Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hardy Demon #6

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hardy Demon #6
    Sendt: 24 Jul 2010 kl. 10:55
Hej Forum

Har på det sidste fisket med en Rio Uotbound short #7 på min Hardy Demon 9 fod #6 og jeg må sige at det for mig køre klart bedere en med 6er linen. Jeg syntes at stangen næsten kaster af sig selv.
Nogen vil selvfølgelig sige at det er smag og behag, men hvad siger I ?

Mvh
Henrik
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2010 kl. 11:57
Hej Henrik
Det kunne da godt være,at jeg skulle prøve med en # 7 line Rio O.S. til min Demon # 6.Jeg synes heller ikke den skyder optimalt med en # 6 Rio O. S.
Tak for tippet.
mvh Henrik
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2010 kl. 17:41
Hej Henrik

Det kan varmt anbefales den skyder som du selv skriver meget bedere, og man behøver ikke så mange ´´kunst kast´´
hvilket jeg syntes er fedt på kysten!

Henrik
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2010 kl. 20:09
Henrik Jørgensen skrev: Hej Henrik

Det kan varmt anbefales den skyder som du selv skriver meget bedere, og man behøver ikke så mange ´´kunst kast´´
hvilket jeg syntes er fedt på kysten!

Henrik...


Hej ´´Henrikker´´.

I må undskylde hvis jeg er helt forkert på den, og jeg kan ikke påstå at kende den omtalte line, men jeg kan ikke lade være at tænke på, om i helt har styr på jeres kasteteknik.
Jeg har selv haft fornøjelsen af at eje en Demon #6, og det var bestemt ikke mit indtryk, at det er en stang der behøver ekstra vægt for at kaste godt, jeg bruger med stor fornøjelse, Loop´s Opti Stream og Stillwater i #6, til mine #6 stænger, og når klumpen er uden for topøjet, er et bagkast alt hvad der er nødvendigt for at lave et godt kast.

Mvh
Henning
Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2010 kl. 22:12
hej

så vidt jeg husker er loop linerne også meget tungere end den klasse de de opgiver.
sakset fra det tyske fliegenfisher testpanel

OPTi Stream - WF5F OPTi Creek - WF4F
Länge: Gesamt: 27,70 Meter Gesamt: 15,60 Meter
Klassifizierung: Die ersten 9,14 Schnurmeter wiegen 12,0 Gramm, das Gewicht liegt damit nach AFTMA-Tabelle rund zwei Schnurklassen über der angegebenen Schnurklasse #5. Das Gewicht der gesamten (kürzeren) Keule beträgt 11,3 Gramm. Die ersten 9,14 Schnurmeter wiegen 10,1 Gramm, das Gewicht liegt damit nach AFTMA-Tabelle rund anderthalb Schnurklassen über der angegebenen Schnurklasse #4. Das Gewicht der gesamten (kürzeren) Keule beträgt 9,1 Gramm.

hilsen lowlevell
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2010 kl. 22:37
Hej Kim

Fuldstændig ligesom Rio's outbound short :-)

En 6'er vejer 235 grains/15,2 gram eller det samme som en let 9'er line efter standarden
En 7'er vejer 265 grains/17,2 gram eller lige midt mellem en 9'er og en 10'er line efter standarden

Mvh
Lasse
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2010 kl. 23:12
Klumpen på en Loop Opti Stillwater # 7 er angivet til 15,6 gr mod 17,8 for en ditto Outbound short.

Jeg har i øvrigt begge linerne i nævnte klasse samt en Hardy Demon som der envidere nævnes, dog i # 7 og jeg oplever da også at Outbound-linen er væsentligt tungere en Optièn og at dens kasteegenskaber ikke kommer i nærheden af Opti-Stillwater på nogen måde overhovedet.

Mvh.
Jim.
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2010 kl. 10:49
Hej Alle

Dejligt med lidt input fra forskellige brugere.

Henning det kan sagtens være at min kastestil ikke er optimal men #7 linen køre bare bedst for mig :-)


Henrik
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2010 kl. 11:33
Henrik Jørgensen skrev: Hej Alle

Dejligt med lidt input fra forskellige brugere.

Henning det kan sagtens være at min kastestil ikke er optimal men #7 linen køre bare bedst for mig :-)


Henrik...


Nu spurgte du jo om andres mening ;-), men du skal naturligvis bruge det der virker bedst for dig!

Mvh
Henning
Til top
Lars Troels Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars T. Avatar

Tilmeldt:: 27 Aug 2009
Geografisk: Møldrup
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars T. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2010 kl. 12:05
Outbound Short, som jeg fisker rigtigt meget med, er så tung, at jeg simpelthen ikke tror på at i skal en klasse over for at få en Demon til at spille. Jeg tror det er kasteteknikken der skal fokus på istedet. Men virker det for jer, så er det jo ok!
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2010 kl. 15:25
Hej Henrik
Du skal selvfølgelig bruge det der passer dig bedst, men 17g til den på gældende stang lyder voldsomt. Det kan tyde på at du har meget slæk i dine kast. Dette har meget betydning for hvor meget stangen spænder, især når vægten er fordelt så meget fortil, som tilfældet med outbound linen. Loops opti stillwater er faktisk diametrale modsætning hvad slæk angår. Med den lange fronttapering er vægten koncentreret bagtil og linen føles noget tungere ved de afsluttende kast, da der ikke kan komme så meget slæk mellem stangen og ´´hoved´´ vægten. Dette betyder dog ikke at outbounden er dårligere end optien generelt. Først nævnte har langt større potentiale til kysten især når der er meget vind...
Vh. Chan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres