Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af fluehjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
DennisHansen

Tilmeldt:: 17 Mar 2008
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DennisHansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valg af fluehjul
    Sendt: 07 Aug 2010 kl. 19:09
Hej har et spørgsmål ang valg af fluehjul. Det er nok en af de emner der tit er taget op.
Har en Scierra hms 2 kl.6#, som jeg har stående men ikke brugt endnu og skulle gerne ha et hjul til den. Har kigget på følgende hjul.
 
Danielsson f3w 4seven
Danielsson l5w 4 seven
Loop evotec g3 4/6 el. 5/7
 
Kan i hjælpe mig, prisen er nogenlunde det samme så det er ikke det der er afgørende. Skal bruges på kysten efter HØ. ;)
 
mvh
 
Dennis 
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2010 kl. 20:38
du skal ha' fat i rullerne, og vælge efter din egen smag, for det er alle tre, ruller der ikke kan udsættes det store på :-)
mik
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2010 kl. 21:03
Du skal nok også lige tænke lidt på vægt, de vejer forskelligt de 3 hjul. Stang og hjul skal jo helst balancere.
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
DennisHansen

Tilmeldt:: 17 Mar 2008
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DennisHansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2010 kl. 21:15
Okay så må jeg prøve at finde et sted hvor de har hjulene. Har nemlig sidet og surfet lidt på nettet.
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 10:21
Jeg har selv et Loop Avoteck, som jeg er fuldt ud tilfreds med, og hvad jeg og fiskene har kunne byde det at opgaver indtil nu, har det klaret til UG, krys og og bolle, men til mere esotiske fiskearter ved jeg ikke om det kan klare, men her har amerikanerne allerede udviklet en relativ måde at teste fluegrejet på;
Jeg vil bare lige sige at du nok IKKE skal fortælle din grejbusher at du har testet på denne måde !
Hjulet kan du købe her:
og ved handel over 50 euro, er fragten gratis
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
DennisHansen

Tilmeldt:: 17 Mar 2008
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DennisHansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 11:52
Hej.
Synes godt nok det er svært at bestemme sig. Danielsson kan får i sort som egentlig passer til stangen, men synes at kvalitets messigt a Loop evotec G3 virker som et super hjul. Begge hjul kan jeg få til samme pris.
 
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 12:16
Citat: DennisHansen

Hej har et spørgsmål ang valg af fluehjul. Det er nok en af de emner der tit er taget op.
Har en Scierra hms 2 kl.6#, som jeg har stående men ikke brugt endnu og skulle gerne ha et hjul til den. Har kigget på følgende hjul.
 
Danielsson f3w 4seven
Danielsson l5w 4 seven
Loop evotec g3 4/6 el. 5/7
 
Kan i hjælpe mig, prisen er nogenlunde det samme så det er ikke det der er afgørende. Skal bruges på kysten efter HØ. ;)
 
mvh
 
Dennis 
Hej Dennis
Med de priser du kan få et Danielsson lige for tiden, så ville jeg helt klart vælge et DanielssonSmile
Knæk og bræk
René
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
DennisHansen

Tilmeldt:: 17 Mar 2008
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DennisHansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 12:19
Hej Rene
Tak for tippet.
Da det hoved sageligt skal bruges på kysten. Betyder det noget om det er lw eller fw i Danielsson. Der er ca 40 gram i forskel.
 
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 12:28
L5W er lidt hraftigere bygget og har en kraftigere bremse. Til alm. dk-fiskeri er det uden betydning. L5W 4-7 har dog den fordel, at du kan købe en 6-9 spole - den passer til hjulet.
 
Danielsson er svensk produceret, gennemtestet kvalitet, så naturligvis vælger du et hjul derfra!!  -  ikke nogen grund til tvivlom dét.
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
DennisHansen

Tilmeldt:: 17 Mar 2008
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DennisHansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 13:05
Tak for jeres indput, kan forstå at det skal være l5w hvis det skal være til kysten. Så er det bare at Loop's evotec g3 5/7 vejer 140 g og Dan. L5W vejer 189 g.
Det er en forskel på 49 g, har det stor betydning. Er nemlig ny inden for fluefiske verden.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 13:19
Da det er dig der skal bruge hjulet, er det også dit valg, men jeg ville vælge et Danielsson F3W 4seven, så er vægten og farven rigtigWink
 
Mvh
Henning
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 13:24
Det kan siges kort, Danielsson. Det er et fantastisk hjul. Jeg har selv et af de gamle FW til min #6 og det bliver brugt på kysten nu på 3 år. Det bliver skyllet efter turen og bremsen er stadigvæk som da det var nyt. Intet ir eller rust.
Efterfølgende har jeg købt afløseren F3W til min #8. Jeg har kun godt at sige om dem. Svensk når det er bedst.
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 16:18
Hej Dennis.
Som flertallet anbefaler: F3W 4seven.
Jeg har selv 3 stk. Danielsson hjul til mine fluestænger, de dækker fra #5 til #10.
Hvorfor ikke købe et hjul der er fremstillet i Sverige istedet for et "Kinahjul" fra LOOP?
Nyd det så længe det varer, nu skal Volvo også til at produkseres i Kina:-(.
 
K&B  IJ
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
DennisHansen

Tilmeldt:: 17 Mar 2008
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DennisHansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 16:26
Hej.
 
Kan godt høre på det hele at det er Dan. der er størst tilslutning for, jeg vil ta ned til grejpushen og se på f3w'eren, mon ikke at det bliver den Wink.
Svenskerne har også altid haft ry for det de laver er kvalitet.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres