Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BUSTED !!

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: BUSTED !!
    Sendt: 24 Aug 2010 kl. 23:24
http://www.dr.dk/nettv/update/?video={8A05C600-B24F-4639-BFE1-9D7683F7383A}
LOL LOL LOL Clap 
Håber de får som fortjent, for at lave sådan noget forbandet svineri!!AngryAngryAngry
Mvh
Michael L.


Redigeret af Michlar - 24 Aug 2010 kl. 23:28
Til top
Glasnost Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Glasnost

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glasnost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2010 kl. 23:31
Ja.. Den skal ikke have for lidt.  
Fedt at det er så veldokumenteret.. Den kan de vel for fan.. ikke slippe uden om
Glasnost
Til top
Jacob Schougaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob S Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2010 kl. 23:32
Ja det er sgu pinligt for Gilleleje-fiskerne...
 
Bedre bliver det ikke når de forsøger at benægte som det sker her:
 
 
Jacob
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 00:05
Ja!, det er jo desværre ikke noget nyt, at nogle af Gilleleje fiskerne er dybt kriminelle og at deres adfærd udgør en kæmpe trussel mod fiskebestandene i Kattegat - jeg håber, at de 5 fartøjer bliver konfiskeret og at de pågældne fiskere bliver idømt lange fængselsstraffe --- Føj!, de er sgu nogle asociale røvhuller... 
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 00:09
CoolUfatteligt at en voksen mand Mod så stærke beviser LYVER for åben skærm Confused så han både sætter sig selv Dead sin familje  og børn i så dårligt et lys- Dead det viser som tidliger og bekræfter også at de er skånslesløse / at fiske på ynglepladserne-svare til at stjæle børnene i våggestuen Dead 
jeg vil håbe at myndighederne kan bruge beviserne-og i så overlagte tilfælde konfiskere travlern- + det begærlige tomhoved får en bøde så han kan mærke at han er ved at udslette sin egen velstand Ouch
 
de nye biler har instaleret permanent GPS -kan forsikringen se at du har overskredet hastighederne (ved skade)- i forhold til prosenter -vanker der konsekvenser -Cool
når det er lovpligtig at skal ha monteret  katylosator -så sku det også værer lovpligtig at der er monteret GPS- og i særdeleshed på alle fiskebåde/særlig nu hvor alt i havet er truet for opfiskning- jeg fatter ikke at Politikerne ikke får rullet de gardiner op Cool
nåe men jeg var her slet ikke Cool  så det kan ikke ha været mig -
ja sandheden er efterhånden blevet et fatomogane - det modsatte at det man s´kulle  ha gjort hvis man var der ....
 /Bruno Geek
Til top
johan lind Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johan21

Tilmeldt:: 06 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 191
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johan21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 00:21
det er ikke godt for de fiskere, men at han så er så dum at benægte det, ja så burde han måske bare stoppe og få invalidepension for at være mentalt udviklingshæmmet,,,dumt.

håber de bliver strafffet hårdt men det gør de sgu nok ikke
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 00:30
Ja han lyver - men gør vi ikke alle det ?
 
Hvem kan med hånden på hjertet, sige; Jeg lyver aldrig ?
 
Men hvorfor skal det gøre det lovligt, at sætte en GPS-modtager på deres skib - det beviser jo, alene, "kun" én ting, og det er at skibet har været i et område, uanset om de har fisket eller ej.
 
Ville det ikke være, noget "big brither"-agtig, hvis der dumpede en bøde ind i DIN brevsprække, bare fordi din stang havde været inden for en fredningszone, uanset om der var blevet fisket eller ej.
 
Det "nummer" som de har lavet der, ja jeg ved ikke hvad jeg skal syntes, men hvorfor går sådan nogle som Greenpeace så ikke i kødet på Tangeværket og landmænd, som smadrer vores ferske vande ? ja jeg spøg bare !
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 00:53
Citat: Flyder

 
Det "nummer" som de har lavet der, ja jeg ved ikke hvad jeg skal syntes, men hvorfor går sådan nogle som Greenpeace så ikke i kødet på Tangeværket
Nu er der jo kæmpe forskel på ulovligt fiskeri og den trussel mod fiskebestandene i Kattegat, som det ulovlige fiskeri udgør ... og så Tangeværket. 
- Hvis nu du selv meldte dig under fanerne hos Greenpeace, så kan du jo prøve at påvirke dem indefra til at "gå i kødet på Tangeværket" eller endnu bedre så kunne du jo selv gøre noget ved det.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 01:19

På Greenpeaces hjemmeside kan man læse alt om det ulovlige fiskeri udført af Gillelejefiskerne:



Redigeret af Stone05 - 25 Aug 2010 kl. 01:36
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 07:33
Ikke i orden at fiske ulovligt - hverken med stage og rulle eller med net!
 
Men - uden at have sat min totalt ind i tingene - så beviser Greenpeaces' aktion vil ikke ret meget. Ganske vist kan det nu dokumenteres, at de pågældende GPS'er har været i ulovligt farvand. Men for at kunne bruge det til noget må man også kunne bevise at den faktisk sad på en fiskerbåd og ikke en Greenpeace båd i det tidsrum - altså det må dokumenteres at den er monteret på fiskerbåden inden for et givent tidsrum.. eller?
 
/M
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 07:51
Selvom vi alle godt ved at de fisker i det forbudte område, så er bevisførelsen ret svag, da man på en GPS kun kan se bådene har været der, men ikke om de har fisket. Det kræver at der indføres et forbud mod sejladsaf fiskefartøjer i området, men hvor pokker er fiskerikontrollen henne her, hvis det er så systematsik udført, så burde fiskerikontrollen have viden herom.
Til top
Bård Thoresen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Baard Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Baard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 08:01
Ja- fiskerikontrollen har jo for kort tid siden snuppet en af de pågældende fiskere på fersk gærning. Hvad Greenpeace udøver er vel en form for selvtægt, som er typisk forekommer når magtesløsheden bliver stor og tiltroen til myndighederne lille. Hvad fiskerne gør er jo at save den gren over  som de selv sidder på, men det har de jo lang tradition for- også i det erhverv.  Lad os bare sige at i det store perspektiv er vi alle større eller mindre syndere.
 
Baard
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 09:05
Såvidt jeg er orienteret, så er der også video af de pågældende både i det forbundte område mens de slæber trawl.....
 
Men som vores fødevareminister sagde, så kan vi jo ikke tage brødet ud af munden på fiskerne, så herfra forudses det at de får en latterlig straf og lov til at fiske videre.....
 
Lars
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 12:36
Citat: limfjord

Selvom vi alle godt ved at de fisker i det forbudte område, så er bevisførelsen ret svag, da man på en GPS kun kan se bådene har været der, men ikke om de har fisket. Det kræver at der indføres et forbud mod sejladsaf fiskefartøjer i området, men hvor pokker er fiskerikontrollen henne her, hvis det er så systematsik udført, så burde fiskerikontrollen have viden herom.
Jeg er ikke jurakyndig, så jeg kan ikke bedømme, hvorvidt informationerne fra Greenpeace (GP) kan benyttes som bevisførsel. Men det er nu alligvel lidt svært at bortforklare et track som dette (GP):
Den røde afgrænsning indikerer det område, hvor der ikke ikke må fiskes. Men måske var den pågældende fisker bare ude for at prøve motoren og havde ikke trawl'et i vandet? Ermm Diise tracks ligger der en del af på GP's site.
 
Iøvrigt tror jeg, at GP ikke er ínteresseret i en retssag baseret på deres info, men snarere at få opmærksomhed på problemet. Og det er jo lykkedes!
 
Måske hørte jeg forkert i morges, men statens egen fiskerikontrol har vistnok selv udstyret fiskerne med sladrehanke i form af GPS-sendere, og kontrollen har da også selv opfanget noget af den aktivitet, som GP rapporterer om.
 
De bedste hilsner,
Dan
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 12:38
Sig mig har i set klippet? de har filmet og dermed dokumenteret hele forløbet og bådene igang med at trawle i det forbudte område med video af trawl og koordinater, jeg tror ikke om det holder i retten, men måske det kan overbevise lidt flere danskere om at alt der ligger i køledisken måske ikke er helt bæredygtigt at spise. 

Jeg er med på at der nok kommer en lang smøre om selvtægt og ulovligt placerede     GPS´er, men det der var i mine øjne en super aktion igen fra greenpeaces side, og f**k hvor beviser et par af de mistænkte fiskere hvor kloge de er; "hvis jeg ser dem så skyder jeg dem fandme". 

Mere af den slags ja tak, om ikke andet så kan det få befolkningens øjne lidt op for hvor skruppelløs ehvervsfiskerflåden i høj grad er.

Og for at forebygge de evt bemærkninger, så nej alle garnfiskere er ikke banditter, men de der er sgu! 


Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 12:49
"hvis jeg ser dem så skyder jeg dem fandme". 
 
Fredrik Lorentzen, det er ikke så klogt skrevet, da det kan opfattes som trusler på livet! Og det er en alvorlig sag!
 
Men der er 2 syndere i dette her.
 
Fiskerne skal holde sig til de udstukne regler, og hvis ikke så straffes de.
 
Green Peace skal ikke optræde som politi eller deslignende, da det de her har udøvet her er selvtægt, og det er strafbart.
 
Men man må håbe at de relevante myndigheder får øjnene op for den manglende kontrol af erhvervet.
Per Hansen


Redigeret af Taonga - 25 Aug 2010 kl. 13:08
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 12:58
Igen kan jeg kun sige, Per Hansen, har du set klippet? Jeg citerer en af fiskerne når jeg skriver det med at skyde dem!

Jeg beundrer virkelig at der findes mennesker der trodser loven for at få gjort opmærksom på noget svineri som staten ikke prioriterer særligt højt. For pludselig er det for sent!
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 13:02
Citat: Formand for Danmarks Fiskeriforening

»Aktionen var unødvendig. Der er i forvejen satellitsendere om bord, som giver besked til Fiskeridirektoratet om, hvor fartøjerne befinder sig. Vi har allerede et fintmasket kontrolapparat«, siger Svend-Erik Andersen.
Fra:
 


Redigeret af DanWulff - 25 Aug 2010 kl. 13:06
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 13:08
Det værste i denne sag er nu at de konservative på borgen ikke mener det kan bruges som dokumentation selv om det er filmet og satelit positioner er noteret mon det har noget at sige at Lene Espersen er fisker datter.... ?
/Søder
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 13:18
Hej Henning
Jeg forstår nu godt at det ikke kan bruges som bevis, men det beviser overfor politikere og fiskeri-kontrol der er at det nok ikke er så fint-masket et kontrol-system som der påstås.


Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 13:39
For at komme enhver tvivl til gode burde der så ikke være totalt forbud for ehvervsfiskekuttere at sejle i området.
 
Så ville den ged være barberet, og vi var fri for alle ulovlighederne fra både den en side og den anden.
Per Hansen
Til top
Kristian Wallenstrøm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian Wallenstrøm

Tilmeldt:: 30 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian Wallenstrøm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 13:42
Kære lystfiskere.
Hvad hjælper alle de "tiltag" som Konservative og Venstre henviser til?? Fiskerikontrollen er skåret ned til "benet" af vores meget fiske industri venlige regering??Det er jo netop det Greenpeace viser med sin "private" overvågning. Fiskerne viste med al tydelighed - og ordlyd - at de IKKE havde rent mel i posen - At de medvirkende fiskere så også åbentlyst viser at det ihvertfald ikke er på kollisionskurs med Nobelprisen  LOL LOL   tjaaaa det må jo  være op til de ansvarlige myndigheder at se hvem de stoler mest på LOL Og den henvisning omkring de allerede er overvåget med GPS.... ja de store trawlere er - ikke de små skibe som udsendelsen henviser og viser billeder af.? Det er godt at almindelige borgere her i landet kan få øjene op for det svineri der foregår. Overfiskeri og havbrug = ingen fisk til os andre.Ouch Greenpeace har gjort os en tjeneste - ok ikke på den rigtige side af loven, men nogengange er det måske netop det der skal til - indtil den dag hvor vi har en ansvarlig regering der lever op til vandmiljø lovgivninger og anbefalinger fra ekspertisen.
Bøjet klinge fra 
Kristian
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 14:00
Støtter ikke ulovlige aktioner men denne er trods alt rimelig fredelig så vi kan vel se genne fingrene..
 
Hvad med om fiskerne lod GPS'en sidde på skiwet. De har jo rene torsk i trawlet så forstår ikke rigtigt at det er et problem med overvågningenLOL
 
/M
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 14:02
Smile


Redigeret af limfjord - 25 Aug 2010 kl. 15:17
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 14:59
Citat: Gonzo

Såvidt jeg er orienteret, så er der også video af de pågældende både i det forbundte område mens de slæber trawl.....
 
Men som vores fødevareminister sagde, så kan vi jo ikke tage brødet ud af munden på fiskerne, så herfra forudses det at de får en latterlig straf og lov til at fiske videre.....
 
Lars
EKS.

Det giver jo heller ikke taxi chaufføren ret til at køre 200km/t med kunderne for så at kunne nå og transportere flere kunder fra A-B og hermed tjene flere penge.

TC

Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 17:51
Jeg har svært ved at se ophidselsen fra fuskernes side, altså hvis de ikke har gjort noget forkert.
Alene nogen af reaktionerne burde være nok til at mistænkeliggøre deres handlinger endnu mere.
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 20:32
Her er mere topunderholdning i sagen. http://nyhederne.tv2.dk/article/33126108/?forside




Redigeret af TBH - 25 Aug 2010 kl. 20:34
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 22:40
Utroligt at de sætter sådan en vertslig frem i mediet -og forklare  sig at han ikke er der/når hans fartøj er på stedet/Dead
Det man undre sig over er at man benægter at man er der/når man er der Dead dernæst at Myndighederne fremhæver at det er ulovligt at sætte GPS på Tyvefiskernes Skibe/ Se i Tomhjernet Lastrum  vi er faktisk nogen som tænker lidt længer frem -end på jeres begærlighed for at oprubbe de sidste BabyFisk der er i vores FÆLLES have- Fat det inden i får smadret bestanden så vi helt mister vores Fiskebestande - world Seafood !davarede for ca.15 år siden  at torskebestanden skulle sikres NU (For 15 år siden) - nu henter i den i Vuggestuerne - (Erkend !- oplæg -og giv fiskene mulighed de næste 10 år for at opbygge bestanden- Cool Folket er efterhånden ved at få øjene op for at det er nogle få der beriger sig på den fælles livsvigte resures fisken er -  ( er i så beskadiget at i ikke kan se sammenhænget på at når i opfisker bestandene -så forsvinder i afligevel- men at i tager muligheden for at fiskestammerne kan restituere sig med i glemslen -det viser i er tankeløse - men den evne er måske forsvundet med al den opbygget frygt for havet- så jeres omsorg er så forfløjne at - i frivilligt går i druknedøden for at redde et par / istedetfor at give plads for at genopbygge  helle bestande -
 
Pastoren/Bruno Geek
Til top
niels åge skovbo Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
liviaage

Tilmeldt:: 27 Nov 2006
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér liviaage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 23:00
Jeg så på tv her til aften, at fiskere som blev taget for ulovligt fiskeri i fredede zoner, fik en bøde der svarede til værdien af fangsten, eller noget af værdien. Jeg tænker så, at hvis de har fanget for 100.000 kroner, får de en bøde på det samme. Det er trods alt en vis sum penge at skulle betale, så jeg tænker at når bøden er så høj, så må fortjenesten være rigtig høj, ellers ville de vel ikke tage chancen ?

Jeg tænker, at der må være andre måder at få det ulovlige fiskeri stoppet på. Lastbilchauføren har sådan en køreskive, som de skal gemme i lang tid. Bliver de stoppet af politien, så skal de vise "køreskiver" en rum tid tilbage. Kunne man lave et tilsvarende GPS udstyr, som lagres på en harddisk, så kunne fiskerikontrolen komme forbi havnen og se om fiskekutteren har været mistænkeligt meget i et fredet område. Det sammenlignet med at fiskeren har lodset sin fangst på samme tid, vil vel være en indikation på at noget er galt. Spørgsmålet er så om det er bevis nok!

På Island er de mere konsekvente. Fisker man ulovligt, bliver fangst og fiskegrej konfiskeret. Også båden !

Under alle omstændigheder har jeg ikke det ringeste tillid til regeringen og deres evne og vilje til at tage fat i fiskerne. Lige så vel som landbruget er fiskerierhvervet mere eller mindre fredet af de borgelige. 

Venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2010 kl. 23:14
Som Island som Alaska... fisker du ulovligt konfiskeres det grej du bruger. Uanset om det er en båd til flere mill. eller en billig stang fra Aldi til 100 kroner.. Der kan laves diverse kontrolforanstaltninger, men reelt set tror jeg ikke andet end udsigten til en lussing der VIRKELIG synger virker... synd og skam, men sådan er det.

vh
TRHM
FISH ON, www.lakseture.dk
Alaska, Mexico, Bahamas
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2010 kl. 08:09
Sagen blev omtalt i radioen hele dagen i går. En mand fra fiskeridirektoratet var meget skeptisk omkring muligheden for at få fiskerne dømt på baggrund af materialet. For som han sagde, de skal tages på fersk gerning (af fiskerikontrollen) med trawlet i vandet, ellers er det næsten umuligt at løfte bevisbyrden.

Greenpeace har brudt nogle regler ved at anbringe gps'erne. Men om de skal straffes, er måske lidt usikkert. For pressen gælder følgende:

http://www.update.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB02468934

Om Greenpeace kan komme ind under samme hat, ved jeg ikke. Men det her er da helt oplagt i offentlighedens interesse, og det er lidt svært at se, hvordan de ellers skulle have skaffet dokumentationen.

Johan
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2010 kl. 08:29
Citat: liviaage

Jeg så på tv her til aften, at fiskere som blev taget for ulovligt fiskeri i fredede zoner, fik en bøde der svarede til værdien af fangsten, eller noget af værdien. Jeg tænker så, at hvis de har fanget for 100.000 kroner, får de en bøde på det samme. Det er trods alt en vis sum penge at skulle betale, så jeg tænker at når bøden er så høj, så må fortjenesten være rigtig høj, ellers ville de vel ikke tage chancen ?

Jeg tænker, at der må være andre måder at få det ulovlige fiskeri stoppet på. Lastbilchauføren har sådan en køreskive, som de skal gemme i lang tid. Bliver de stoppet af politien, så skal de vise "køreskiver" en rum tid tilbage. Kunne man lave et tilsvarende GPS udstyr, som lagres på en harddisk, så kunne fiskerikontrolen komme forbi havnen og se om fiskekutteren har været mistænkeligt meget i et fredet område. Det sammenlignet med at fiskeren har lodset sin fangst på samme tid, vil vel være en indikation på at noget er galt. Spørgsmålet er så om det er bevis nok!

På Island er de mere konsekvente. Fisker man ulovligt, bliver fangst og fiskegrej konfiskeret. Også båden !

Under alle omstændigheder har jeg ikke det ringeste tillid til regeringen og deres evne og vilje til at tage fat i fiskerne. Lige så vel som landbruget er fiskerierhvervet mere eller mindre fredet af de borgelige. 

Venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
 
Man kan vel sige at for hver gang det går godt så er der "råd" til at det går skidt uden at fiskeren sætter noget til!!
 
Som Henrik også er inde på så er udsigten til en syngende lussing nok det eneste der virker. Vi må ikke slå men en konfiskering af båd og net er nok et godt sted at starte..
 
/M
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2010 kl. 08:45

Jeg er langt fra tilhænger af Greenpeace og deres metoder, lad det være sagt fra start. MEN, de har da opnået at få opmærksomheden rettet imod et temmeligt stort problem, og det må man jo tage hatten af for.

Jeg kan slet ikke fatte at der findes fiskere der er så dumme at de fisker på fiskenes ynglepladser. Det er jo helt absurd at tænke så kortsigtet.
 
I øvrigt kan jeg slet ikke forstå at det overhovedet er tilladt at fiske torsk i Kattegat, Bælthavet og Østersøen, uanset om det er med stang eller trawl, når man kan se hvordan det er gået for bestanden over de sidste år.
 
Jeg har en bog fra 1974 (mener jeg) hjemme i reolen. I den står der noget i retning af; "hvis havørredderne ikke bider kan man jo altid snuppe en håndfuld stegetorsk". Nu er jeg selv født i sidste halvdel af halvfjerdserne, men jeg har ingen problemer med at huske hvor meget lettere det var at fange torsk i 80´erne og starten af 90´erne end det er nu. Og det har efter alt at dømme være endnu lettere i halvfjerdserne!
 
Hvis udviklingen (eller man skulle måske bruge ordet "afviklingen") fortsætter i dette tempo, er der ingen torsk tilbage om 20 år. Det kan vi fanme ikke være bekendt!
 
Og så er torsken endda kun én af de arter der går tilbage med hastige skridt. ØV!
 
Som en lille bemærkning, og for at redegøre for mine motiver, skal det lige bemærkes at jeg ikke mener at kun erhvers og fritidsfiskere skal rammes af forbud og kvoter. Det ville være enormt sundt for vores bestande hvis man lavede en kvote på 1 fisk pr. dag (uanset art) pr. lystfisker. Lavede en kvote på X-antal kilo pr. år for fritidsfiskerne, og helt forbød erhversfiskeri i de indre farvande (Kattegat og nedefter).
 
For helt ærligt, vi dør jo ikke af sult fordi vi ikke slæber 14 torsk hjem fra fisketuren.....
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2010 kl. 08:57
Citat: gammelgnu

 
Som en lille bemærkning, og for at redegøre for mine motiver, skal det lige bemærkes at jeg ikke mener at kun erhvers og fritidsfiskere skal rammes af forbud og kvoter. Det ville være enormt sundt for vores bestande hvis man lavede en kvote på 1 fisk pr. dag (uanset art) pr. lystfisker. Lavede en kvote på X-antal kilo pr. år for fritidsfiskerne, og helt forbød erhversfiskeri i de indre farvande (Kattegat og nedefter).
 
For helt ærligt, vi dør jo ikke af sult fordi vi ikke slæber 14 torsk hjem fra fisketuren.....
 
Er også stor tilhænger af en eller anden form for kvote på de udsatte fiskearter. Det bliver sikkert vanskeligt at administrere men det er jo en anden snak.
 
Så ville vi sikkert komme nogle af vores egne "fritidsfiskere" til livs. Jeg mener bestemt der er stangfiskere der fanger og hjemtager mere end det de selv og familien kan fortære. Der er altså ganske sikkert også brodne kar inden for egne rækker men det er en anden snak og skal ikke ødelægge tråden..!!
 
/M
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2010 kl. 09:17
greenpeace har jo bare vist hvad alle der fisker i området godt vidste i forvejen.
jeg var på makreltur fra odden havn for 14dage siden og de sagde at det var 6-7år siden der var fanget en god torsk fra skibet,og det er måske fordi ........ har været her.
da jeg arbejdede i byggebranchen måtte vi jo finde på noget andet hvis der ikke var gang i byggeriet, og er der for mange fiskere, må de jo lave noget andet,  thats life in the jungle.
hvis der er rent mel i posen er der jo intet at frygte, så er det greenpeace der har et problem.
 
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2010 kl. 10:01
Citat: Phredz

Hej Henning
Jeg forstår nu godt at det ikke kan bruges som bevis, men det beviser overfor politikere og fiskeri-kontrol der er at det nok ikke er så fint-masket et kontrol-system som der påstås.


Hej Frederik
 
 
Jeg er enig med dig i at det er forkert af Greenpeace at ikke overholde ejendoms retten, og derfor de ikke have instaleret satelit udstyr på de givne både det skulle myndighederne have gjort i stedet ...
Men når nu myndighederne sover i timen, ja så må jeg tilstå at jeg synes det er en ok måde at vække opsigt på, så der måske kunne tages affære på de sandsynlige lovovertrædelser som finder sted ....
/Søder
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2010 kl. 13:22
Lidt OT, men alligevel:
 
Verdens marine bestande af de vigtigste spisefisk er blevet reduceret med ca. 90% over de sidste 10 år. De 90% er ikke forsvundet - vi har ædt dem! (modificeret fra en kommentar i doku-filmen "End of the Line") De væsentligste årsager er overfiskeri og piratfiskeri. Flere forskere mener nu, at vi omkring 2050 vil se et totalt kollaps af disse bestande. Nedgangen i bluefin tun og torsk er ligenu gode eksempler på, hvad vi kan vente os. Der er - så vidt jeg ved - kun meget få regeringer, som udstikker kvoter, der er justeret til bestandenes reelle reproduktive bæreevne. USA er vistnok een af disse lande. De fleste kvoter der udstikkes af f.eks. EU ligger meget langt over de anbefalede bæredygtige kvoter, som beregnes på baggrund af videnskabelig evidens. Sidste år købte EU fiskelicenser til tunflåder fra bl.a. Spanien, som gør det muligt at fiske i "Coral Triangle"i SØ Asien - det sidste område i verdenen, hvor fiskebestandene ikke er så belastede.  Et lignende scenarie for international jagt på vilde udryddelsestruede landdyr ville for længst være stoppet af forbrugerne og respektive regeringer.  Men når det handler om fisk, er beslutningstagerne (regeringer, EU etc.) åbentbart fuldstændig ligeglade. Mindre end 0.5% af verdens havområder er udlagt som fredede områder, hvor der ikke må fiskes. På de 99.5% af havet kan man opføre sig som man lyster - uden de store konsekvenser hvis man alligevel skulle blive taget i at bryde nogle regler. At danske fiskere vælger at fiske på torskens gydepladser og formodentlig vil få bøder, som svarer til værdien af deres fangst, er bare endnu et symptom på den afsindige måde, hvorpå vi - på globalt plan - forvalter de vilde fisk. Det er den kortsigtede og hurtige indtægt, som er guleroden her - at der så ikke er flere fisk tilbage om nogle få årtier betyder ikke noget i den sammenhæng.
 
Bare et par hurtige udbrud herfra.....


Redigeret af DanWulff - 27 Aug 2010 kl. 00:01
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2010 kl. 17:58
Gydeområder....mener du/I så også at, det bulefiskeri der foregår i  vintermånederne efter gydeklare (nej ikke grydeklare) torsk skal forbydes.
Egentlig burde det, men er der egentlig tal på hvor mange tons der landes af alle de danske og udenlandske torskebåde.....fra Helsingør.
Per Hansen


Redigeret af Taonga - 26 Aug 2010 kl. 18:16
Til top
peter simonsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterbager

Tilmeldt:: 01 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterbager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2010 kl. 20:27
tag dig sammenDeadhold dig til emnet det er ikke den smule bule fiskeri der er skyld i nedganen af torsk.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2010 kl. 21:00
Citat: Taonga

Gydeområder....mener du/I så også at, det bulefiskeri der foregår i  vintermånederne efter gydeklare (nej ikke grydeklare) torsk skal forbydes.
Egentlig burde det...
Per Hansen
 
Lystfiskernes torskefangster om vinteren udgør på ingen måde nogen trussel mod torskebestanden.
Erhvervsfiskernes Bomtrawl og Bobbinstrawl er de metoder, som i særklasse er hovedårsag til torskebestandens decimering i Kattegat - havbunden ødelægges, yngle-/opvækstpladser ødelægges, samt der dræbes ufattelige mængder af marine dyr heriblandt torsk både ved direkte skadegørelse og ved Discard. At inddrage lystfiskernes torskefangster i en debat om Gillelejefiskernes ulovlige trawlfiskeri i et område af Kattegat, som netop er blevet fredet fordi, at erhvervfiskerne ikke skal ødelægge Kattegat-torskens primære yngle-/opvækstområde mere end allerede er sket, det er sgu fuldstændig forfejlet. 
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2010 kl. 22:07
Citat: Stone05

Citat: Taonga

Gydeområder....mener du/I så også at, det bulefiskeri der foregår i  vintermånederne efter gydeklare (nej ikke grydeklare) torsk skal forbydes.
Egentlig burde det...
Per Hansen
 
Lystfiskernes torskefangster om vinteren udgør på ingen måde nogen trussel mod torskebestanden.
Erhvervsfiskernes Bomtrawl og Bobbinstrawl er de metoder, som i særklasse er hovedårsag til torskebestandens decimering i Kattegat - havbunden ødelægges, yngle-/opvækstpladser ødelægges, samt der dræbes ufattelige mængder af marine dyr heriblandt torsk både ved direkte skadegørelse og ved Discard. At inddrage lystfiskernes torskefangster i en debat om Gillelejefiskernes ulovlige trawlfiskeri i et område af Kattegat, som netop er blevet fredet fordi, at erhvervfiskerne ikke skal ødelægge Kattegat-torskens primære yngle-/opvækstområde mere end allerede er sket, det er sgu fuldstændig forfejlet. 
 
Enig, men derfor kan vi jo godt have en holdning til det alligevel. Det er der også mange der har men den diskussion hører nok ikke hjemme i denne tråd. Er dog sikker på den kommer når vi nærmer os den lidt koldere tid..
 
/M
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2010 kl. 22:07
Jeg mener, at Danmarks Sportfiskerforbund i forbindelse med en undersøgelse af bulefiskeri fik havbiologer til at vurdere mulige konsekvenser for torskebestandene. Konklusionen var (som omtalt af Steen), at dette fiskeri ikke var af betydning for torskens reproduktion. Selvom der er flere meninger om lystfiskere, som hjembringer både 10 og 15 torsk fra en tur på sundet, har det nok ikke nogen reel betydning for bestanden.  
 
Istedet bør vi måske snare forholde os til den fisk, som vi køber i forretningen, ved fiskevognen eller i sushi-restauranten. Er vi bekendt med hvorvidt der er tale om en truet art (i sushien)?, en art som måske er lovligt fisket, men som næppe kan klare det nuværende fisketryk?, fiskemetode?, fangsted?,  hvorvidt det er en lovlig fangst eller ej?  Hvis disse informationer ikke er tilgængelige, kunne vi måske få sælger og vores politikere til at forholde sig til denne mangel på information.
 
Når vi går i supermarkedet og køber kylling, lam, ko eller gris, kan vi ofte få en masse oplysninger om dette dyr - blot ved at læse på indpakningen - men for  mange fisk er det ofte et stort spørgsmålstegn. Selv artsnavnet på fisken skjules ofte bagved mere eller mindre fantasifulde betegnelser, som skal medvirke til at fremme salget. Lad os få en slags øko-mærkning for fisk, så vi kan se, om der er tale om bæredygtig fangst.
 
At gå over til at æde opdrættet fisk (laks, ørred, pangasius, tilapia etc.) er generelt ikke løsningen på den katastrofe, som vi nok vil opleve i løbet af de næste 30-40 år. En stor del af disse fisk opdrættes med fiskeprotein fra vildtfangede fisk, f.eks. anjoser.  For at lave et kg laks, skal der bruges ca. 5 kg anjoser. Bedre at æde fisk længere nede i fødekæden. Og anjoser smager vel også godt! Tongue
 
Er vi stadigvæk OT?
 
Mange hilsner,
Dan
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2010 kl. 22:14
Men det handler jo stadig om de signaler man som lystfisker sender. Når vi netop punker andre for at være umoralske og fiske på gydepladser osv. bør vi måske overveje at gå i forreste geled selv? Det kan da godt være at vi ikke som sådan gør et stort indhug i bestanden - det tror jeg sådan set ikke - men det gør en enkelt kutter jo heller ikke. Hvor mange kutter vil vi så tillade trawle gennem øresund og kattegat mv.?
 
/M
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2010 kl. 22:52
Citat: map

Men det handler jo stadig om de signaler man som lystfisker sender. Når vi netop punker andre for at være umoralske og fiske på gydepladser osv. bør vi måske overveje at gå i forreste geled selv? Det kan da godt være at vi ikke som sådan gør et stort indhug i bestanden - det tror jeg sådan set ikke - men det gør en enkelt kutter jo heller ikke. Hvor mange kutter vil vi så tillade trawle gennem øresund og kattegat mv.?
 
/M
 
- De signaler man som lystfisker sender!!!!  Det der er problemet her er, at erhvervsfiskernes Bomtrawl og Bobbinstrawl ødelægger havbunden, hvilket vil sige gydepladserne og opvækstpladserne, herudover, så dræbes der ufattelige mængder af marine dyr ved brugen af de nævnte trawltyper heriblandt torsk, hvilket især drejer sig om mindre torsk, som ofte ikke har gydt den første gang endnu, for slet ikke at tale om de enorme mængder af torsk, som Discardes.
- Det her drejer sig absolut ikke om moral eller etik, men derimod om, at erhvervsfiskernes metoder ikke er bæredygtige... Så hvorfor dog i alverden skulle man dog stoppe lystfiskernes fangst af torsk, når lystfiskeri er den i særklasse mest bæredygtige fiskemetode??? Hvornår er det lige, at erhvervsfiskerne har fået ejendomsret på vores fælles ressoucer i havet???
 
- Det giver absolut ingen mening, hvis lystfiskerne skulle stoppe med at være selvforsynende med torsk fanget på den mest bæredygtig måde, hvis erhvervsfiskeriet samtidig fortsætter med at fiske med deres destruktive og ikke bæredytige metoder. 
-Et krav til politikerne; om et forbud mod Bomtrawl og Bobbinstrawl i Kattegat, det er det eneste signal, som lystfiskerne bør sende.
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2010 kl. 23:00
Citat: map

Men det handler jo stadig om de signaler man som lystfisker sender. Når vi netop punker andre for at være umoralske og fiske på gydepladser osv. bør vi måske overveje at gå i forreste geled selv? Det kan da godt være at vi ikke som sådan gør et stort indhug i bestanden - det tror jeg sådan set ikke - men det gør en enkelt kutter jo heller ikke. Hvor mange kutter vil vi så tillade trawle gennem øresund og kattegat mv.? /M
Det er jeg ikke uenig i, men fredningsregler/kvoteregler handler efter min mening mere om at opretholde en bæredygtig bestand end om moral.  Hvis det på sigt kan støtte torskebestanden, at lystfiskere ikke længere må bulefiske (signalværdi), er det da helt ok med mig. Men effekten af en sådan moralsk begrundet lovgivning er vist noget spekulativ. Hvor mange danskere kender egentlig noget til bulefiskeri? Men måske er det lystfiskernes egen selvoplevet moral, som du tænker på? Nå - men hele bulefiskeri-diskussionen er som førnævnt et emne, der er mange meninger om.
 
De bedste hilsner,
Dan


Redigeret af DanWulff - 26 Aug 2010 kl. 23:02
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres