Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gedder Ringkøbing?

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Lützen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Predator Sportfishing

Tilmeldt:: 21 Okt 2009
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Predator Sportfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gedder Ringkøbing?
    Sendt: 17 Jun 2010 kl. 15:46
Hej..
Ville høre om der er nogle som kender til gedder i Ringkøbing fjord? hvor høj er saltpromillen i fjorden, er den under 18 promille? og til sidst evt. hvordan geddefiskeriet er i Hestholm sø? og må man fiske i Hestholm?

Håber der er nogle som kan hjælpe :-)

På forhånd tak

Knæk og bræk til alle (y)
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2010 kl. 16:12
Hej henrik

hestholm sø er lukket for os sportsfiskere...
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2010 kl. 16:23
sø er fredet desværre
kender ikke saltindholdet i fjorden , men prøv slusekontoret i hvide sande
k&b
Til top
Henrik Lützen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Predator Sportfishing

Tilmeldt:: 21 Okt 2009
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Predator Sportfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2010 kl. 17:40
Det var da noget hø..

tak for hjælpen
Til top
Henrik Lützen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Predator Sportfishing

Tilmeldt:: 21 Okt 2009
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Predator Sportfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2010 kl. 17:41
Mange tak.. Det vil jeg prøve
Til top
Peter Eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter E Avatar

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter E Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2010 kl. 22:21
Jeg talte med et par lokale fiskere sidste år. De fangede masser af skrubber ,men aldrig gedder. Til gengæld fangede de gedder i stadil fjord nord for ringkøbing fjord.
Jeg har dog ikke selv fået prøvet det endnu.

Mvh
Peter
Til top
Allan Abildgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
pike

Tilmeldt:: 16 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pike Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2010 kl. 22:54
Stadil fjord er meget lavvandet,brun og grøde fuldt,hvis man ikke kender fjorden godt,kan man nemt spilde tiden derude,men gedderne er der ikke mange af.
Prøv hellere en tur til nymindegab i ringkøbing fjord,der er til tider godt gedde fiskeri,men sjældent store fisk.
Til top
Henrik Lützen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Predator Sportfishing

Tilmeldt:: 21 Okt 2009
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Predator Sportfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2010 kl. 09:58
Super super det vil jeg kigge lidt mere på..
Jeg takker mange gange :)
Til top
Henrik Lützen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Predator Sportfishing

Tilmeldt:: 21 Okt 2009
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Predator Sportfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2010 kl. 10:02
Det lyder spændende og præcis det jeg var ude efter :)
Det vil jeg kigger nærmere på... takker mange gange..

rigtig god weekend (y)(y)
Til top
Steen Ellemose Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SE

Tilmeldt:: 27 Maj 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2010 kl. 15:21
Der fiskes en del vintergedder i ´´søerne´´ eller hvad de nu kan kaldes, syd for landevejen ved Nymindegab. Men der er flere fredningsbælter dernede som de fleste desværre overser. Jeg har fået et tip om gedder ved Skaven og mon ikke også der er andre steder i fjorden.
mvh
Steen
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2010 kl. 16:21
En enkelt søgning på google viser denne:
- se linket HER

Den giver dig vel svar!
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2010 kl. 16:26
Saltindhold findes her!
- se linket HER
Til top
Henrik Lützen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Predator Sportfishing

Tilmeldt:: 21 Okt 2009
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Predator Sportfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2010 kl. 17:23
Det er sku godt arbejde Carsten B (y)

Takker mange gange - jeg må vist drage til det jyske på geddejagt:)
Til top
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2010 kl. 18:46
Jeg kom til at tænke på denne tråd da jeg kørte gennem Ringkøbing på vej til Hvide Sande efter multer den anden dag (de var ikke hjemme).

Lige når du kommer ud af Ringkøbing på vej mod Søndervig kører du over en å (ved ikke hvilken) som self. har sit udløb i fjorden. Jeg kender ikke til forhold som fredningsbælter og lign, men det lignede et rigtigt hotspot, så det var måske værd at undersøge.

K & B

/RSM
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2010 kl. 16:45
Hej.
Jeg har længe haft et sommerhus ved Bork Havn.
Et par hotte spot er:
Ved Nymindegab, hvor vejen går mod Hvide Sande, er der umiddelbart uden for byen en forbindelse under vejen mellem fjorden og de sydligere søer.
Denne gennemgang er i det sene efterår og det tidlige forår en plads for HELT, som vandrer på gydning! Jeg kender så ikke lige eventuelle fredningstider på HELT. Helt fanges så med en lille krog med en maddike og en prop! Her er også gedder og aborrer.
De, i forhold til Nymindegab, sydlige søer (resterne af det gamle indløb til Ringkøbing Fjord) har en god bestand af gedder og abborrer.
Kør fra Nymindegab mod Hvide Sande. Umiddelbart uden for Nymindegab drejes til venstre mod Nymindegab Strand.
Her er en parkeringsplads, men vejen fortsætter flere kilometre syd på. (Den drejer på et tidspunkt ind i landet, og ender i Nr. Nebel. Alene turen er tiden værd!)
Her er søerne på venstre hånd!

Selve fjorden som helhed har jeg ingen hotspots på.
Der fanges mange skrubber, helt, men det er i garn.
Enkelte siger, at hvis man bruger stang, skal man fiske aktivt med rejer på krogen!

Carsten
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2010 kl. 16:55
PS.
Skulle I være et par stykker, som vil prøve i det sene efterår, så se lige mit hus:
Novasol, specifik hus, P52094.
I kan evt. henvende jer direkte til mig, så vi måske i fællesskab kan se på det!

Så kan I nemt prøve mulighederne ved Nymindegab!

Carsten
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2010 kl. 17:03
PS - igen.
Jeg har også en 16 fods jolle med 9.9 på.
Den har jeg sommetider med på traileren til BOrk!

Carsten
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres