Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NYT FORUM - første smugkik

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Aagaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
laah Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: NYT FORUM - første smugkik
    Sendt: 26 Jul 2010 kl. 11:42
Hej Alle,

I er velkomne til at ta' et smugkik på vores kommende nye forum her på 123nu.dk: - se linket HER/

Der kan logges ind med samme brugernavn/password som I bruger på 123nu.dk i dag.

Vi har flyttet nogle af trådene over fra det gamle forum, til test brug - og I er velkomne til selv at oprette test tråde, hvor I måtte have lyst til det.

Alle test tråde slettes inden det nye forum går i luften.

Konstruktiv kritik, gode råd og tips modtages meget gerne :-)

Lars Aagaard
123nu.dk
Til top
Tommy Ploug Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy Ploug Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Ploug Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 12:29
Hej Lars...

Det ser dejligt overskueligt ud (y) :-)

Dog vil jeg savne opdateringerne på auktionerne, på forsiden - men det bliver godt at blive fri for de mange, mere eller mindre ligegyldige ´´nyheder´´ som blive postet.

Hvonår starter det nye op for alvor og bliver denne lukket ned i forbindelse med det?

/Tommy Ploug
Til top
Henrik Konradsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Konradhen

Tilmeldt:: 22 Maj 2004
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konradhen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 12:31
Det ser fint ud. Man skal bare lige vende sig til det nye udsene.
Men jeg syntes der mangler en kategori ´´Natur og miljø´´ under Generelt.
Til top
Lars Aagaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
laah Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 12:39
hej Tommy,

Tommy Ploug Nielsen skrev: Dog vil jeg savne opdateringerne på auktionerne, på forsiden - men det bliver godt at blive fri for de mange, mere eller mindre ligegyldige ´´nyheder´´ som blive postet.


Den normale forside ændres ikke, det er forum-delen der ændres.

Hvonår starter det nye op for alvor og bliver denne lukket ned i forbindelse med det?


Det er kun småting jeg mangler at tilrette, så jeg håber at kunne starte det op næste mandag - og der skulle helst ikke blive noget ´´nedetide´´ i den forbindelse.

/Lars
Til top
Lars Aagaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
laah Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 12:44
Henrik Konradsen skrev: Det ser fint ud. Man skal bare lige vende sig til det nye udsene.
Men jeg syntes der mangler en kategori ´´Natur og miljø´´ under Generelt.


Hej Henrik,

Selvfølgelig - kategorien er hermed oprettet.

/Lars
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pphh

Tilmeldt:: 03 Mar 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pphh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 12:50
hej lars. den ser dejlig nem overskuelig ud. kun +++++++++++ herfra. mvh paw holst
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 14:34
Hej
Det ser da helt flot ud.....
Per Hansen
Til top
søren gustavsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zundapp

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: mariager fjord
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zundapp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 14:43
Det ser rigtig fint og overskueligt ud!! (y)
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars H

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 15:24
Hej Lars

Ser umiddelbart fint ud. Jeg har dog et par kommentarer:

Nogle af underkategorierne er meget specifikke, f.eks. bombardafiskeri, mens andre er mere generelle. Jeg tror at brugerne vil risikere at miste overblikket, hvis der bliver for mange helt specifikke underkategorier. Måske skulle man overveje at ´´tagge´´ indlæg med en underkategori, som man så kunne søge på, hvis man har behov for det, men ellers lade dem ligge under en mere generel kategori. Ellers bliver der lige lovlig mange kategorier på forsiden.

Held og lykke med søsætningen.
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 15:29
Ser fint ud.

Der er dog en skrivefejl i rubrikken samlergrej... der står salmergrej i selve linket.
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars H

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 15:32
Jeg savner et par hovedkategorier: Havfiskeri og kystfiskeri, hvor specielt den sidste jo er én, hvor der debateres ivrigt. Du har jo hovedkategorier om trolling og medefiskeri.

Og så synes jeg også der mangler én kategori om udland generelt. Eksempelvis ved jeg ikke, hvor jeg skal poste et indlæg, hvor jeg spørger om søfiskeri i Sverige eller et, hvor jeg spørger om kystfiskeri i Bretagne. Der er mange af den slags ´´feriespørgsmål´´.
Til top
Lars Aagaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
laah Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 16:01
Hej Lars,

tak for inputs.

Jeg må tilstå at det har været noget af en opgave at lave kategorierne, der er rigtig mange kategorier som overlapper på kryds og tværs...
Kystfiskeri f.eks. bliver overlappet af mange andre kategorier/underkategorier. Hvis der oprettes en ren Kystfiskeri kategori - skulle kystfiskeri fjernes alle andre steder?

Lars Henriksen skrev: Jeg savner et par hovedkategorier: Havfiskeri og kystfiskeri, hvor specielt den sidste jo er én, hvor der debateres ivrigt. Du har jo hovedkategorier om trolling og medefiskeri.


Kategorien: Trolling og småbådsfiskeri er ændret til: Trolling, småbådsfiskeri og havfiskeri.
Kystfiskeri, se svar øverst.

Og så synes jeg også der mangler én kategori om udland generelt. Eksempelvis ved jeg ikke, hvor jeg skal poste et indlæg, hvor jeg spørger om søfiskeri i Sverige eller et, hvor jeg spørger om kystfiskeri i Bretagne. Der er mange af den slags ´´feriespørgsmål´´.


Det må kunne løses ved at lave en ´´udenlandsk fiskeri´´ underkategori under de enkelt underforums her?: - se linket HER
Til top
Søren Bøgh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
S_Bøgh Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S_Bøgh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 16:03
Hej Lars,

Jeg savner vores navne på indlæggene.

Det er kun ´´login-navnet´´ der står ud for de indlæg der kommer, og de ligner absolut ikke vores borgerlige navne.

Mvh.

Søren
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars H

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 16:06
Hej Lars

Ja, det kunne være en løsning - jeg synes bare der er mange indlæg, hvor en eller anden spørger ´´Hvor er der godt at fiske i Frankrig eller i Småland.´´
Til top
Tommy Ploug Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy Ploug Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Ploug Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 16:23
Den normale forside ændres ikke, det er forum-delen der ændres.

/Lars...


Arh...på den cafon ;-) Troede at det var det billede man så når man loggede ind på siden. Fint fint;-)

/Tommy Ploug
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 17:03
Hold da kaje, det ser lækkert ud!!!!
Til top
Lars Aagaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
laah Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 17:05
Hej Søren,

Systemet viser som standard, kun brugernavne ud for indlæg, men ved klik på profil vises det fulde navn.

Jeg skal se hvad jeg kan gøre :-)

/Lars
Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Christian P.

Tilmeldt:: 24 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Christian P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 17:21
Hej Lars

Ved ikke om du er opmærksom på det, men når jeg logger ind på det nye forum, så viser den en gammel e-mail i profilen. Profilen på dette forum viser den nye e-mail.

Mvh
Christian
Til top
Lars Aagaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
laah Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 17:37
Christian skrev: Hej Lars

Ved ikke om du er opmærksom på det, men når jeg logger ind på det nye forum, så viser den en gammel e-mail i profilen. Profilen på dette forum viser den nye e-mail.

Mvh
Christian


Hej Christian,

Jep, det er jeg klar over - brugerprofilerne bliver opdateret når vi flytter til det nye forum.

/Lars
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 17:41
Det ser godt ud, og dejligt med en opdeling i forskellige kategorier(y)

/Ole
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 18:15
Hej Lars

Først og fremmest vil jeg sige, at det er godt at se du arbejder på at forbedre forummet og give det et facelift.

Men !! Jeg har godt nok kun brugt 10 min til at manøvrere lidt rundt i de nye kategorier og kommer måske nu til at lyde lidt lidt konservativ. Det gamle forum trænger helt sikkert til en modernisering samt en mere specifik emninddeling. Jeg syntes dog umiddelbart at dit nye forum ser alt for kategoriseret og emne opdelt ud. Det er helt fint med alle opdelingerne og undergrupper, men jeg tror at man vil få svært ved at overskue hvor man skal poste nyt indlæg. Derfor tror jeg tendensen vil være, at man bare som idag poster sit indlæg under Lystfiskeri generelt.

Anyway dette er kun lige et førstehåndsindtryk. Når alt kommer til alt er det nok et spørgsmål om tilvænning. Fortsat god arbejdslyst

Peter
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 18:25
Peter Mathiasen skrev: Hej Lars

Det er helt fint med alle opdelingerne og undergrupper, men jeg tror at man vil få svært ved at overskue hvor man skal poste nyt indlæg. Derfor tror jeg tendensen vil være, at man bare som idag poster sit indlæg under Lystfiskeri generelt.


Peter


Det må formentlig være i den enkelte brugers interesse, at et indlæg placeres i den rigtige kategori - alt andet ville jo ikke give nogen mening, så lad os da håbe at folk gør sig umage i stedet for blot bevidstløst at poste indlæg i tilfældige kategorier.

/Ole


Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 19:28
Hej

Lay-out mv. ser fint ud, men det er pokkers svært at inddele noget så forskelligartet som fiskeri på en logisk måde. De nuværende inddelinger ser lidt rodede ud.

Underkategorierne under ´´Fiskevand geografisk´´ bør vel være betegnelserne på de enkelte typer af vande og ikke betegnelsen på de typer af fiskeri der udøves de pågældende steder, f.eks. ´´Havet´´ i stedet for ´´Havfiskeri´´, der jo allerede har sin egen hovedkategori.

Og hvad er ´´Kyst og fjordfiskeri´´ for noget sammenbiks (der menes måske ´´Kyst- og fjordfiskeri´´)? Kyst er vel også betegnelsen for grænsen mellem land og vand inde i en fjord, og fisker man derfra i en fjord, må der være tale om kystfiskeri. Det kan selvfølgelig også kaldes fjordfiskeri, men i så fald vil kystfiskeri fra f.eks. Bornholm kunne kaldes havfiskeri - og det gør man jo normalt ikke.

Det samme gør sig gældende ved "Mede og karpefiskeri". Karpefiskeri er også medefiskeri (som regel da) og karpen er en fredfisk som også kunne falde ind under underkategorien "Fredfisk", der er adskilt fra "Karper".

Er underkategorierne ´´Bombarda´´ og ´´Multihjulsfiskeri´´ mon ikke også lidt for specifikke? Skulle vi så ikke også have ´´Bobleflådsfiskeri´´ eller ´´Fastspolefiskeri´´?

Spørgsmålet er om der er brug for så mange underkategorier. Ofte udvikler trådene sig og vil nemt kunne gå udenfor den kategori, hvor den begyndte.

Vil der stadig som nu være en totaloversigt med de nyeste indlæg samlet i kronologisk rækkefølge? Jeg synes der er den mest overskuelige måde at se, om der er kommet noget interessant nyt, så man ikke skal gå frem og tilbage i en masse underkategorier.


Mvh Henrik



Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 21:30
Flot! Jeg har lavet en enkelt testindlæg under underfora ´´Big Game´´ og synes, at det ser meget fint ud!

Mht underopdeling under ´´Eksotisk fiskeri´´ har jeg følgende kommentarer:

Den nuværende underopdeling af denne forumsektion hedder nu:

- Tropisk saltvandsfiskeri
- Big Game
- Andet eksotisk fiskeri

Dette fungerer i min optik ikke 100%. Strengt taget inkluderer "Tropisk saltvandsfiskeri" også kategorien "Big game". Problemet er desuden, at big game fiskeriet nogle steder kan dyrkes fra kysten (mindre tun, GT etc.). På den anden side er en bonus ved big game ofte mindre arter, som ikke desto mindre er spændende at fiske efter, men som måske ikke kan defineres som ´´big game´´.

Jeg vil derfor foreslå en underopdeling, som hedder:
- Tropisk saltsvandsfiskeri fra kysten
- Tropisk saltvandsfiskeri fra båd (off-shore)
- Andre typer af eksotisk fiskeri, herunder fiskeri i ferskvand

I den foreslåede opdeling, som går på lokation, vil indlæggene efter min mening hænge bedre sammen - især når det handler om fællesnævner vedr. teknik og grej. Men uanset hvilken opdeling som vælges, vil der naturligvis være tale om et vis kompromis.

De bedste hilsner,
Dan
Til top
janelne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janelne

Tilmeldt:: 30 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2010 kl. 22:23
Jeg savner muligheden for at se en oversigt over 'senest besvarede emner', i kronologisk rækkefølge.

Se et godt eksempel herunder, fra et andet forum:

- se linket HER

Jeg er klar over der findes en 'aktive emner' oversigt, men det er ikke sådan en jeg tænker på ...

Til top
Lars Aagaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
laah Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2010 kl. 11:39
Jeg vil derfor foreslå en underopdeling, som hedder:
- Tropisk saltsvandsfiskeri fra kysten
- Tropisk saltvandsfiskeri fra båd (off-shore)
- Andre typer af eksotisk fiskeri, herunder fiskeri i ferskvand

Mange tak for hjælpen Dan - det er hermed tilrettet.

- se linket HER

/Lars

Til top
Lars Aagaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
laah Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2010 kl. 11:48
janelne skrev: Jeg savner muligheden for at se en oversigt over 'senest besvarede emner', i kronologisk rækkefølge.


Hej Jan,

Som standard er der i dette forum kun ´´Aktive emner´´: - se linket HER

Gør den ikke præcis det samme som den du linker til?

/Lars
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2010 kl. 11:55
Lars Aagaard skrev: <

Hej Jan,

Som standard er der i dette forum kun ´´Aktive emner´´: - se linket HER

Gør den ikke præcis det samme som den du linker til?

/Lars


Det jeg tror der menes er, at der skal være den funktion, som Du har her på det ´´gamle´´ 123nu - nemlig det der hedder: Totaloversigt og så de 30 seneste...
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2010 kl. 12:15
Hej Lars,

Fint at du kan bruge mit forslag.

Det er iøvrigt meget flot, at I tillader, at brugerne uploader foto op til ca. 3Mb. Jeg har ikke meget forstand på de dele, men betyder det ikke, at du hurtigt får behov for en stor serverkapacitet, hvis mange brugere uploader filer i f.eks. størrelsen 2Mb?

De bedste hilsner,
Dan
Til top
Lars Aagaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
laah Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2010 kl. 12:29
Det er iøvrigt meget flot, at I tillader, at brugerne uploader foto op til ca. 3Mb. Jeg har ikke meget forstand på de dele, men betyder det ikke, at du hurtigt får behov for en stor serverkapacitet, hvis mange brugere uploader filer i f.eks. størrelsen 2Mb?


Hej Dan,

Hvis du højreklikker på det billede, som du har sat på dit test indlæg, så kan du se at vi har lavet en ´´low_´´ udgave af billedet. Denne fylder under 50 kb. Vi gemmer dog også det originale billede i din upload mappe. Så jo, vi får sikkert brug lidt ekstra diskplads med tiden... :-)

/Lars
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2010 kl. 20:25
Lars Aagaard skrev: <

Hej Dan,

Hvis du højreklikker på det billede, som du har sat på dit test indlæg, så kan du se at vi har lavet en ´´low_´´ udgave af billedet. Denne fylder under 50 kb. Vi gemmer dog også det originale billede i din upload mappe. Så jo, vi får sikkert brug lidt ekstra diskplads med tiden... :-)

/Lars


Ok! Det er smart med den automatiske nedskalering! (y) Det lagde jeg ikke mærke til, da jeg lavede en test på upload.

De bedste hilsner,
Dan
Til top
janelne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janelne

Tilmeldt:: 30 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2010 kl. 21:11
Lars Aagaard skrev: <

Hej Jan,

Som standard er der i dette forum kun ´´Aktive emner´´: - se linket HER

Gør den ikke præcis det samme som den du linker til?
/Lars


Hej Lars. Nej ... det er ikke helt det samme. Oversigten 'Aktive emner' er sorteret efter 'emne/kategori'.

Dén oversigt jeg tænker på er _ikke_ inddelt, og er sorteret efter seneste emner, i_kronologisk_rækkefølge, uanset emne/kategori.

Prøv at se igen hér:

- se linket HER

Ud for emneoverskriften er kategori og antal besvarelser så angivet.

Du kan så med rette spørge om man ikke bare kan leve med 'aktive emner' oversigten - og jo, det kan man, men den er anden er bare bedre, i mine øjne.

Fisketips.dk har iøvrigt noget lignende:

- se linket HER
Til top
janelne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janelne

Tilmeldt:: 30 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2010 kl. 21:20
Lars, lige et eksempel til:

- se linket HER
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2010 kl. 21:22
janelne skrev: <

Hej Lars. Nej ... det er ikke helt det samme. Oversigten 'Aktive emner' er sorteret efter 'emne/kategori'.

Dén oversigt jeg tænker på er _ikke_ inddelt, og er sorteret efter seneste emner, i_kronologisk_rækkefølge, uanset emne/kategori.



Jeg gentager da gerne lige mig selv..... Funktionen findes allerede her på 123nu --- den er at finde under; Forum, Total Oversigt og så vis de 30 seneste....
Og et link, hvis man ikke kan finde det:

- se linket HER
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres