Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Luftpumpe til gummibåd/kajak ???

 Besvar Besvar
Forfatter
Torben Berg-Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torbzorb

Tilmeldt:: 18 Jun 2003
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torbzorb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Luftpumpe til gummibåd/kajak ???
    Sendt: 08 Jun 2010 kl. 07:15
Hej
Jeg kan låne en 2 personers oppustelig kajak til Norgesturen, men mangler en god luftpumpe til at pumpe den op.
Der er en lille fodpumpe med, men af ringe kvalitet.

Har søgt på nettet efter 230V/12V pumper, men er ikke klar over, om en billig Thansen pumpe vil kunne klare sagen.

Nogle bud på en god pumpe ????

Eller har nogen prøvet de små ´´auto-pumper´´ til biler ???

Mvh
Torben
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2010 kl. 08:19
Hej Torben!

Som regel med el-pumper, er det enten eller! Dvs. om du bruger en til 59,- eller 399,- er der ikke stor forskel(dog måske for levetiden) du skal ofte op i 1000-1300,- for at kunne pumpe båden ´´fast´´.
Har en billig el pumpe til min pontonbåd, og den skal altså lige have 3-8 pump med en manuel pumpe, for at blive fast!

Tjek evt.
- se linket HER/

Mvh Allan
Til top
Torben Berg-Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torbzorb

Tilmeldt:: 18 Jun 2003
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torbzorb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2010 kl. 13:34
Tak for svar Allan.....problemet er også, at der i bådens 2 kamre er fjederbelastede sikkerhedsventiler, som kræver et vist tryk for at åbne...og her kan fodpumpen faktisk klare det.

Men jeg tror mere og mere, at det bliver en manuel fodpumpe med stor slagvolumen i stedet for en dårlig kompressor. Så må jeg bare tage lidt flere pauser.

mvh
Torben
Til top
Peter Falkenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laksen15

Tilmeldt:: 20 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksen15 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2010 kl. 14:37
Hej Torben
Køb en pumpe til kitesurfdrager med aluskaft den virker! Jeg bruger den både til kite og min store Yamaha gummibåd og den virker 100% og så koster den heller ikke millioner.
Søg på nettet efter kitesurf eller gå til en af nautic butikkerne.

Mvh
Peter
Til top
Torben Berg-Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torbzorb

Tilmeldt:: 18 Jun 2003
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torbzorb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2010 kl. 16:50
Hej Peter - det var et godt råd !! Takker

mvh
Torben
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres