Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Z-axis tohånds ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Z-axis tohånds ?
    Sendt: 18 Jun 2010 kl. 11:28
Hej allesammen.

Jeg leder med lys og lygte efter en hel let tohåndsstang, gerne med en kastevægt på max 24 gram inkl fluocarbon forfang.
Sage Z-axis har jo to helt lette stænger på programmet, men jeg har ikke snakket med nogen der kender dem ?
Hvis der sidder nogen derude med erfaringer med disse stænger, så vil jeg meget gerne høre om dem, både gode og dårlige.
Desuden lidt information om aktion, hurtighed mv...

Mvh Klaus
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2010 kl. 15:12
Hej Klaus,

Kender desværre ikke selv Z-axis stængerne, men da jeg kan se at du kommer fra det midtjydske og fisker i Skjern å, vil jeg foreslå at du besøger Korsholm. De forhandler de omtalte stænger og du vil helt sikkert have mulighed for at prøve dem!
Husk at det i sidste ende er din egen mening om stangen, der tæller!

MVH Kasper
Til top
Torben Bastrup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
torben bastrup

Tilmeldt:: 31 Dec 2002
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér torben bastrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2010 kl. 15:51
Hej Klaus

Fisker selv med Z-Axis 11´´ kl. 8. Det er en kanon stang der magter store som små fluer.

Har fisket STORE fluer til natfiskeri efter havørred, på WF 8 line.

Til fiskeri med lange tynde forfang og små fluer er den elegant og precis. Her bruger jeg et skydehoved på 22 gram.

Stangen er midium/fast.

Stangen er tilsalg da det ikke bliver til så meget natteroderi længere. Den samler støv og mangler en ny ejer.

Du kan ringe eller maile hvis du har lyst til at prøve Z-Axisén.

Mvh.

Torben Bastrup / tbn@silkets.
28257190
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2010 kl. 17:58
Hej Klaus
Jeg fisker med samme stang som Torben har til salg.. det er en super fed stang køb den!!! :) ps. jeg kender ikke Torben.. jeg fisker med min i Varde å. Og drr har jeg er line som vejer 23 gr. på og det virker fint for mig..
vh. Tommy Lund
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2010 kl. 18:25
Klaus:

Jeg har ligeledes en Z-Axsis 11 fod # 8 (den fisker og fint med # 9) - Her for nyenlig købte jeg endnu en 11 fod 1 1/2 hånd stang, denne fra Zpey en Switch Z1 11´´#8....det er en udsøgt stang til denne har jeg en flydende Zpey #8 line, til denne stang...det er at anbefale...En super line..

Venlig hilsen

Jesper Fohrmann

Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2010 kl. 18:38
Hej igen.

Tak for inputtene, men det skal være en længere stang end 11 fod...
Det er en regulær tohåndsstang jeg søger, jeg er bare i tvivl om auktionen på Z-axis.

Det er jo oplagt at jeg selv vil prøve den før et evt køb, jeg kan bare godt lide at høre om andres erfaringer inden.
Det er deres 6126 der trækker mest, men hvis den kaster med 25 gram, så er jeg frisk på at prøve 5126...

Jeg har det sådan med stænger, at en # 7 der sagtens magter en # 9 line, det kan jeg ikke bruge til noget, da det inde i mit hoved så ER en # 9 )... Derfor er jeg altid mest interesseret vægten af skydehovedet, det er langt mere sammenligneligt for mig...

Jeg synes at SAGE flere gange klassificerer deres stænger lettere end jeg ville gøre, derfor fravælger jeg deres TCX 7126, da den siges at gå bedst med 27-29 gram... Jeg er ellers syg med TCX´en...

Mvh Klaus


Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2010 kl. 02:03
jeg har z-axis 12,6 i klasse 6 - syntes bestemt det er en fed stang - jeg købte den brugt mens jeg ventede på en loop gass 12 kl 6, men jeg syntes faktisk bedst om z-axisen - de kaster omtrent lige godt når der er plads - men står man i skoven og de udhængende grene gør at du kun har et par meter i højden at gøre med, er z-axisen klart loppen overlegen. det er vel nok den hurtigste stang jeg har - vil mener den er hurtigere end loopen - marginalt.
jeg vil så lige indskyde at jeg har købt en loop multi 12 kl 7 til ingen penge - 1852 kr mener jeg det var hos korsholm. den kaster bedre!! på trods af at den er langsommer.
men ingen tvivl om at z-axisen er en super fin stang - og jeg vil ihvertfald ikke af med min. den var min favorit til for et par eller 3 mdr. siden -om jeg så syntes nyprisen står mål til hvad man får er en anden sag.
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jens30

Tilmeldt:: 18 Dec 2002
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens30 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2010 kl. 07:47
Hej Klaus
Jeg har en Zaxis 5126,og den kaster med ca.19 gram. Har set på amerikanske fora,at man også bruger væsentlig tungere hoveder på den. Men Korsholm anbefaler ca. 19 gram,og det går udmærket.
vh
Jens
Til top
Bjarne Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
B

Tilmeldt:: 01 Aug 2005
Geografisk: Aabybro - Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2010 kl. 09:03
Hej Klaus

Jeg har tcx 7126 og jeg bruger 24-25 g. som den kører perfekt med. Men det er jo en smag sag .. Jeg bruger normalt ikke polyleaders, men når det sker, er det et forkortet på 5-6 fod. Det klarer den også fint. De ekstra 1,5-2 g. betyder ikke noget, ud over det sker inde i hovedet på kasteren, da det hele handler om teknik.

Endvidere kan z-axis 13,6 kl. 7 også anbefales, den har selvfølgelig en dybere aktion og er mere taknemmelig. Også en fed stang.

Vh

Bjarne

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres