Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gudenåen / Lilleåen....hvor er bedst?

 Besvar Besvar
Forfatter
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gudenåen / Lilleåen....hvor er bedst?
    Sendt: 07 Sep 2010 kl. 16:18
Over vejer en tur til enten Gudenåen eller Lilleåen i den kommende tid, og mangler et par fif.
 
Regner med at prøve med reje efter laks, men hvor er chancen størst, når det er laksen der primært skal fiskes efter? Hvor megen vægt skal man ca have på og fiskes der udelukkende reje uden prop eller er der en speciel teknik til dette fiskeri?
 
Er Lilleåen kun havørreder eller er der også laks i denne - synes nemlig det primært kun er havørreder man ser herfra?
 
Mht spin, hvilke spinnere kan anbefales og hvilke vægte i øjeblikket? Hvad er storfangeren?


Redigeret af laah123nu - 07 Sep 2010 kl. 22:04
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 16:22
jeg har mistet fiskAngryAngryAngry i zone 2 og i zone 6 på reje fisket efter 15-20g bly, med forfang på 80-100cm..........
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 16:59
Citat: gaffagunnar

jeg har mistet fiskAngryAngryAngry i zone 2 og i zone 6 på reje fisket efter 15-20g bly, med forfang på 80-100cm..........
 
Hvordan fisker du rejen...står du bag denne og lader den drive tværs over åen eller lader du den bare drive nedover mens du selv går foran?
Til top
Steen Lindkvist Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lindkvisten Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland. Å, sø, mose, kyst både spin og flue
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindkvisten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 17:49
Hej Jan

Hvis du er ude efter laksen er det klart Gudenåen, du skal gå efter. Ikke fordi der ikke også er laks i Lilleåen, men det er et fåtal, og de er svære at hitte.

Hvis det er havørreder det gælder, er det til gengæld lige omvendt.

Knæk & Bræk

Steen Lindkvist Nielsen
Hadsten Lystfiskeriforening
http://www.lilleaaen.dk

Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 18:16
Hej Steen.

Kan du se at få skiftet det foto, dét må da være MINDST 10 år gammeltWink!!!

Forøvrigt er der jo el-fisket MEGET store laks i Lilleåen, helt oppe hvor Steen er Formand..
Herudover vil jeg nok tro at året i Lilleåen generelt må betegnes som et af de mindre gode, ihvertfald for flertallet af fluefiskerne - jeg ville nok forsøge efter en laks i dagtimerne i Gudenåen, og så nappe en time i solopgang/solnedgang i den fine Lilleå.

Knæk&Bræk derude!
Til top
Steen Lindkvist Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lindkvisten Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland. Å, sø, mose, kyst både spin og flue
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindkvisten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2010 kl. 20:11
He... ja, man skulle jo nødig risikere at blive genkendt ved vandet, ikke?:-)

Det er muligt, at der ikke har været så meget tryk på ved Lilleåen som tidligere år i grå og rød zone, men heroppe hos os er der vist ingen, der klager, heller ikke blandt fluefolket. Faktisk har jeg selv luftet fluegrejet et par gange, og begge gange haft kontakt med fisk.

I øvrigt kan jeg da nævne, at der ligesom i 2002 blev fundet lakseyngel i et af Lilleåens tilløb helt oppe på den anden side af Hinnerup, da nogle af vores medlemmer forleden var ude at lave bestandsoptælling sammen med DTU Aqua. I næste uge skal vi i hovedløbet - jeg glæder mig til at se, om det giver lakseyngel også.

Men opgangslaks er der altså stadig langt imellem - til gengæld er dem vi finder ofte over meteren, og formentlig af den vestjydske afstamning.

Knæk & Bræk

Steen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres