Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amann bindetråd.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Amann bindetråd.
    Sendt: 29 Jul 2010 kl. 17:29
Efter nu at have brugt Amann bindetråd i rigtig mange år, er det tiden at få få fyldt op igen.
Desværre, er den danske hovedlerandør gået konkurs, så jeg håber på, at det et eller andet sted er en butik, som forhandler Amann Serafil 200/2 - på 5.000m. spoler.

Jeg er i den heldige situation, at kunne dele tråd med husets frue, der har tråden, som favorit på diverse symaskiner.

Jeg er interesseret især i den kromgule farve, til tørflue + en mørk marineblå - til hoveder på rørfluer.

Skulle der blandt 123nu medlemmer være en eller flere der lokalt har en forretning som forhandler Amann i de overnævne udgaver, så ville jeg være glad for et praj.

På forhånd tak.

Mvh.
P.K.
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 17:48
Mon ikke de har det her?

- se linket HER
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 17:55
Hej Jan.

Jeg har været rundt omkring Tønnesen, men da jeg kun skal have 2 spoler, er en handel ikke økonomisk atraktiv, men ved storkøb, er det helt sikkert et sted, hvor mine indkøb ville foregå!
Mvh
P.K.
Til top
Erik Munch Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
EMC Leather

Tilmeldt:: 29 Jul 2010
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMC Leather Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 22:24
Hej Per.
Amann tråd og serafil kan du købe hos Læderiet i århus.
Håber jeg kunne hjælpe.
Venlig hilsen Erik Munch Christensen.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 22:51
Hej Erik.

Tak for oplysningen.

Nu er der sådan, at Amann tråd findes i mange udførsler og til fluebinding, er det jo tråd i den tynde afdeling - altså Serafil 200/2, som er brugbar.

Til gengæld vil Læderiet have min opmærksomhed omkring skind, så der skal nok handles her på et eller andet tidspunkt.

Mvh
P.K.
Til top
PREBEN SVENDSEN Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pssv

Tilmeldt:: 20 Mar 2004
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pssv Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 09:49
hej måske her
- se linket HER

mv Preben
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 10:01
Hej Per
Jeg har måske en adresse til dig, nemlig GUBIS KRAMBOD i Helsinge, har har alverdens ting i garner.....
Prøv ham.
K&B
Per Hansen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum