Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiske/famile ferie

 Besvar Besvar
Forfatter
Sune Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Drenthe Avatar

Tilmeldt:: 23 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Drenthe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiske/famile ferie
    Sendt: 23 Aug 2010 kl. 15:23
Hej.

Vi er en familie på 4 hvoraf 2 af os fisker og vi vil gerne til Sverige i uge 42.

Så derfor leder vi efter en hytte/sommerhus i Sverige der ikke er for primitivt men samtidig er i nærheden af noget godt fiskevand, helst ørred men er os åben for gedde og aborre fiskeri.

Jeg har kigget div. steder hvor de udlejer huse og hytter bla. dansommer og novasol men de er meget sparsomme med info. om fiskeriet på de sider. Så hvis nogen herinde kender et flot og fiskerigt sted i Sverige høre jeg meget gerne fra jer Smile

 
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 15:32
Hej Sune
Nu er Sverige et rimeligt stort land, er der ikke et område i har kigget påBig smile
TC
Til top
Sune Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Drenthe Avatar

Tilmeldt:: 23 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Drenthe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 15:36
Ikke noget bestemt område men selvfølgelig er der grænser for hvor langt vi vil køre da det jo ikke udelukkende er en fiskeferie Smile
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 15:57
Jeg har fisket i Klarälven om sommeren det er en fin elv med mange muligheder. Ved ikke om det er for langt oppe!
TC 
Til top
Sune Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Drenthe Avatar

Tilmeldt:: 23 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Drenthe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 16:09
Nej det er ikke for langt og virker spændende, det vil jeg kigge nærmere på hvordan boede du der oppe ?
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 17:11

Min familie og jeg boede i en hytte nær Sysslebäck. Der er mange steder der udlejes hytter i dette område

TC
Til top
Sune Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Drenthe Avatar

Tilmeldt:: 23 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Drenthe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 17:21
Okay tak for svarene, har lige et sidste spørgsmål.
Ved du om fiskeriet er godt deroppe i efteråret ?
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 17:31
Da jeg ikke har fisket i området om efteråret, kan jeg ikke med sikkerhed sige at fiskeriet er godt, Men det er et stort elv system så personligt ville jeg ikke være nervøs.
TC
Til top
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 17:44
Hej

Kender i harasjømåla i sydserige

det er et rigtig dejligt sted, hvor man også kan leje hytter
der er ørred/gedde fiskeri, man kan også leje både
kan varmt anbefales
Hilsen Flemming
www.harasjomala.com
Til top
Michael johansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michaelhelsingør

Tilmeldt:: 10 Sep 2005
Geografisk: frederiksborg amt
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michaelhelsingør Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 19:42
Kan kun sige www.fluestroemmen.dk nyt sted kun 50 min fra helsingborg med masser af fiskevand både i fluestrømmen og i området.
Til top
Klaus Kristiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Pighvar

Tilmeldt:: 21 Sep 2009
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pighvar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 19:46
Hvis jeg havde uge 42, så tror jeg turen var gået til Gotland på noget kystfiskeri.
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 21:50
Har været på tur i det nordlige Sverige i august, hvor vi fik sne. Dobbelt lige hvor højt din distination ligger inden du booker, hvis du planlægger at tage afsted i september eller oktober :)
Til top
Mikkel Nagy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nagy187 Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagy187 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2010 kl. 21:51

Hej Michael.

Har du prøvet fluestrømmen..??
Til top
Michael johansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michaelhelsingør

Tilmeldt:: 10 Sep 2005
Geografisk: frederiksborg amt
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michaelhelsingør Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2010 kl. 05:53
nej ikke endnu men ved de har både hytter og flotte fisk og ligger i nærheden af vitsjõ hvor der er mange sandart og aborrer i ja sågar gedder.
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2010 kl. 07:32
ganske tæt ved harasjømala, ligger en lille perle af en sø, tjek www.brokamala.se
 
der findes 2-3hytter at overnatte i, hvoraf den ene, sjø-stugan, ligger lige ned til søen(og er derfor den optimale)  i ydersæsonen koster det heller ikke særligt meget at leje den.  der følger en kano og en robåd med.  og der er lavet en "gril-stuga" lige ned til vandet, altså en overdækket terasse med gril, lige ned til vandet.
 
huset har to soveværelser og badeværels, satelit tv, etc etc...  sofaen ka foldes ud til sovesofa, så der kan faktisk i alt overnatte 6mennesker.        og søen er PROPPET med regnbue ørred og der findes også geder, abborrer etc.  fiskekort, koster heller ik særligt meget. men indgår dog IKKE i prisen på leje af hus, og skal derfor tillægges.
 
var der selv sidste år i september, og ville ha været det igen iår, men hytten var optaget den weekend hvor jeg ku, desværre.
 
vi var 3mand og fik over 50ørred på en forlænget weekend fra torsdag til søndag.
 
de tog alt, spinner, blink, powerbait, orm, flue.
 
især en tidlig morgen hvor vejret skiftede gav kanont fiskeri.Wink
 
god fornøjelse
Til top
Sune Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Drenthe Avatar

Tilmeldt:: 23 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Drenthe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2010 kl. 11:16
Hej.

Mange tak for alle de gode bud.

Klaus Havørred er fredet i uge 42 i Sverige. Så desværre er det ikke en mulighed.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2010 kl. 14:30
Sune
Det nævnte Harasjömåla er et fint sted - med gode hytter, mange søer at fiske i - og ofte kan man have en hel sø for sig selv - men shelter og bålplads, så man kan hygge dagen igennem. Både er der i alle søerne også. Desuden er udflugtmulighederne fine - bl.a. er Mörrum jo ikke langt væk med Laksens Hus (museum og lakseakvariet) - og Blekinge kysten er jo bare vidunderlig. Er man lidt til grej er Svängsta i nærheden - og et besøg på ABU fabrikker er altid "en messe værd".
Harasjömåla er bare et par timer fra København - og du kan godt være bekendt at tage 'ikke lystfiskere' med til Blekinge - det er en herlig egn af Sverige - med meget afvekslende natur - masser af løvskov (ikke kun juletræer som nordpå) og en masse hyggelige byer.
Go' ferie
mvh
Heinz
ps: Der er en fin fluestrøm i Harasjömåla !


Redigeret af tackler - 24 Aug 2010 kl. 14:32
Til top
Sune Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Drenthe Avatar

Tilmeldt:: 23 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Drenthe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2010 kl. 15:04
Hej Heinz

Ja det lyder spændende har kigget lidt på bla. på deres jeres hjemmeside, også har jeg også en film hvor de bruger en halv times tid ved både en sø og fluestrømmen i Harasjömåla.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres