Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt fluehjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nyt fluehjul
    Sendt: 29 Jul 2010 kl. 21:15
hej alle sammen jeg skal have nyt fluehjul til å/kyststang det er en #8

så jeg ville bare lige hører lidt ris og ros om disse 3 hjul
og evt andre bud på et godt hjul til omkring de 1000kr


Vision KOMA 'PLUS'

Scierra D-LITE

The Waterworks Lamson KONIC Plus

mvh henrik
Til top
Christian Malabi Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian.malabi.larsen Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2009
Geografisk: gladsaxe Kommune
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian.malabi.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 22:28
lamson er de hjul jeg foretrækker til allround fiskeri. jeg har selv lamson litespeed og er det hjul jeg foretrækker af alle deres modeller, men Waterworks Lamson KONIC Plus er også et rigtigt godt hjul.

det gode ved lamson hjul er de har et rigtigt god bremsesystem og bremsen er meget jævn. de er meget bruger vænlige. Fx på litespeed, der er ikke nogen skrue der holder hjulet samlet, der er kun spole og hjul, man hiver bare til og spole og hjul bliver adskilt. jeg skulle mene at de er de letteste hjul på market i dag. jeg tror nok at alle de hjul de laver er 100% forseglet så der ikke kommer vand ind i hjulet.

Efter min vurdering de bedste hjul man kan få.
lamson v series er deres nr.1 hjul.

mvh christian
Til top
Christian Malabi Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian.malabi.larsen Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2009
Geografisk: gladsaxe Kommune
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian.malabi.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 22:31
forresten lamson litespeed på tilbud ville være mit bud på et godt hjul. ikke lamson litespeed hard alox.
Til top
Christian Malabi Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian.malabi.larsen Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2009
Geografisk: gladsaxe Kommune
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian.malabi.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2010 kl. 22:44
her lidt at læse om litespeed hjlulet

- se linket HER
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 00:16
Hej Christian og Henrik
Det lamson litespeed jeg har er ikke 100% vandtæt. Har testet det ved at putte hjulet i en spand farvet vand, dreje på hjulet i begge retninger og derefter stikke en vatpind ind i lejet. Øv, der er økologiske rødbede saft i mit bremsesystem. Systemet er dog tæt, hvis der ikke drejes under vand. Modellen er vist en af de første udgaver (gunmetal). Der var også en del reklamationer omkring rustede lejer for nogle år siden. Lakeringen var heller ikke for god. Det er vist blevet forbedret siden. De nye modeller er også noget lettere.

Er selv på udkig efter en brugt str. 2 og 3 i den nyeste hard alox udgave. Kan også lide det simple design, og en super jævn bremse, der egentligt ik betyder det noget herhjemme. Det vigtigste er at hjulet består rødbede testen til kystbrug, ellers vil jeg ik bruge mere end en plovmand på det...
Vh. Chan
Til top
Christian Malabi Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian.malabi.larsen Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2009
Geografisk: gladsaxe Kommune
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian.malabi.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 00:38
jeg har prøvet at putte det i saltvand og så dreje et par omgange på hjulet. der kommer slet ikke vand ind i mit hjul. nu tar jeg testen en gang til i morgen for at se om det gir samme resultat.
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 01:16
Hej Christian
Så du vil testet det på den hårde måde:-) Er det ikke svært at bedømme med mindre du venter til det ruster? Det er jo meget lidt vand, der snakkes om her. Hvad årgang/model er dit hjul? Jeg har set hjulet i 3 forskellige udsende: gunmetal og champange med cirkulære huller på gavlen, og de nyeste som her: http://waterworks-lamson.com/products/lamson-litespeed/

Problemet med rusten på de gamle modeller kan du bla. læse her: - se linket HER
Iøvrigt er det bedst at læse forums omkring trope, striper fiskeri ol., hvis man skal have sig et gedigen saltvandshjul. Det ser ud til at de har løst problemet med rustfrie lejer. Jeg foretrækker at systemet er tæt i første omgang. Bør måske at overveje et Danielson istedet. Lad mig hører resultatet af dine test.

Vh. Chan
Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Christian P.

Tilmeldt:: 24 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Christian P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 10:39

Rustfrie lejer løser ikke problemet, hvis den utætte konstruktion ikke også udbedres. Har således set et Waterworks med nye rustfrie lejer fejle igen - da samme hjul også fejlede med dets gamle lejer - efter meget få ture.


Mvh
Christian
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 11:15
Hej Henrik.
Jeg vil anbefale at du køber et DANIELSSON L5W 6NINE.
Det passer perfekt til din #8 stang, det er på tilbud for tiden.
Hjulet er fuldstændigt vandtæt, og nok det mest solgte kvalitetshjul i Skandinavien. Det er godt nok ca. dobbelt så dyr som de 1000,-kr. du nævner, men så har du også hjul for livet.

Mvh. IJ
Til top
Christian Malabi Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian.malabi.larsen Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2009
Geografisk: gladsaxe Kommune
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian.malabi.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 13:22
jeg har lamson litespeed ls3 i smoke black farven med runde huller.
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 13:32
Jeg vil da slå et slag for Scierra's D-Lite, som jeg har brugt uden problemer på kysten det seneste års tid.
Hjulet fungerer stadig som da jeg købte det.
Det er på kysten 1-4 gange om ugen og har indtil videre ikke svigtet.
Jeg har det til både klasse 6 og klasse 8 stangen, og begge bruges flittigt på kysten.

/Jan
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 13:50
Ivan Jeppesen skrev: Hej Henrik.
Jeg vil anbefale at du køber et DANIELSSON L5W 6NINE.
Det passer perfekt til din #8 stang, det er på tilbud for tiden.
Hjulet er fuldstændigt vandtæt, og nok det mest solgte kvalitetshjul i Skandinavien. Det er godt nok ca. dobbelt så dyr som de 1000,-kr. du nævner, men så har du også hjul for livet.

Mvh. IJ


Det hjul du anbefaler er fedt, men prismæssigt i en anden klasse end hjul der spørges ind til...
Til top
Christian Malabi Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian.malabi.larsen Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2009
Geografisk: gladsaxe Kommune
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian.malabi.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 14:01
henrik

gå ind på brugtmarket her på forum og kig efter nogle flue hjul der. der kan du finde en masse gode kvalitets fluehjul til 1000 kr.
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 15:26
Hej.
Jeg talte med en fluefisker på en havtur om fluefiskeri,han havde været sammen med en leder for fiskeriafdelingen i en af landets største grejbutikker, han spurgte ham hvad det bedste fluehjul efter hans mening var uanset pris. Svaret var: Danielsson.
PS. Jeg har 3 stk. af slagsen (har aldrig haft problemer med hjulene) og har ikke nogen tilknytning til Branchen.

Mvh. IJ
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 15:33
hej ivan

de laver også nogle rigtig fede hjul, men mine hjul holder bare ikke ret længe

derfor er det træls og bruge mere end 1000kr på et hjul ;-)


mvh henrik
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 15:42
Hvis du skal ødelægge et Danielsson, så skal du godt nok, undskyld udtrykket, være et rigtigt svin med dit hjul... Det kræver minimum af vedligehold. Skyl det under vandhanen efter brug og jeg er overbevist om at dine børnebørn også vil få glæde af dit hjul.

Mvh Thomsen
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 15:59
Hej Henrik.
Du siger at dine hjul ikke holder ret længe. Hvorfor gør de så ikke det? Et Danielsson er fulstændig servicefrit, det skal bare skylles efter brug, alt mekanik er indkapslet og vandtæt. Ved andre hjul med feks. korkbremse, skal der smørres osv. Der er åbenbart også problemer med lejer der ruster. Jeg har også selv haft hjul der skulle være vandtætte, men ikke helt levede op til påstanden (Vision). Men hellere ærgre sig 1 gang når man smider ca. 2000,-kr. efter et hjul, end mange gange når man har købt et hjul til det halve af tvivlsom kvalitet. Der er sikkert også gode hjul til omkring 1000,-kr. Der vil jeg tro at du skal over i noget kompositmateriale uden kuglelejer. Fortsat god jagt:-)

K&B IJ
Til top
Christian Malabi Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian.malabi.larsen Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2009
Geografisk: gladsaxe Kommune
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian.malabi.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2010 kl. 18:16
hej chan

jeg har lige testet hjulet og der kom ikke vand ind i mit. jeg drejede 100 omgange begge veje i nede spand med vand. der kom ikke vand ind så mit er vist vandtæt indtil videre. jeg skidte mit hjul ad og tørrede det med en vatpind. det eneste jeg fik tørret op inde i hjulet, var olien som er i en sort farve.
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2010 kl. 12:09
Fint Christian, så kan jeg godt prøve at anskaffe mig et par nyere modeller af slagsen.
Vh. Chan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres