Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Genialt til hornfisk

 Besvar Besvar
Forfatter
John son Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Johnson

Tilmeldt:: 20 Jul 2010
Geografisk: Johnstrup
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johnson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Genialt til hornfisk
    Sendt: 21 Jul 2010 kl. 19:00
Det er altid lidt af en udfordring at fange hornfisk, fordi de tit hopper af krogen pga. krogen sætter sig dårligt fast i deres næb. Da årets hornfisk sæson startede fik jeg et råd af en af mine venner, som lige havde fanget et par stykker. Han fortalte mig at man skal klippe krogen af det blink eller spinder, og i stedet erstatte det med silkesnor. Det lød mærkeligt, men jeg fangede 10 hornfisk på 2 dage(omkring 4 timers fiskeri), og det var ikke lykkedes, hvis ikke silkesnoren havde virklet sig rundt om dens næb, og ind mellem alle dens små tænder.
Til top
Thomas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas.segato

Tilmeldt:: 22 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas.segato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 20:31
Silkesnor har været fremme i flere år nu og er ganske anvendt til hornfisk. Har du prøvet at miste en havørred på en silkesnor, lige siden er jeg vendt tilbage til krog igen :D
Til top
Glasnost Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Glasnost

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glasnost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 22:50
Ja.. det har jeg prøvet. det er surt, men siden har jeg haft både krog og silkesnor, når jeg var efter hornfisk.. lidt kluder til tider, men det kan sagten fungere sammen
Glasnost
Til top
S.G Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
msg1979

Tilmeldt:: 28 Okt 2009
Geografisk: Skibhusene
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér msg1979 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2010 kl. 11:10
Ja det er smart med den silkekrog, men når man har set en sto havørred hugger på blinket, bruger man det ikke mere, da silkekrogen ikke kroger havørreder ;)

Jeg skifte krogen på blinket ud til en mindre størrelse, omkring 5-8 afhængig af blinkets størrelse. Det giver både hornfisk og havørreder. Alternativt kan man sætte et stykke line mellem blink og krog, så krogen fisker et 2-4cm efter blinket
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres