Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskeri i Hald sø

 Besvar Besvar
Forfatter
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MrSelfdestruct Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2008
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MrSelfdestruct Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskeri i Hald sø
    Sendt: 15 Aug 2010 kl. 16:30
jeg skal i hald sø her til september og lurede på om jeg kunne få lidt tips til metoder og pladser som kan være værd at forsøge? vi går mest efter søørred og aborre. men nogen steder til at fiske knuder kunne os være spændende!? håber i kan hjælpe lidt!! venligst Bo
Til top
Jonas Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jonasrr Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonasrr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 17:28
Hej Bo.
Knudefiskeriet vil jeg nok ikke satse for meget på at opleve. Jeg har ikke hørt om knuder fra Hald sø i mange år, og knudefiskeri er så vidt jeg ved normalt forbundet med kolde vintre og isfiskeri.
Søørreder og aborrer skulle der omvendt være bedre chancer for. Der er rigtig gode fisk i søen, men det er bestemt ikke nogen man kommer sovende til! 
For begge arter gælder at de kan være at finde over hele søen, og dørgefiskeri med mindre woblere (5-10 cm) over 4-12 m vand er normalt det der har givet bedst med fisk. De store søørreder bliver oftest fanget på dørgefiskeri med små agnskaller, som dog til tider kan være svære at skaffe i søen.
Prøv evt. at dørge forholdsvist tæt forbi badestedet ved skytteholmen i søens nordende. Når folk bader bliver der hvirvlet smådyr op fra bunden og det tiltrækker nogle gange småfisk og dermed også større aborrer til det lave vand.
Kastefiskeri ind mod bredden med små blink og spinnere har også ofte givet ørreder, men disse har for det meste været mindre fisk.
Ellers er der også mulighed for rigtig store gedder i søen.

K&B
/Jonas RR
Til top
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MrSelfdestruct Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2008
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MrSelfdestruct Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 18:12
takker!! har du et søkort over søen? har kun fundet nogen i rigitg dårlig opløsning?
Til top
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MrSelfdestruct Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2008
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MrSelfdestruct Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 20:42
ingen der kan hjælpe med et søkort i ordentlig opløsning over hald sø?
Til top
Peter Eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter E Avatar

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter E Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2010 kl. 21:27
Viborg kommunes hjemmeside.
Under miljø/natur eller lign.
Peter
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres