfor kan jeg ikke se at det er et samlerobjekt.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 20:22
ole menander skrev: Hej Carsten !!

Du har betalt og den er tidlige idag sendt til dig NÅR DU NU HER OFFENTLIGT advarer imod mig fortryder jeg at jeg i pakken har medsendt flere ting der skulle udligne den pris DU SELV BØD mod den reelle markeds pris.

Knæk og bræk
Hilsen
Ole
(EN VIS GREJFORHANDLER FRA VIBORG)


Touché;-)

Ups Carsten:-(

/Ole
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 20:41
1. Du har selv bud denne pris .
2. Du kunne jo have ledt efter den på nettet
3. Jeg bruger ikke 123nu som afsætning, jeg solgte/er ved at sælge en stor samling gammelgrej.
4. har samtidigt sat nogle caps til salg (mange samler på fiskecaps). tror det er 5 stk auktioner med dem og 1 jakke i str xxxxl alle startpris langt under indkøbspris, hvad folk byder dem op i tja det er jo op til folk selv.
5. jeg har sendt ekstra varer med i din pakke så du netop ikke er blevet ´´røvrendt´´
6. Skulle du en anden gang føle dig ´´røvrendt´´ så henvend dig dog til kilden, du har da både mit nummer og min e-mail inden du offentligt udstiller folk som dårlige individer.

Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 20:55
Hej ole
Det skal jeg nok, men det ville være bedre hvis i som forhandlere
ville skrive det i jeres auktioner.
Jeg slutter dette indlæg nu , en hel del klogere.
Mvh Carsten
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 21:00
Carsten, hvis det er en forhandler du har handlet med så KUNNE købelovens regler om forbrugerkøb være gældende - bare en hurtig tanke inden jeg dribler til vandet........
Til top
Kristoffer Holst Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristoffer H Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristoffer H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:09
Hej, ja det er let at blive grebet af bydeiver ved auktioner. Men som det tidligere er nævnt er der ingen der har vredet armen om på dig. Jeg synes sgu ærlig talt, at det er upassende at hænge folk ud på grund af man ikke selv har gjort sit hjemmearbejde og undersøgt hvilken værdi auktionsvaren har.

Din anke omkring hvorvidt Ole burde have identificeret sig som forhandler, kan selvfølgelig diskuteres.

Når det så er sagt, har jeg selv handlet adskillige gange med Ole på QXL - her hedder han Gejkælderen. Min erfaring siger mig at, Ole er ganske reel og jeg har også oplevet at han ligger lidt ekstra i kassen ved flere lejligheder.

Jeg håber at du tager den privat næste gang, og lige trækker vejret, inden du tager ladegreb på keyboardet.

:-) Kristoffer
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:24
Carsten Rasmussen skrev: Hej
Pas på en hvis grejforhandler fra Viborg der huserer
på auktionen andetsteds på siden.
Man betaler ca. 50 % mere for varerne.
...


ha ha 1 pk tudekiks er hermed sendt til overpris
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:29
Hej Carsten & Ole

Det var dog en trist tvist i har fået ud af en ´´bette auktion´´

Jeg skal ikke forsvare nogen men vil lige sige at jeg bor i nærheden af Viborg, og jeg gennem mange år har handlet i Grejkælderen hos Ole Melander.
En god fiskesnak og en reel behandling er det indtryk jeg har fået af ham fra Viborg.

Der er flere tvivlsomme emner i denne sag:
1. Carsten du haselerer over at du har givet for meget for en vare som du selv har budt på. Med mindre du har været fuld og andre har ført din hånd , må du sq da være småt begavet over at brokke dig over en pris du selv har lagt ind på auktionen!
2. Ole du bør nok som grejhandler/selvstændig erhvervsdrivende afstå fra at bruge de gratis annoncer og auktioner der i bund og grund er beregnet til os amatører der nærmest bytter vores gamle ragelse og andre gode ting.
Du bør i steder købe dig noget plads på sitet og sælge den vej rundt, ....bare min mening

Frede
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 23:00
Hej Carsten
Et godt råd. Lad dog være med at byde, hvis du føler dig snydt er der kun en du kan pege finger af, og det er dig selv.
Du har dummet dig. LÆR af det.
Michael
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 23:39
hej Frede ;-)

jeg er jo også selv en fiskeamatør, og de auktioner jeg har her på sitet er da også primært brugt grej og samlergrej jeg har haft liggende meget længere end jeg har haft butik og som jeg hermed ville skille mig af med pga pladsmangen.
Til erhversauktioner bruger jeg et andet site, hvor du også betaler en procent af salget.
De enkelte nye ting der var på var nogle vareprøver af diverse cap ( som mangle samler på) og ja en enkelt vadejakke str XXXL som sikkert var lige på grænsen, beklager.

jeg vil i nærmeste fremtid købe reklame plads her, når min hjemmeside sådan er rigtigt kommet op at køre.

eller bruger jeg med fornøjelse siden her som lystfiskeren i mig gerne skal kigge flere gange om dagen.

Jeg ser nu meget nyt grej på auktion af samme personer, så måske var det en ide, at lave en sideløbende auktion for erhversdrivende, hvor der var brugt en form for betaling til sitet evnt præmier... lad dette være en ide.
Til top
Morten Blichmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Salmonitis Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmonitis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2010 kl. 08:41
Enig - det er helt vild dårlig stil at udstille folk offentligt på den måde, når man selv har budt varen op i pris. Hellere tanke før end efter handling!
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2010 kl. 14:01
(y)
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2010 kl. 14:02
(y)(y)(y):-)
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2010 kl. 16:59
Rolig Ole,

Det er langt mere Carsten, der udstiller sig selv som Fjols ved at udbassunere sit overbud her, end det er dig, der sættes i et dårligt lys.

Det han er ked af er jo tydeligvis sit eget bud - men i stedet for at holde det for sig selv, finder han så på at brokke sig over, at du er forhandler.

Det er da fløjtende ligegyldigt, hvem sælger er - så længe man vil købe varen ....... og her sågar selv har fået lov at bestemme prisen.:-) Jeg ringer til Peter ..... ;-)
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2010 kl. 17:41
Ender vel med, at man som sælger nærmere skal angive en max pris der må bydes fremfor en min pris *G*

At forsøge at advare mod en sælger, fordi man selv har budt ´´for meget´´ på en vare, er sgu da direkte tåbeligt. Kunne måske forstå holdningen, hvis der i auktionen var anført en butikspris, som viste sig at være helt ude i hampen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres