Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tørflue put and take

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Parne Avatar

Tilmeldt:: 28 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Parne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: tørflue put and take
    Sendt: 28 Jun 2010 kl. 00:47
hej. jeg var en tur i den lokale put and take fra kl 21 til 23. den ligger inde i en skov. ørrederne tog insekter i overflader eller lige under. jeg kunne ikke se hvad det var. så går ud fra det var meget småt. er der nogen der har en ide om hvad det kan være og eventuelt hvilke fluer jeg skal benytte. (luften var fyldt af insekter som bed/stak mig hele tiden)
Til top
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2010 kl. 01:13
De små sataner lyder til at være mitter.
- se linket HER

En direkte imitation kan jeg ikke hjælpe med, men for et par dage siden hvor der var mange mitter i luften hen under aften havde jeg pænt held med en booby (cats whiskers)
- se linket HER
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2010 kl. 09:02
Et godt bud er at fiskene tager myggelarver i overfladen og evt. klækkende myg.

Prøv sådan en svend her:

- se linket HER

I en lille str. 14 eller deromkring.

I skumringen er det en god ide at bruge en strike-indicator, da det kan være svært at se om fisken har taget netop din flue eller om det er en myggelarve ved siden af den fisken har ædt.

Flue skal bare vippes ud i det områder fiskene ses, og så skal den ellers ligge stille eller tages meeeeget laaaangsomt ind.
Til top
Henrik Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Parne Avatar

Tilmeldt:: 28 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Parne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2010 kl. 13:21
Mitter det lyder ikke rart tror os det var dem så. :-(
tak for svarene (y)
men vil da gerne have nogle flere
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2010 kl. 14:11
Her er en anden mulighed ...bind dem så små som du kan ;-)

http://globalflyfisher.com/staff/torp/jassid.htm

Mvh
Finn
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres