Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

må man det ?

 Besvar Besvar
Forfatter
anonym Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonym

Tilmeldt:: 24 Jan 2010
Geografisk: odense
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonym Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: må man det ?
    Sendt: 07 Aug 2010 kl. 20:47
jeg kan se at GO fishing holder op med at fohandle Thomas & Thomas produkter, og de vil derfor ikke længere tage sig af garantisager, men man kan hente en formular på nettet og på den måde få lavet sin stang diekte hos producenten.
må de det, er det ikke altid dem der har solgt stangen der har garanti forpligtelsen over for kunden.
og er det lovligt at tage et gebyr for at få lavet en garantisag.
 Alle Orvis fluestænger (med undtagelse af Streamline og Frequent Flyer serierne) er omfattet af en 25 års garanti for første ejer.
Det betyder at Orvis uden beregning ombytter en knækket stangdel - uanset brudårsag. Er stangen mere end to år gammel, så pålægges der dog et ekspeditions/fragt gebyr på d.kr. 500,-

 dette sker også i forbindelse med T&T stænger, her er beløbet bare i nærheden af 1000 kr.
 
de har så lavet det "smarte" for dem, at man kan komme med sin gamle T&T stang, som man sikkert har givet 5000 kr eller mere for for 10 år siden, hos dem selvfølgelig, og så kan man få 2000 kr i rabat hvis man køber en ny Orvis helios til 6000 kr.
man får selvfølgelig ikke sin T&T med hjem.
 
jan
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2010 kl. 21:19
Ja!, hvis stangen er ældre end 2 år, så må man gerne tage fragtgebyr for en garantisag, medmindre der specifikt ligger en skriftlig erklæring om, at også fragten er "gratis" - dette fordi, at det kun er de første 2 år, at sælgeren er forpligtet til at dække disse omkostninger.
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 01:48
Garanti uanset alder dækker ikke eventuelle fragt omkostninger, omvendt kan man undre sig over et gebyr på 1000 kr.    
Man kan sku sende meget for 1000 kr, og sender de f.eks 5 stænger ad gangen kan det gå hen og blive en helt fin forretning
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 08:48
Det her lyder ret underligt.
Steen, hvor står det at man må tage 1000 i gebyr hvis en garanti rep sker efter 2 år.
Jeg syntes det virker ret grotesk, men det er ind imellem sjove ting man hører at danske grejpushere gør for at tjene lidt mammon.
Frede
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 09:20
Det står en hver forhandler frit for at stoppe med at handle med hvilken som helse grej frabrikant, MEN hvis du har en god grejpusher, sørger han/hun for at du får dine sager frem til frabrikant, for mindst mulige udgifter, eller shvis du vil klage kan du gøre det på forbrugerstyrrelsens hjermmeside
Men du skal lige huske (gælder også alle andre) at de "kun" tager sige af klager over 800 kr, og under 100.000 kr.
 
Held og lykke
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 10:19
ak ja
det siger vel noget om butikken?
de må have solgt en del T&T stænger.
Disapprove
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 12:44
Ak ja, Bo
 
Selvsagt siger det noget om butikken, nemlig at de er blevet trætte af den med tiden ændrede service fra T&T,ligesom det siger noget om butikken at de har sendt et brev til os der er registreret som førstegangskøbere af T&T stænger hos GO-Fishing. Forretningen tilbyder den bedst mulige hjælp til lavest mulige pris, såfremt det går galt. Efter min opfattelse er det et udslag af Go-Fishings altid optimale service overfor kunderne.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 17:32
Citat: anonym

jeg kan se at GO fishing holder op med at fohandle Thomas & Thomas produkter, og de vil derfor ikke længere tage sig af garantisager, men man kan hente en formular på nettet og på den måde få lavet sin stang diekte hos producenten.
må de det, er det ikke altid dem der har solgt stangen der har garanti forpligtelsen over for kunden.
og er det lovligt at tage et gebyr for at få lavet en garantisag.
 Alle Orvis fluestænger (med undtagelse af Streamline og Frequent Flyer serierne) er omfattet af en 25 års garanti for første ejer.
Det betyder at Orvis uden beregning ombytter en knækket stangdel - uanset brudårsag. Er stangen mere end to år gammel, så pålægges der dog et ekspeditions/fragt gebyr på d.kr. 500,-

 dette sker også i forbindelse med T&T stænger, her er beløbet bare i nærheden af 1000 kr.
 
de har så lavet det "smarte" for dem, at man kan komme med sin gamle T&T stang, som man sikkert har givet 5000 kr eller mere for for 10 år siden, hos dem selvfølgelig, og så kan man få 2000 kr i rabat hvis man køber en ny Orvis helios til 6000 kr.
man får selvfølgelig ikke sin T&T med hjem.
 
jan
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2010 kl. 17:51
1000kr. for service på en dyr stang?
eller 2000 for en stang til 5 - 6 tusind som sikkert bliver svær at sælge privat nu.
De er jo også solgt for mindre end 10 år siden.
 
Til top
torsten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tossyfar

Tilmeldt:: 08 Aug 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tossyfar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 12:29
Jeg købte en T&T stang på ebay og da den landede manglede der ca. 10cm af det yderste led. Stangen havde altså været knækket og der var efterfølgende blevet sat en ny tip på. Det kostede 44 USD. Så sendte de mig et helt nyt yderste led. Og jeg havde informeret dem om at jeg havde erhvervet mig den brugt.
...bottom line; jeg ville tage det helt roligt det med garantien når det nu er T&T ;-)

Mht. garantiproblemstillingen, så åer det forretningen der skal yde dit normale 1 års garanti. Derudover er det producenten, sandsynligvis i samarbejde med distributøren, der må stå for yderligere garanti som producenten giver - 5 års totalgaranti, livstidsgaranti el. lign.
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 15:23
det er service.
 
Wink
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 17:14
Citat: tossyfar

Jeg købte en T&T stang på ebay og da den landede manglede der ca. 10cm af det yderste led. Stangen havde altså været knækket og der var efterfølgende blevet sat en ny tip på. Det kostede 44 USD. Så sendte de mig et helt nyt yderste led. Og jeg havde informeret dem om at jeg havde erhvervet mig den brugt.
...bottom line; jeg ville tage det helt roligt det med garantien når det nu er T&T ;-)

Mht. garantiproblemstillingen, så åer det forretningen der skal yde dit normale 1 års garanti. Derudover er det producenten, sandsynligvis i samarbejde med distributøren, der må stå for yderligere garanti som producenten giver - 5 års totalgaranti, livstidsgaranti el. lign.
Hej Torsten
 
Hvem ydede dig den service. Go-Fishing eller T&T?
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Ole Riis Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiahgt Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiahgt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2010 kl. 17:21
Tag det nu roligt. Købte en sharpes of aberdeen i London knækkede den første gang jeg brugte den. Skulle ikke betale for det nye led, heller ikke anden gang den knækkede kostede det noget. Og det var direkte ved sharpes, det er service. Men ved ikke med de andre mærker, det er jo ikke fordi produktionsprisen på et stykke kulfiber er høj, og de fleste producenter vil jo gerne have god reklame om deres grej.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres