Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stella FE

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stella FE
    Sendt: 09 Sep 2010 kl. 22:47
For Sartan daa.....  så kan det nye Stella FE bestilles !! Clap
 
Så skal I være blandt de første (og smarte), er det afsted til grejdealeren med tusindlapperne Shocked  Men skynd jer !!  for glæden varer jo ikke evigt LOL
 
For lur mig, om ikke Shimano sætter Stella FF i produktion allerede sidst på åretThumbs Down 
 
Hvad skal man sige andet, end at de tager  Censored på jer
 
BeerPeter
 
 
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2010 kl. 06:00
Citat: Peter Mathiasen

For Sartan daa.....  så kan det nye Stella FE bestilles !! Clap
 
Så skal I være blandt de første (og smarte), er det afsted til grejdealeren med tusindlapperne Shocked  Men skynd jer !!  for glæden varer jo ikke evigt LOL
 
For lur mig, om ikke Shimano sætter Stella FF i produktion allerede sidst på åretThumbs Down 
 
Hvad skal man sige andet, end at de tager  Censored på jer
 
BeerPeter
 
 
Ja FF sættes i produktion så snart de har fundet nogle andre popsmarte betegnelser, der overgår "Paladin Gear Durability Enhancement og Propulsion Line Management System"Angry
Men det kan også godt tage et par måneder.
 
5199 kr. for et str. 4000 hjulOuch og så kan man få hele 400 kr. i rabat hvis man bestiller nu - vildt.
Køb det - brug det- og smid det væk
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2010 kl. 07:20
Ja mine Fa modeller kører perfekt endnu, så jeg har ikke travlt med at spare 400kr,,men hvis jeg endekig skulle investere i en FF model ,så er jeg ret sikker på at min faste grej pusher var til at handle med ,og således ville opnå en større rabat end de 400 kr Wink
/Søder
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2010 kl. 08:45
Det da altid positivt at vejl. pris er sat nedWink Men vil nok lige ødelægge mine 5 stellaer før jeg ryger på nytSmile
Hans
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2010 kl. 09:01
Ja det er da at pisse på forbrugerne at der kun går et år før den "gamle" model er håbløs forældet!
 
Henrik
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2010 kl. 09:25
Citat: HSJ

Ja det er da at pisse på forbrugerne at der kun går et år før den "gamle" model er håbløs forældet!
 
Henrik
Sådan er gamet jo, der kommer også hele tiden nye bilmodeller, og så bliver de gamle modeller billigere.
 
Forældet er nok for stærkt et udtryk - det er jo et fiskehjul vi taler om her, og det er vist begrænset hvor meget nytænkning man kan proppe i det fra det ene år til det andet. Men glæder mig da til at høre, hvorvidt FE kan holde 1 måned eller 2 mere end de øvrige modellerWink
Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2010 kl. 13:58
ja normark der forhandler det herhjemme har jo haft det på lager et par mdr til prøve, den nye model kommer nok allerede sidst på foråret.
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2010 kl. 14:18
Tror ikke der den helt store forskel på FD modelen og så det nye,FD har også en pænere spole,om man ville ofre 1500-2000 mere på en anden spole,iøvrigt spare man ikke noget hos den forhandler,salgs trick Thumbs Down vis vi som forbruger ville spare noget,så skal prisen ned på FD modelsens priser leje
Mvh
Henrik
buresøen
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2010 kl. 15:38
Hvis man endelig skal købe ny Stella ville jeg hellere kigge mig om efter en SW 4000 i udlandet for den har Normark vidst stadigvæk valgt fra til det Danske marked ....
/Søder
Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2010 kl. 16:20
Nej SW modellen har de aldrig impoteret i 4000 udgaven.
Det forstår man så ikke helt at de ikke har, da de fleste stella 4000 bliver brugt i det salte miljø...
 
Bo
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2010 kl. 18:16
Nu ser det jo godt ud det ny Stella FE. Men er alle klar over at der er en meget høj udveksling på 6,2? Jeg tror jeg holder mig til mine FD-hjul, for ud over det nok er lidt underligt at fiske med for mig, kunne jeg tro at det hurtigt slides op når man fisker med tungere agn på grund af den høje gearing.

Redigeret af srosendal - 10 Sep 2010 kl. 18:19
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2010 kl. 18:54
Et hjul med udveksling på 6,2 vil ligeledes føles noget tungere at drejet håndtaget på end den "normale" på 4,8 på en str.4000.
Ja det er meget underligt at normark ikke vil sælge SW modellen i 4000 i DK
 
Mvh
 
PS. Ole Råhede jeg har sendt dig en mail!
 
Mvh
Henrik
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2010 kl. 19:28
Tja, jeg tror bare jeg tager mit Ambassadeur 5601 UC og bruger det 10 år mere Big smile
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2010 kl. 19:41
Citat: mahon

Tja, jeg tror bare jeg tager mit Ambassadeur 5601 UC og bruger det 10 år mere Big smile
Det lyder som en fin ide - det andet er også skruen uden ende, og det eneste man lige umiddelbart får i den nye Stella FE er nogle andre "ventilationshuller" i spolen og nogle fancy betegnelser. Så kan man jo selv vurdere, om det mere end 5000 hårdt tjente skatteplagede kroner værdConfused
Til top
danny rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
danny rasmussen

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danny rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2010 kl. 20:03
Stella FE overføre 60 % mere kraft  end Stella FD, så det må siges at være noget af en forbedring. At kunne forbedre et hjul så meget, gør at jeg kraftigt overvejer at købe et, når engang det er faldet lidt i pris Wink
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2010 kl. 21:51
Hej Danny har du haft hjulet i hånden eller er det shimanos markedsføring,tror bestemt at lejere gear og spole hjulhus er det samme matriale som FD, og som Hr Råhede siger det,spolen har fået et andet look og så udvekslingen er ændret og selvfølig er prisen meget høj,faktis i den skala hvor en fladskærm ligger,har allerede bevæbnet mig med en lotto kupon med joker.Thumbs Up
Mvh
Henrik
buresøen
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2010 kl. 12:33
Hej Henrik
 
Jeg har haft lejlighed til at have stort set alle Shimanos Stella modeller i hånden, også et par af modellerne fra hjemme markedet hvor feks FA modellen laves i en low og fast gearings model, hvor den hurtige hedder HG, den har også udveksling på 6,2 som den nye Stella FE ,og jeg mener klart at den er lavet til noget kastefiskeri fra båd  på de sydlige og varme himmelstrøg ala popper fiskeri efter feks Jacks og Tun, da disse fisk er ultra hurtige og tit jager hurtige bytte fisk ja så siger det sig selv at en hurtig indspinning er påkrævet.
Til dansk kyst fiskeri mener jeg ikke at den gearing er at foretrække men det er selvfølgelig en smags sag som med alt andet ,for mit eget vedkommende ved jeg at agnen går rigtigt ved en bestemt indspinnings hastighed hvor stang spidsen arbejder på en en helt bestemt måde hvor fisken så at sige hugger blinket hver gang Wink


Redigeret af Søder - 11 Sep 2010 kl. 12:35
/Søder
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2010 kl. 01:17
Jeg synes det er noget fis, at hvis man ønsker et Stella hjul i str 1000, skal man bestille en kasse med 5 styks hjul. Hvem faen ligger inde med den slags penge. Jeg skulle måske satse på en ekstra lottokupon. Samme problem havde jeg med Symetre i str 500. Det måtte jeg os udenlands efter. Normark er en pisse dårlig impotør. Hvad er formålet med og have hjulene i deres katalog når de ikke tager hjulene hjem alligevel
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2010 kl. 02:06

rolig rolig de herre det skal nok gå ja der er kommet ny model det er en pæn slagssmøre der er kommet om det nye stella men det sker jo storset hver år og er sikker på at vi nok kommer til og lære at fiske med et hjul med en større eller mindre gearing der kommer nok os nye stænger og line  og fiskeguruerne skifter til andet grej mærke og nogle ting udgår og vi kan glæde os til at der kommer tilbud på det gamle grej og lade dem der vil og har råd købe det nye mens det er nyt  og vær da kun glad for at der er nogen der vil lave og udvikler grejet vi bruger     

Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2010 kl. 11:46
Der tabte jeg godt nok pusten.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres