Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skydehoved #7/8 tohånds

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Malabi Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian.malabi.larsen Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2009
Geografisk: gladsaxe Kommune
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian.malabi.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: skydehoved #7/8 tohånds
    Sendt: 03 Jun 2010 kl. 18:55
står her med en wf 10 flydende som jeg skal havde lavet om til et skydehoved. den skal passer til min #7/8 tohånds men hvor mange gram skal det så veje.

hvad bruger i på jeres #7/8 tohåndsstår her med en wf 10 flydende som jeg skal havde lavet om til et skydehoved. den skal passer til min #7/8 tohånds men hvor mange gram skal det så veje.

hvad bruger i på jeres #7/8 tohånds

på forhånd tak.
Til top
Frederik Brink Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Frederik Brink Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frederik Brink Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2010 kl. 18:59
Hej christian

Jeg vil mene at 26-28 gram vil spille alt efter hvad du skal bruge setup´t til

MVH

Frederik
Til top
jens mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
0107jens

Tilmeldt:: 21 Feb 2007
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér 0107jens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2010 kl. 19:39
HEJ Christian.

Søg på den her hjemmeside- under læsestof - fluesider, derefter
under skydehoved, se under det mærke du har.
Selv bruger jeg til min HMS. 19 til 21 gram, mellem 9. til 9,5 meter, det passer perfekt til Karup å og det øverste af Skjern å.

Knæk og bræk. Christian

VH. Jens M.
Til top
Ronny Lagoni Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny Lagoni Thomsen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2005
Geografisk: Vejle/Grindsted/Kolding/Skjern/Haderslev/Varde
Status: Offline
Beskeder: 171
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny Lagoni Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2010 kl. 09:16
Hej Christian

Et godt udgangspunkt er de 20-22 gram, der vil du få en line som er let at arbejde med på stangen. Der er i øjeblikket en tendens til at bruge meget tunge liner på tohåndsstænger - dette kan da også lade sig gøre især ved underhånds- eller speykast, men ved overhåndskast er det ikke særligt optimalt og i det hele taget ser jeg mere behovet for tunge liner som en kompensation for dårlig opspænding af klingen grundet uhensigtsmæssige kastebevægelser end jeg ser det som et udtryk for at kastet virkeligt bliver bedre af den høje vægt. Selvfølgelig kan stangen arbejde med både højere og lavere vægte, men det er min erfaring, at et relativt snævert vægtinterval gør det lettere for kasteren at være jævn i sine bevægelser og dermed i sit kast.

Mine egne krav til linen er, at den skal kunne anvendes fleksibelt på stangen - både til over- og underhåndsteknikker. Dertil må den ikke være for tung, så jeg grundet linens vægt får en dyb belastning af stangen - den dybe ladning vil jeg gerne selv betinge gennem mine kastebevægelser. Dette giver i sidste ende en helt anderledes afladning af stangen under kast.

Når det er sagt, så er der også en tendens til at gøre linetilpasningen til noget meget individuelt - jeg har tit hørt frasen: ´´der, hvor du føler, stangen arbejder godt.´´ Det er jo egentligt et spøjst råd at komme med især til nybegyndere - for hvad er deres sammenligningsgrundlag og deres tekniske udgangspunkt for at kunne lave denne vurdering?

Mit råd til dig vil være følgende:

Find ud af hvilken kastevægt der anbefales til din stang - spørg i den butik, hvor du har købt den eller endnu bedre kig på producentens hjemmeside. Stol som udgangspunkt på deres anvisninger og start der. Dernæst så handler det om kasteteknik og et godt udgangspunkt for at blive jævn og effektiv i sit kast - her vil hjælp fra en instruktør være en god idé.

Pøj pøj med det.

Med venlig hilsen

Ronny Lagoni Thomsen
- se linket HER
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres