Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd til Storåen

 Besvar Besvar
Forfatter
Mikkel Hald Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mikkel Hald Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2008
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikkel Hald Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Råd til Storåen
    Sendt: 25 Jul 2010 kl. 23:01
Jeg skal til storåen i næste weekend og min onkel der skulle have været min lokalkendte fiskeguide kan desværre ikke komme med. Derfor tænkte jeg at der måske kunne være nogen herinde der har nogle tips til mig.

Satser på at besøge Vemb stykket Zone 2 tror jeg vist. Er der et godt sted at begynde afiskningen ? Parkeringsplads eller sådan noget?

Har en #8 switch stang med, synke 2 og nok også et flydende hoved.
satser på vaders og det hele. Er ikke så vant til å fiskeri så gode råd modtages med glæde.

Vh Mikkel
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 00:46
Mikkel, du skal endelig ikke tage dine waders på. Vandstanden er lav så vandrestøvler eller alm. gummistøvler er rigeligt.
Du kan enten købe kort til Vemb eller Hof´s vand. På Vembs vand er der ikke zone inddeling.
Sigtbarheden i vandet er fint så det er nu 2 gode line du har til rådighed. Det behøver bestemt ikke synke hurtigere end det.
Åen er langsomt flydende så fluer med liv er et must. Vi bruger gerne skind fluer men Uldsokken er nu også en storfanger.
Græsset ved kanten af åen er meget højt på mange steder. Det bærer præg af at der ikke er det store run på åen men lad dig ikke narre. Det er godt med havørreder i åen. Laksen er fredet men er der naturligvis også.
Håber du får en rigtig god tur!.
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 00:48
- se linket HER

De fleste på Vemb foreningen holder forøvrigt ved vejbroen og den fine rasteplads og fisker ud af!.
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 11:54
Er du så ifølge et medlem har du dobbelt så meget vand til rådighed og noget mere spændende!. Så kender du et Vemb medlem bør du lokke ham med ud til åen.;-)
Til top
Mikkel Hald Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mikkel Hald Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2008
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikkel Hald Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 12:22
Min onkel er jo desværre på ferie :-( Han er ellers medlem og kender åen godt.
Tusind tak for rådende. Med vejbroen, mener du den bro der går over åen ved vemb? Vej nr 28?
Så går jeg ud fra at man traver langs åen mod holsterbro?
Hvis man køber dagskort til vemb stykket er der så nogle bi- åer man kan fiske lidt tørflue også?

Vh Mikkel
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 12:57
Ja det er den vejbro ved Vemb jeg mener. Og nej du skal fiske ud mod fjorden ikke mod Holstebro.
Hvis du er til tørflue skal du gøre noget helt anderledes. Så skal du købe et kort til HOF og fiske på den anden side af vandkraftsøen. Du får ikke begge slags fiskeri på Vembs vand.
Jeg skal måske til vandet i weekenden. Så kan du fiske med der og dermed mere vand men er det reel guidning du ønsker kommer der en merpris.;-)
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 13:28
(y)
flot service
Til top
Mikkel Hald Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mikkel Hald Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2008
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikkel Hald Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 19:54
Tusinde tak for de mange gode råd. Jeg satser på at besøge åen fredag og lørdag og så måske lidt tørflue søndag før jeg daffer hjem.
Hvis du er ved åen en af de dage kunne det være rigtig hyggeligt at mødes.
Har desværre ikke helt råd til den store guidepakke ;-) Skal lige have det flydehoved og et nyt net.

Vh Mikkel Hald
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 22:18
Lørdag kl 9 ved rastepladsen til kaffe og rundstykker?. Så skal jeg vise dig nogle gode pladser!.
Til top
Mikkel Hald Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mikkel Hald Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2008
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikkel Hald Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2010 kl. 14:13
Hej K B.

Mine planer er ændret lidt da min onkel udskyder ferien så jeg tager ud med
ham torsdag og fredag. Jeg ved dog ikke om jeg bliver nød til at køre hjem tidligt på lørdag. Det havde ellers sikkert været hyggeligt og lærerigt.
Tusinde tak for hjælpen (y)

Mikkel
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2010 kl. 14:38
Du er velkommen til at kontakte mig en anden gang.
Så kom vejrskifter forøvrigt, så nu er det altså med at komme til åen!.
Til top
Morten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lækker

Tilmeldt:: 22 Maj 2008
Geografisk: kbh
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lækker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2010 kl. 15:43
Til K B Jakobsen`s

Jeg ved du fisker meget stor Å ???

Jeg fisker selv meget skjern Å men vil gerne se andet i jylland , hvor og hvilke forneingen råder over mest vand og gode stykker ??????????



Morten

Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2010 kl. 15:43
kim
hvad grej bruges
hvor købes kort
trænger til at komme et andet sted end skjern å
mvh. tommy
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2010 kl. 16:21
Morten:
Vemb lystfisker forening eller Holstebro omegns fiskeriforening (HOF) er de 2 foreninger vest for vandkraftsøen.
På HOF får du mest vand altså meter for dine penge. Jeg er selv kun medlem af Vemb som ligger lige før fjorden. Her er der ikke så meget vand men så tilgengæld mange fisk der lige skal smage på å vandet. Er du så ifølge et medlem er der rigtig spændende fiskeri skal jeg love dig. Jeg kan godt guide men det koster lidt.

Tommy:
Dagkort til Vemb købes i kiosken i Vemb by. Jeg bruger lige nu en 13,7 kl 7-8 eller en 13,7 kl 8-9. Græsset er højt så derfor den lange stang. jeg fisker flyde line lige nu med Hitch fluer eller ligende. Ellers fluer med zonker vinger fisker fantastisk.
På sommerhus strækket som kræver du følges med et medlem er fyldt med friske fisk. Her går der får så både enhånds osv kan bruges.
Jeg vil tro at dagkort til HOF kan købes over nettet.
Til top
Morten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lækker

Tilmeldt:: 22 Maj 2008
Geografisk: kbh
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lækker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 13:46
Til KB.

Tak for din svar og hjælpsomhed. Jeg melder mig ind i (HOF) jeg vil gerne guide mod betalining, Hvornår lukker storåen ?? i år ..hade tænk mig lidt sesommer fiskri der efter havbasser .

du kan lige smide en sms fra dig mit nr 31330140 så tager jeg kontakt til dig ingen afgang .

mvh

Morten

PS: god sommer
Til top
Morten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lækker

Tilmeldt:: 22 Maj 2008
Geografisk: kbh
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lækker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 14:13
hov det blive venb:-)
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 14:39
Morten der er en 10 km lang venteliste. Åen lukker med udgangen af sep.
Du må lade dig skrive op og så ellers købe dagkort. Jo nærmere vi nærmes os efteråret jo mere spændende. Altså regn og en god vandstigning.
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 18:08
tak for hjælpen kim
Til top
Mikkel Hald Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mikkel Hald Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2008
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikkel Hald Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 08:41
Hej Kim.

Jeg tager først hjem lørdag eftermiddag alligevel så hvis du stadig skal til åen på lørdag vil jeg gerne mødes. Mig og min onkel ( Ole Karlskov ) har været ved storåen igår og tager til skjern i dag. Intet fanget endnu.... Håber at vi er heldige ;-)

Vh Mikkel
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres