Forfatter |
|
Brian Nielsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Hugo_One
Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Emne: reklamationer og forsendelse ?! Sendt: 04 Jun 2010 kl. 21:40 |
hej alle.
jeg har haft købt mig en stang. en fin og dyr én af slagsen. (3800,-) så kommer der en reklamation på denne fine stang. jeg bruger 150 ,- for fragt frem og tilbage. jeg modtager en sprit ny fin og dyr stang, efter 8 dage (y)(y)(y) god service. så skal jeg ud og fiske idag. pakker stangen ud, (dog stadig med folie om korken, pga jeg er allergisk over for hornfiskeskel), og skal sætte mit hjul på. 'KNAS! hjulholderen knækker i gevindet og flækker den foreste del af korken - AAAARRRRRRGGGGGHHHHHHH!!!!! har snakket med forhandleren og der er vist tale om endnu en reklamationssag. men nu kan jeg igen bruge 150,- på forsendelse ! eller ? ?
hvordan står jeg stillet her ? kan jeg lægge denne udgift på sælger ?
mvh brian
|
|
Martin Honoré
Meget aktiv bruger
Brugernavn: mahon
Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04 Jun 2010 kl. 21:45 |
Hej Brian
Det kommer jo an på om der er garanti på dyret. Hvis du fortsat er inden for de 2 års garanti (Reklamations ret) der er i dk kan du jo bare sende den til forhandleren du har købt den af, så er det ham der skal afholde omkostningerne, men er der tale om noget uden for denne periode så er der ikke noget at gøre.
Martin
|
|
Brian Nielsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Hugo_One
Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04 Jun 2010 kl. 22:00 |
stangen blev købt under istiden i november. så det må siges at være inden for reklamationstiden
|
|
Henrik Kaas
Knapt så aktiv :)
Brugernavn: Kassa
Tilmeldt:: 11 Maj 2006
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 5
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04 Jun 2010 kl. 22:02 |
Hvis den er købt på nettet skal du selv sende den til forhandleren for egen regning, den eneste ulempe ved at handle over nettet.
Henrik
|
|
Martin Honoré
Meget aktiv bruger
Brugernavn: mahon
Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04 Jun 2010 kl. 22:03 |
Hvorfor skulle du betale for den første reklamation?
Hvis det var en produktions fejl eller lign. skal du ikke betale for andet end transport til og fra forhandleren.
Martin
|
|
Brian Nielsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Hugo_One
Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04 Jun 2010 kl. 22:04 |
den er købt hos en forhandler på sydsjælland i nov. og jeg er imellemtiden flyttet til nordjylland.
|
|
Allan Baadsgaard
Meget aktiv bruger
Brugernavn: ABP
Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04 Jun 2010 kl. 22:06 |
Hej Henrik
Eneste ulempe ved at handle over nettet? Hmm, tror verden ville være et kedeligt sted uden fysiske butikker, hvor man ka få råd og vejledning;-)
Mvh Allan
|
|
Brian Nielsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Hugo_One
Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04 Jun 2010 kl. 22:15 |
Martin Honoré skrev: Hvorfor skulle du betale for den første reklamation?
Hvis det var en produktions fejl eller lign. skal du ikke betale for andet end transport til og fra forhandleren.
Martin |
ja det var en produktionsfejl. og jeg skulle betale 150,- i fragt. og intet andet . og nu står jeg i den situation at jeg skal betale 150 IGEN. og om 8 dage når stangen kommer retur - er det sikkert en forkert stang ect . og så skal jeg betale 150 IGEN IGEN IGEN hvor langt tid skal det blive ved ?? ? ? brian
|
|
Martin Honoré
Meget aktiv bruger
Brugernavn: mahon
Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04 Jun 2010 kl. 22:18 |
Hej Brian
Hvis det er forhandlerens skyld at der er tale om en fejl skal han afholde udgiften. Ellers er der ikke så meget at gøre, men er der mere end 3 reklamationer på en vare har du så vidt jeg husker ret til at lade handlen gå tilbage.
Martin
|
|
Hans Graversgaard
Meget aktiv bruger
Brugernavn: graversgaard
Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04 Jun 2010 kl. 22:20 |
hvad er det for en stang? mvh hcg
|
|
Henrik Buresøen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: henrik buresø
Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04 Jun 2010 kl. 22:22 |
Hej Syntes måske at du skal være taknemlig for at forhandleren gerne ville bytte den anden gang må også sige at du har været meget uheldig med denne stang.lover producenten ganti på pruduktet er det jo en fordel for dig,men der er ikke nogle ganti i købeloven,reklamationen løber i 2 år men dette er ikke en ganti,bare det var;-)
Mvh Henrik buresøen(y)
|
|
Trollesen
Knapt så aktiv :)
Brugernavn: Troels84
Tilmeldt:: 12 Jul 2006
Status: Offline
Beskeder: 5
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04 Jun 2010 kl. 22:40 |
Jeg vil godtnok mene at forhandleren skal stå for alle udgifter. det gør vi ihvertfald det sted jeg arbejder. det behøver ikke være kontanter, men man kan måske sende noget grej med der svarer til kundens fragtomkostning!
Bare min mening
|
|
Brian Nielsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Hugo_One
Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04 Jun 2010 kl. 23:05 |
Henrik Buresøen skrev: Hej Syntes måske at du skal være taknemlig for at forhandleren gerne ville bytte den anden gang må også sige at du har været meget uheldig med denne stang.lover producenten ganti på pruduktet er det jo en fordel for dig,men der er ikke nogle ganti i købeloven,reklamationen løber i 2 år men dette er ikke en ganti,bare det var;-)
Mvh Henrik buresøen(y) |
skal jeg være taknemmelig over at få en ny vare 2 gange pga fabrikationsfejl ?!?!? det tillader jeg mig nu at ha som min ret !
|
|
Brian Nielsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Hugo_One
Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04 Jun 2010 kl. 23:07 |
Trollesen skrev: Jeg vil godtnok mene at forhandleren skal stå for alle udgifter. det gør vi ihvertfald det sted jeg arbejder. det behøver ikke være kontanter, men man kan måske sende noget grej med der svarer til kundens fragtomkostning!
Bare min mening |
ja det ville jeg nu osse mene - har nu her 2´gang brugt 300 kr i forsendelsesomkostninger i alt. syntes det er mange penge pga fabrikationsfejl
|
|
Henrik Buresøen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: henrik buresø
Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04 Jun 2010 kl. 23:18 |
Hej Brian
jeg ville kontakte forhandleren,og høre hvad de syntes der er rimligt,om du kan bruge den pragraf der siger at sælger skal stå for alle de udgifter du måtte have ved reklamationen må du selv tage stilling til om du ville benytte
Mvh Henrik buresøen(y)
|
|
Dennis Jensen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: dmj
Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 05 Jun 2010 kl. 08:00 |
Købeloven siger:
Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen
MEN der er lidt uenighed om dette også dækker over porto, på samme måde som hvis du selv kører ned i butikken så får du heller ikke refunderet benzinen. Nogle mener beskrivelsen dækker at butikken ikke må tage et ´´reklamationsgebyr´´. Dette skal nok prøves i retten før der kan siges noget konkret.
Problemet er især kommet til overfladen efter at nethandelen er blevet udbredt. En del butikker vælger at æde portoen pga. usikkerheden omkring problemstillingen.
|
|
Brian Nielsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Hugo_One
Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 05 Jun 2010 kl. 08:51 |
Dennis Jensen skrev: Købeloven siger:
Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen
MEN der er lidt uenighed om dette også dækker over porto, på samme måde som hvis du selv kører ned i butikken så får du heller ikke refunderet benzinen. Nogle mener beskrivelsen dækker at butikken ikke må tage et ´´reklamationsgebyr´´. Dette skal nok prøves i retten før der kan siges noget konkret.
Problemet er især kommet til overfladen efter at nethandelen er blevet udbredt. En del butikker vælger at æde portoen pga. usikkerheden omkring problemstillingen. |
hej dennis jeg anede godt at der var en del usikkerhed på området - men da det bliver den 3 stang jeg får pga reklamationer vil jeg benytte mig af muligheden om at lade handlen gå tilbage hvis at den 3´stang også har defekter, fejl, mangler fabrikationsfejl ect ! /B
|
|
Tommy Ploug Nielsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Tommy Ploug Nielsen
Tilmeldt:: 05 Aug 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 129
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 05 Jun 2010 kl. 08:53 |
Hey Brian...
Surt show med den stang. Hvilket mærke er stangen?
/Tommy Ploug
|
|
Brian Nielsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Hugo_One
Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 05 Jun 2010 kl. 09:01 |
Tommy Ploug Nielsen skrev: Hey Brian...
Surt show med den stang. Hvilket mærke er stangen?
/Tommy Ploug | hej tommy ja det er ret bittert. med al ære og respekt for mærket og forhandlerer vil jeg gerne påpege at den første stang jeg havde købt i nov, som blev byttet pga at bundproppen var faldet ud, var den ultimativt fedeste stang jeg nogensinde har været i besiddelse af!!! superb kasteegenskaber og super lækker aktion i klingen . men stangen er en shimano aspire cx 2010. 10fod /b
|
|
Raymond Holm
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Raymond Holm
Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 05 Jun 2010 kl. 09:18 |
Allan Baadsgaard skrev: Hmm, tror verden ville være et kedeligt sted uden fysiske butikker, hvor man ka få råd og vejledning;-)
Mvh Allan... |
Jeg er helt enig.
|
|
Brian Nielsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Hugo_One
Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 15 Jun 2010 kl. 21:07 |
Hej alle igen :) Som ´´afslutning´´ på tråden vil jeg gerne sige at jeg har fået en ny stang, på garantien, af forhandleren. ydermere har jeg, som tråden omhandlede, fået en passende kompensation for den ulejlighed jeg har haft. faktisk en ganske fin kompensation faktisk :) så jeg vil gerne rose Glenn Bejerholm og hans foretning (Grej-butikken.dk) for endnu en gang SUPER SERVICE. Han forstår virkelig at drive en god butik for os ´´passionerede´´ lystfiskere. han har stadig min fulde loyalitet :)
endnu engang tak til Glenn
Mvh brian nielsen
|
|
Henrik Buresøen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: henrik buresø
Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 15 Jun 2010 kl. 21:21 |
Hej Brian
3 gang må være lykkens gang;-)
Knæk og bræk....dog ikke stangen
Mvh Henrik buresøen(y)
|
|
Brian Nielsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Hugo_One
Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 15 Jun 2010 kl. 21:26 |
hej henrik
jow mange tak - det blev glenn og jeg osse enige om
k&b /brian
|
|