Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Z-axis 8110-4 - skydehoveder??

 Besvar Besvar
Forfatter
Nikolai Kaad Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolai Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Mariagerfjord, Randers, Djursland, Gudenåen og Mandalselven
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Z-axis 8110-4 - skydehoveder??
    Sendt: 27 Jun 2010 kl. 17:51
Hej

Jeg skal igang med at finde/lave/købe skydehoveder til min nyindkøbte Z-axis 8110-4.

Den kaster efter sigende bedste med omkring 21-23 gram, men jeg har også set steder hvor man skriver 475 grains (skagit)?

Jeg vil gerne have et kort synkende skydehoved til de hjemlige åer (Lilleåen, Gudenåen mv.) samt et eller flere lidt længere hoveder som kan bruges i lidt større vandløb evt. Mandalselve i Norge.

Er der nogen som har gode bud på mærker/modeller samt forhandlere, som kan levere varen eller hvor jeg kan købe hoveder som kan klippes ned??

...og hvad skal et 8 meters hoved veje og hvad skal et 10-11 meters hoved veje???

Jeg har i flere år næsten udelukkende fisket med Scierra og Loop skydehoveder til tohånds, men forslag til andre mærker er yderst velkomne.

Mvh

Nikolai
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rejebaderen

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: randers sø
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rejebaderen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2010 kl. 18:23
Hej Nikolai

Tag ud i Grejbiksen og snak med Mik. Er sikker på han kan hjælpe dig.

Rasmus
Til top
werner jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
loop

Tilmeldt:: 24 Aug 2004
Geografisk: bramming kommune
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér loop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2010 kl. 19:21
hej
8m og 23 gr passer perfekt til denne stang tag evt en 8/9 skyde hoved og klippe ned til 8 m og 23gr oprindelig længde ca 9 m og 28 gr i synke 6 .
mvh werner
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2010 kl. 20:14
Hej Nikolai,

Har selv haft omtalte stang, men solgte den, da jeg så lyset;-)

Jeg brugte 19-21 gram på min, 19 i stille vejr og 21 i vind. Kunne aldrig finde på at montere mere end 21 gram på denne stang, det ville min i hvert fald ikke kaste bedre af!

En synke 6 klippet ned til omkring 8 meter og så bare på zone 1 og riv bunden sammen med alle de andre:-)

Lilleåen fiskes bedst med 10 fods 5'er

Du siger bare til når vi skal på tur.

Hans H.
Til top
Nikolai Kaad Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolai Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Mariagerfjord, Randers, Djursland, Gudenåen og Mandalselven
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2010 kl. 08:16
Hej Hans H mfl.

Det lys må jeg vist høre mere om :)

Jeg tror jeg må et smut ud til en grejhandler og se hvad de har på hylderne. Alternativt vil jegs e om ikke der skulle dukke nogle skydehoveder op på brugtmarkedet

Er der iøvrigt nogen som ved hvilken line SAGE anbefaler til stangen. Er der en af deres #8 liner som er tænkt specifikt til denne stang (som jo åbenbart hverken ligner en enhånds eller tohånds i #8 hvad angår kastevægt?)

mvh

Nikolai
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2010 kl. 08:32
Hej Nikolai.

Sage anbefaler Deres Nymph eller Indicator line i 330 grain.

Mvh
Esben
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres