Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fælles køb af grej fra USA

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fælles køb af grej fra USA
    Sendt: 10 Jun 2010 kl. 19:39
Hejsa

Jeg overvejer at hente nogle vare hjem fra Cabela.com i USA og i den omgang tænkte jeg om der var andre der kunne tænke sig at lave et fælleskøb?
Jeg er bosidende i Hammel mellem Århus og Viborg og det vil nok være fordelagtigt hvis de folk der melder sig til bor i området så der ikke ryger for meget ekstra porto til postdanmark oven i da der så íkke er meget ved det.
Men lad mig høre om i kunne tænke jer at være med.

Martin
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2010 kl. 21:14
hej martin hvad havde du tænkt dig at købe jeg kun godt lokkes med på noget køb hos dem
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2010 kl. 21:18
Hej Christian

Det er faktisk noget så simpelt som denne stang:
- se linket HER
Den må være genial til UL.

Martin
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2010 kl. 21:25
har du handlet der før ved du evt. hvad de tager i porto
jeg er med på at bestille lidt grej der fra hvis det er
vil også gerne ha ny stang hehe og hjul
bare jeg kun finde ud af hvilket
mvh
christian
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2010 kl. 21:36
Hej Christian

Jeg ahr aldrig handlem med netop Cabela, men det er der andre herinde fra der har og med held.
Jeg har tidligere handlet en del med at par andre firmaer men det er løsdele til stangbygning de gør sig i, så til det jeg nu søger er der ikke meget at hente hos dem.
Men kan du ikke finde ud af hvad du skal bruge derover fra og så give en besked, så kan vi undersøge hvad det vil koste i porto, men normalt er det ikke helt vildt dyrt, det er toldbehandlingen her i DK er er sindsyg dyr (160 kr uanset hvad der skal fortolles! Tal om en handels barriere!)

Martin
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2010 kl. 21:43
jeg er godt nok brændt varm på den her
- se linket HER
der er os en der ligner den du vil ha
- se linket HER
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2010 kl. 21:51
Det kan også overvejes at benytte ShopUSA, da man derved vil spare typisk 15-20 % af totalprisen i forhold til at få det sendt direkte fra Cabelas via PostDanmark bl.a. undgår man PostDanmarks gebyr på 155 kr samt at Cabelas tager en gevaldig overpris for forsendelse til Danmark....

Ofte kan man få sendt varene gratis fra Cabelas og til ShopUsa adressen i Virgina - det er kun et spørgsmål om at vente og ellers tjekke Cabelas forside ud en gang i mellem ind til der reklameres med gratis forsendelse indenfor USA ved køb over 100 USD:

- se linket HER/
Til top
michael olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michael,1

Tilmeldt:: 01 Nov 2006
Geografisk: rds
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael,1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 02:55
Hey martin jeg er os klar på og få noget med !
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 07:01
Hej Martin

Jeg er også klar på at få noget med derfra, hvordan klarer vi det rent praktisk(y)

mvh.

Michael Olsen
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 09:39
Jeg synes at have hørt noget om at man ved fælleskøb udenfor EU anses ikke anses som privat handlende. Dvs. Hvis du bestiller fra USA og bestiller til andre så anses det som at du sælger til de andre.

Jeg er ikke helt 100 på dette, men det er noget jeg har læst et eller andet sted. Det er dog en faldgrubbe som ihvertfald er værd at undersøge nærmere.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 09:51
Hej Dennis

Det er korrekt hvis det er noget der gøres i større omfang, men hvis man er en 2 - 3 stykker der bestiller vare sammen er det ikke et problem, der erdog hjemmesider der specifik handler på denne måde, og der betragtes det ikke længere som privat handel.

Martin
Til top
Ralf Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker52 Avatar

Tilmeldt:: 10 Dec 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 10:03
Hvis jeg var jer ville jeg undersøge om man kan få tilsvarende varer i England. Her er der ikke samme vrøvl med told om moms da det er inden for EU. Får man noget hjem fra staterne skal man jo huske at der skal betales told og moms af både anskaffelsesprisen + forsendelsen. På den måde kan en tilsyneladende god pris hurtigt løbe op.
Fra England betales ikke told og moms og gebyr så selv om det umiddelbart kan synes en lille smule dyerere er det ofte at det kan betale sig når man får regnet lidt på det.

Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 11:00
Hej Ralf

Det er jeg godt klar over, og det er vare der ikke kan skaffes inden for EU jeg er på jagt efter.

Martin
Til top
Ralf Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker52 Avatar

Tilmeldt:: 10 Dec 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 11:05
Hej Martin

Ja- så er der jo ikke andet at gøre end at gå til biddet. Vi vil jo nødig gå ned på grejet.

Knæk og bræk

Ralf
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 12:23
Man kan aldrig få for meget grej, kon for lidt plads!

Martin
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 21:26
hey martin hvordan ser det ud med at bestille vare skal det være carbelas eller er basspro også på tale
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 23:33
Elbe Norsk stan va:  0469  7` pistolgreb 2-15g 2 delt Kr 150.-
incl moms

Mvh Jørn - se linket HER
Til top
michael olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michael,1

Tilmeldt:: 01 Nov 2006
Geografisk: rds
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael,1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 09:24
Martin Honoré skrev: Man kan aldrig få for meget grej, kon for lidt plads!

Martin


Hej Martim.kan du ikke sende mig en mail når du finder ud af noget for jeg vil gern ha noget med der over fra ! min mail. lakseojet@hotmail.com
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 21:32
hej martin

kan du ikke også maile mig når du ved om det blive fra det ene eller andet sted. afiskeri@gmail.com

mvh,

Michael olsen
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 23:53
Køb selv hjem fra Østen, det kan alle idag.
Brug nettet!
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 12:05
Har du nogle gode sider i østen
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 14:06
Ja, men de er opdelt efter stænger, hjul, liner agn og diverse. Men vær klar over at en mindste ordre er:
For stænger 100-500
Hjul 100 - 500
Liner - 200
Agn - nye og gamle - 500

Og så er det en god ide at rejse derud første gang!!!

Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 17:28
Hej Jørn

Den kommer jeg forbi og kikker på en af de nærmeste dage!

Martin
Til top
Mads Hofgaard Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MadsHofgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2006
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsHofgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 18:40
Svend erik vardrup skrev: Ja, men de er opdelt efter stænger, hjul, liner agn og diverse. Men vær klar over at en mindste ordre er:
For stænger 100-500
Hjul 100 - 500
Liner - 200
Agn - nye og gamle - 500

Og så er det en god ide at rejse derud første gang!!!

...


Det var da et af de mest malplacerede råd jeg har set længe.. De sidder 2-3 gutter og snakker om at købe lidt grej hjem fra USA, og så opfordrer du dem til at ligge ordrer på 100-500 stænger i østen?
Og endda rejse derud og for at besøge producenten først..

What?? :-):-)
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 19:16
Nej, jeg mener bare, at indkøb fra US VIRKELIG skal times og tilrettelægges, hvis man ikke vil betale en mindre formue i ekstraudgifter til fragt - spedition - klarering og moms. Og så er det vel ´´Dealer Kataloget´´ i arbejder med, der hvor priserne er langt billigere end i det almindelige forbruger-katalog...men det er jo bare at ansøge, alle oplysninger findes på Bass Pros hjemmesider, men de ´´gemmer´´ sig lidt...

HELD OG LYKKE OG UNDSKYLD ´´HJÆLPEN´´...
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 23:21
Nu life med hensyn til handel hos Cabelas, så mener jeg at fragt beregnes som en fast procent af købspriserne. Så der er ingen grund til at slå sig sammen.
Har for øvrigt handlet der et par gange. Til jul havde de Goretex jakker på tilbud til 100 dollars og så gav de yderligere 20 dollars julerabat. Med forsendelse og afgifter blev det i alt 800 kr. Regn altså med katalog pris gange 10, og vær så glad hvis det alligevel bliver lidt billigere pga. kurs og hvis pakken undgår danske afgifter. Det sker men sjældent.
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2010 kl. 11:34
Svend erik vardrup skrev: Nej, jeg mener bare, at indkøb fra US VIRKELIG skal times og tilrettelægges, hvis man ikke vil betale en mindre formue i ekstraudgifter til fragt - spedition - klarering og moms. Og så er det vel ´´Dealer Kataloget´´ i arbejder med, der hvor priserne er langt billigere end i det almindelige forbruger-katalog...men det er jo bare at ansøge, alle oplysninger findes på Bass Pros hjemmesider, men de ´´gemmer´´ sig lidt...

HELD OG LYKKE OG UNDSKYLD ´´HJÆLPEN´´...


Det er altså ikke så svært at handle hverken i US eller Kina, og man behøver ikke at købe hverken 500 eller 100 stk i Kina.

Man finder det man vil købe, sammenligner priser + fragtpriser, lægger moms + evt. told til, samt fortoldningsgebyr på ca. 160dkr til. Hvis resultatet er ok, så bestiller man.

Mvh. Peter
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2010 kl. 12:47
Peter Larsen skrev: <

Det er altså ikke så svært at handle hverken i US eller Kina, og man behøver ikke at købe hverken 500 eller 100 stk i Kina.

Man finder det man vil købe, sammenligner priser + fragtpriser, lægger moms + evt. told til, samt fortoldningsgebyr på ca. 160dkr til. Hvis resultatet er ok, så bestiller man.

Mvh. Peter...


Peter> Det SEV vist mente var hvis man handler ved grosisterne, og der skal man normalt tage større mængder. Kigger man på de fleste kinesiske grossist sider så finder man meget få steder hvor du kan nøjes med én ting af en vare...det er i såfald som vareprøve. Men man kan jo altid kigge...de har mange sjove ting derude...søg på google på fishing tackle og så asia eller china.....der dukker en del op.

Det tråden fra trådstarteren handler om er dog køb hos en alm udenlandsk butik og her er det ganske rigtigt som du skriver.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres