Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Danielsson 4seven

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Danielsson 4seven
    Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:19
Skal ha et ekstra hjul til min Helios. Selvom jeg er glad for mit nyindkøbte Waterworks, så mangler jeg en spole mere som jeg hurtig kan skifte over, hvis jeg nu vil fiske med wf eller omvendt. En Waterworks ekstraspole er jo ikke helt billig og da jeg så at Danielsson hjullene er på tilbud med 30%, så er det jo bare med at købe sådan et istedet for en spole

Mit problem er bare hvilke et det skal være:

Danielsson F3W 4Seven eller Danielsson L5W 4Seven W

Kan umiddelbart ikke se hvad forskellen skulle være udover vægten og farven? Hvad er det som gør at Danielsson L5W 4Seven W vejer over 40gr mere end Danielsson F3W 4Seven?
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:21
Jan Ly skrev: Skal ha et ekstra hjul til min Helios. Selvom jeg er glad for mit nyindkøbte Waterworks, så mangler jeg en spole mere som jeg hurtig kan skifte over, hvis jeg nu vil fiske med wf eller omvendt. En Waterworks ekstraspole er jo ikke helt billig og da jeg så at Danielsson hjullene er på tilbud med 30%, så er det jo bare med at købe sådan et istedet for en spole

Mit problem er bare hvilke et det skal være:

Danielsson F3W 4Seven eller Danielsson L5W 4Seven W

Kan umiddelbart ikke se hvad forskellen skulle være udover vægten og farven? Hvad er det som gør at Danielsson L5W 4Seven W vejer over 40gr mere end Danielsson F3W 4Seven? ...

det kunne hjælpe hvis man ved hva klasse stang det er anton
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:27
Hej Jan Er det ikke noget med spolen den er vist breder
Det er ikke kun Korsholm der har de hjul nedsat,var inde ved
sportdrees der har samme priser

Mvh
Henrik
buresøen(y)
Til top
Jan Skall Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skall Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2006
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skall Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:50
Hej Jan


Forskellen på de to modeller er netop, at W modellen er en anelse bredere så der bliver bedre plads til backing.

Har selv hjulet i den gamle version, super kysthjul.



/Jan
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:50
Det er til en klasse 6(y)

Jeg vil bare gerne vide hvad forskellen er på disse 2 hjul...
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 23:00
Ok, men ifølge deres hjemmeside kan Danielsson F3W 4Seven have 3 meter mere backing, så det passer jo ikke helt.

Nogle som erfaringer med den sorte belægning er mere sårbar overfor slag, sten osv. end den i ren alu farvet?
Til top
Bjarne Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
B

Tilmeldt:: 01 Aug 2005
Geografisk: Aabybro - Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 23:16
Hej Jan

Jeg har begge hjul og jeg vil vælge det sorte pga. af vægten, som efter min mening passer bedst til en kl. 6 på 9 fod (formoder jeg), da du også bruger Waterworks, som jeg også bruger på kysten. L5w modellen er kraftigere bygget, herunder bremsesystemet. Jeg bruger dette hjul til 10 og 11 fods stænger i kl. 5 og 6, hvor det blancerer grejet fint. Hjulet minder om den gamle LW model og F3W modellen om den gamle FW, som jeg har brugt på kysten i flere år uden problemer med den sorte overfladebehandling.

Men du kan roligt køre til Brasholt og købe den sorte model!

Vh

Bjarne(y)
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2010 kl. 09:50
Ser ud til jeg skal vælge den sorte model så:-)
Til top
Thomas Benthin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bastard

Tilmeldt:: 22 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bastard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2010 kl. 10:36
Har netop købt Lw 4 seven...Havde et vision xla i forvejen, men må sige at Danielsson hjulene bare er en tand bedre. Udover vægten, må bremsesystemet siges at være en del mere kraftigt på Lw modellen.
Hvis du kun skal bruge hjulet til din klasse 6 stang, ville jeg nok vælge Fw. Men tag din stang med, og monter dem begge på stangen for at mærke vægtforskellen. Tror alle er forskellige angående vægtfordelingen vedrørende hjul.
Bruger selv mit LW på #6 og #7 stænger uden problemer, og uden tvivl et klasse hjul.
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2010 kl. 18:29
Hej Jan.
Jeg ville vælge DANIELSSON L5W 4SEVEN W.
Det er lidt mere robust og ikke for tungt til din stang, det er ligesom de sorte er mere egnet til ferskvand.

Mvh. IJ
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2010 kl. 19:29
Ivan Jeppesen skrev: Hej Jan.
Jeg ville vælge DANIELSSON L5W 4SEVEN W.
Det er lidt mere robust og ikke for tungt til din stang, det er ligesom de sorte er mere egnet til ferskvand.

Mvh. IJ...


Jeg har de sidste fire - fem år brugt et LTS X2 / 5-8 på kysten, og mon ikke Danielsson har haft en finger med i fremstillingen af det. ;-)
Nå, men hjulet er sort og ser godt ud, jeg kan ikke påstå at være hysterisk, med hensyn til at skylle efter brug, men det til trods, ser hjulet stadig ud som nyt.
Sorte hjul kan altså godt holde, og så er sort altid pænt.

Mvh
Henning

Til top
Jacob Fog Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jacob Fog N Avatar

Tilmeldt:: 13 Nov 2008
Geografisk: Sjælland og Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob Fog N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2010 kl. 19:55
Hej,

I skal ikke være bekymret for om det sorte (F3W 4seven) kan tåle saltvand. Der er ingen problemer overhovedet. Jeg bruger det på mine kl. 6 og 8 Helios.

Jeg har haft denne model siden den kom på markedet og har fisket rigtig meget med det i saltvand.
Jeg har fanget en række fisk der tester hjulene noget mere end havørreder og andre danske fisk, inkl. bonefish, stripers, bluefish og false albacore.

Hjulet har klaret det til UG.

Der findes ikke bedre hjul, men flere der er lige så gode!
Tro mig jeg har mange hjul. Og på mine mange ture til troperne har jeg set mange hjul blive splittet ad af div. hurtigsvømmere.

Og jo de sorte får lidt lettere ridser end de andre modeller. Hvilet er tilfældet for alle sorte hjul - og andre hjul som er malet;)

Bedste hilsener Jacob
Til top
Johannes Bigum Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Johsbp

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Ulstrup
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johsbp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2024 kl. 16:23
Hvis i ønskler og sælge jeres lw 4seven er I velkommen til at skrive til mig ;) 

mvh
Johannes 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres