Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LAKS

 Besvar Besvar
Forfatter
kim jeppesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kimsen

Tilmeldt:: 24 Okt 2008
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kimsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: LAKS
    Sendt: 22 Aug 2010 kl. 11:09
 - Hvis man gerne vil fiske laks i Danmark , Hvilken forening er så bedst at melde sig ind i.

- Udvalget er mange og det er ikke helt let at overskue.
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2010 kl. 11:28
Tag til Bornholm, og bliv trollingsfisker, for de fisk der fanges i de ferske vande, er underlagt meget strenge resrtiktioner
 
 
Ellers rigtig god forenøjelse
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2010 kl. 12:09
Kim ;

Jeg kan se du kommer fra Vestsjælland, så hvis du vil have let ved en smuttur til fiskevandet er Gudenåen et oplagt valg - her er også den fordel at der ikke er kvote.

Jeg vil anbefale dig at snuppe en weekend i Langå for at snuse til fiskeriet, lige nu er der ret fine fangster - dog vil jeg anbefale at vente mindst en uge da vandstanden er ret voldsom.

Der er enten Langå camping, eller et sted der hedder Langå-overnatning.
Som helt ny er det nok bedst at vælge campingen, da det altid er muligt at finde et par andre lystfiskere at rådføre sig med.

Der var en artikel i FiskeAvisen om Langå, jeg mener det var i Juli udgaven..
Til top
Carsten Grønne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
carsten400 Avatar

Tilmeldt:: 04 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten400 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2010 kl. 17:09

hehe Ja bliv trollingfisker:)

 
Ej klart skjernå, eks borris fiskeriforening... masser af lækkert vand
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steffen Toft Jensen

Tilmeldt:: 02 Jun 2007
Geografisk: Gudenåen/Tange Sø
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffen Toft Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 09:25
Jeg vil selvfølgelig anbefale at du melder dig ind hos Bjerringbro og Omegns Sortsfiskerforening.
Gudenåen står vi lige foran efterårssæsonen, hvor der bliver fanget mange laks.
Vi fisker helt frem d. 31. oktober. Der er ikke restriktioner - dog max. 2 laks om dagen, men det er vel også til at leve med.
De dygtigste juniorer har allerede landet over 10 laks i denne sæson.
 
Medlemsskab koster kun 875,- inkl. DSF (selvfølgelig) og så må du endda også fiske på nogle af de bedste strækninger i Hadsten Lilleå og Karup Å.
Til top
Jens R Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jens R

Tilmeldt:: 08 Aug 2003
Geografisk: Østjylland - Silkeborg.
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 09:45
Hej Kim
Du spørger godt nok om, hvilken forening du skal melde dig ind i, men hvad med gratis fiskeri i Gudenåen?
Der er gratis fiskeri på strækningen fra Randers og et godt stykke opstrøms. Omkring STEVNSTRUP er der både sving og fisk.
 
Knæk & bræk
 
Jens R 
Til top
kim jeppesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kimsen

Tilmeldt:: 24 Okt 2008
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kimsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 16:48
Tusinde tak til jer allesammen - Dejligt fine oplysninger : Jeg er mest varm på Gudenåen og Bjerringbro og omegns  sportsfiskerforening - Og så har jeg familie i Karup...

MANGE tak til jer alle sammen

Kim

Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 18:46
Trollingfiskeri ved Bornholm - ikke for at lyde negativ, men hvordan er det lige med dioxinrester i fiskene??
Mvh
Torben

Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 21:28
hvordan kan man se hvor Bjerringbro og omegns sportsfiskeforening
har deres vand , kan ikke finde det på deres hjemmeside
mvh. Tommy
Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 21:56
Det undrer jeg mig os lidt over det med karup å og lilleåen
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 22:11
Dioxin - jo både ja og nej - brænder du affald af ? Er der plastik I, eller trykimpræneret træ i det der bliver brændt af, af dig eller nogle af dine naborer - det giver også dioxin.
 
Ja dioxin ophobes i fedt, og lige hvordan det skader organismen, ved jeg ikke, men livet er farligt at leve, man kan død af det !
 
Milijøflippere, og helsefreaks, maler fanden på vægen ! men nok om det !
 
Jeg syntes at du Kim, bare skal klø på, og gudenåen er et rigtigt godt bud, i et godt vand, men husk nu at de evnt. laks du fanger der er IKKE naturlige, da den ikke er reprudukserene i Gudenåen, pga. bla. Langesø's gedde bestand.
 
Knæk og bræk
Mark
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 22:20
Og nu er det vist også kun de danske myndighwder der går op i det der Dioxin halløj, svenskerne og nordmændende fisker da bare der ud af.. og mon ikke også der skulle være en smule dioxin i de laks der går i åen ??

Tænk hvis man lavede et forbud mod at fange laks over 4 kg i åen ??
Til top
Jakob Øhlenschlæger Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
heelgrasper

Tilmeldt:: 19 Jul 2010
Geografisk: Grenå
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér heelgrasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2010 kl. 00:02
Citat: Tommy:)

hvordan kan man se hvor Bjerringbro og omegns sportsfiskeforening
har deres vand , kan ikke finde det på deres hjemmeside
mvh. Tommy
Det bliver lidt mange link, men her er links til kort over foreningens vande:
 
Og så lige vedrørende spørgsmål i en anden post:
 
Al info fundet under "Fiskeri" fra topmenuen på forsiden på foreningens hjemmeside under henholdsvis "Fiskevand - kort" og "Medfiskeri".
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres