Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UV Knot Sense

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: UV Knot Sense
    Sendt: 02 Aug 2010 kl. 22:33
Nu har jeg prøvet at lave nogle løkker på mit skydehoved med de scierra braided loops som jeg har fastgjort med uv knot sense... med det resultat at det lyder som at trække glasskår igennem øjerne, og det sætter sig tit fast i øjerne, og spolerer derved mine kast... nogle der har prøvet lignende? Jeg tror selve løkken bliver for stiv...
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2010 kl. 22:48
Du skal bruge den bløde fra LOON som hedder det samme.
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2010 kl. 22:52
Hej

Er det ikke den der ikke har ´´UV´´ i navnet og ikke er i en sort tube? Den har jeg også brugt, og den er i hvert fald blødere end den der hærder vha. UV-lys (som er til gengæld god til fluebinding).

Mvh Henrik
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2010 kl. 22:57
Hej Michael
Er dit skydehoved med kerne?
Hvis det er med kerne er det bedre at sy løkker af kernen, Jeg ville godt gøre det for dig, men bor for langt væk.
Men det skulle ikke undre,om der er nogle der kan smide et link til hvordan du gør.
Michael
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2010 kl. 06:22
Hej Michael
 
Nu kan vi jo ikke se hvordan din samling mellem flueline (skydehoved) og loops'ene ser ud, hvorfor det kan være svært at se hvad fejlen er.
 
Så i stedet for en masse spgm, vil jeg prøve kort at skitsere hvad jeg selv gør, hvis jeg skulle bruge metoden med loops (bruger stort set altid krympeflex eller kerne splejsning)
 
  1. Dubbing nål ind i åbningen, hvor flueline skal skubbes ind.
  2. Åbningen "brændes" for at undgå at den flosser op.
  3. Skydehoved, der er klippet rent, skubbes op i "røret" helt op til der, hvor loop'et ender
  4. Der hvor flueline og loop mødes inde i røret giver jeg en lille bitte klat tynd superlim, bare for at ungdå at samlingen (kontakten) ikke mistes
  5. Afhængig af vægtklassen og længden af sokken (røret) laver jeg en til tre nailknots med 0,17/0,20 fireline. Bruger du forskellige farver (der findes fire) har du mange muligheder for at "kode" dit skydehoved på denne måde
  6. Disse nailknots får et lille klat tyndtflydende superlim (for at det kan trænge ind i knuden). Et godt råd til påføring, hvis ikke du kender din lim(flaske) godt. Tryk noget lim ud på et dertil egnet underlag og påfør det knuden vha. din dubbing nål. Så risikerer du ikke lige pludselig at sidde med et skydehovedet, der er totalt indsyltet i superlim. Husk at klippe overskydende rør af inden du påfører lim.
  7. Hvis du vil, kan du efterfølgende beskytte disse nailknots (når de har fået lov til at tørre fuldstændigt) lægge et tyndt lag knot sense hen over. Der bruger jeg altid den almindelige, da den giver mig mulighed for at "rette" coatingen til inden den hærder helt op.
 
Mvh.
 
Lars


Redigeret af Enken - 03 Aug 2010 kl. 06:31
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2010 kl. 11:48
jeg har stort set gjort som dig... sokken(løkken) over fluelinen og så tørnet fast med et par knuder... og så ellers givet det noget uv knotsense... måske har jeg brugt for meget, men tror på at det simpelthen er for stift og hårdt et materiale til lækkerne... jeg prøver at lave en med det gamle knot sense...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres