Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

X

 Besvar Besvar
Forfatter
Ulrik Dyrbye Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ulrik1977

Tilmeldt:: 03 Jan 2009
Geografisk: Nørrebro
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ulrik1977 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: X
    Sendt: 13 Sep 2010 kl. 18:58
X

Redigeret af ulrik1977 - 14 Sep 2010 kl. 22:42
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2010 kl. 19:06
er der ikke mulighed for at banken kan hive pengende retur
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2010 kl. 19:13
Det kan man ikke, når der er tale om en bank overførsel. Der er ikke andet for at anmelde vedkommende til Politiet og lade dem kigge på sagen. Men tror ikke man skal regne med at få pengene retur.
 
Jeg har desværre selv været det igennem med en Playstation 3.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2010 kl. 21:00
Hej
Ja undskyld, men hvornår lærer folk ikke at overfører større summer via bank!!
Der findes mellemhandlere som sikre dig således pengene først overføres når varen er leveret... f.eks. paypal. En sådan sikkerhed er ikke gratis, men bedre end at miste hele beløbet. Eller bedst - afhent varen og betal først der.
Det er sku´ surt at blive snydt på denne måde, jeg håber du finder personen...
har han evt. en profil er på 123?
 
mvh
J
 
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2010 kl. 21:10
Det er vel ikke den berygtede "Svindler-Michael" der på spil igen?
 
Mvh Henrik
Til top
Lars Vasegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars_O

Tilmeldt:: 31 Okt 2009
Geografisk: København og Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars_O Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2010 kl. 22:17
Du sørger for at gemme alt fra jeres kommunikation og så melder du ham til politiet for bedrageri med det som bilag. Jeg skal ikke udelukke, at sagen bliver henlagt med det samme, da beløbet ikke er så stort - det kan du så klage over ;-)
 
Men egentlig er det ligetil. Politiet får en kendelse på, at banken skal udlevere oplysninger om kontohaveren, som så bliver sigtet. Du gør dit erstatningskrav gældende under straffesagen - du får dine penge, han får en straf.
 
Eller du kan i hvert fald true med det... It worked for me :-)
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2010 kl. 22:35

arrrggg rimelig sur tarm

Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2010 kl. 08:29
"Jeg skriver så absolut ikke dette for at hænge personen ud....."

Jo selvfølgelig skal sådan et fjols hænges ud.
Vi skal under ingen omstændigheder holde hånden over sådanne folk, og alle vores fiskevenner skal advares mod ham.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2010 kl. 09:00
Giver qwer ret, at advare andre mod svindel er ikke at hænge vedkomne ud, det sørger
han jo selv for, ved ikke at levere varen. Som der også bliver nævnt er Paypal eller Payson rigtig gode betalingsmåder at bruge, da man skal/kan godkende varen, før bliver pengene ikke frigivet.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2010 kl. 09:42
Citat: Motown

Som der også bliver nævnt er Paypal eller Payson rigtig gode betalingsmåder at bruge, da man skal/kan godkende varen, før bliver pengene ikke frigivet.
 
Jan - den kræver lige lidt forklaring ?
 
Jeg kender/bruger PayPal som en måde at betale eller blive betalt (og som indeholder en forsikring, hvis du bliver snydt eller varen går tabt) og har gjort det i en del år med stor tilfredshed.
 
Så siger Du at du kan tilbageholde betaling indtil varen er modtaget og godkendt af køber??????
mvh
Heinz 
Til top
Allan Kjærgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mobilos114

Tilmeldt:: 24 Maj 2007
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mobilos114 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2010 kl. 09:44

Jeg har været udsat for samme oplevelse dog med et meget mindre beløb (285 kr) men jeg meldte ham til politiet for svindel (økonimisk kriminalitet) og fremlagde min 12 siders mail korrespondance. Dagen efter kørte kriminalpolitiet ud på adressen og jeg fik mine penge.

Der er kun få ting man kan gøre og det er at melde vedkomende til politiet, eller du kan også få dig en advokat og defter sende fogden ud til ham, ham kommer som regel til at betale det han skylder dig inkl. advokat omkostningerne som minimum vil være fra 4000 kr og opefter og der er så ingen vej udenom for ham...
 
Det burde han få, så kan han lære det.
Til top
stig mercebach Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mercebach

Tilmeldt:: 18 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mercebach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2010 kl. 09:55
Hej Ulrik
Har været ude for det samme med "Jan" ,"Emil" eller hvad han kalder sig fra dels Sorøvej Rud vedby og dels Åvej Bjerge Strand og og har sendt dig mit mobilnr  på mail.
Stig
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres