Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spinnere og kvalitet

 Besvar Besvar
Forfatter
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Spinnere og kvalitet
    Sendt: 15 Sep 2010 kl. 12:03
Er jeg den eneste der synes at kvaliteten af spinnere er faldet drastisk igennem de sidste 10-12 år? Selv de "gode gamle" Mepps, Vibrax og ABU er efterhånden af så ringe kvalitet at de ikke kan gå ordentligt i vandet.
 
Findes der nogen, udover Myran, der stadig laver gode spinnere og tager den pris for dem det nu koster at fremstille sådanne??
 
Jeg har tidligere været glad for Leopard spinnere, er de udgået?? Eller er kvaliteten af dem faldet også??
 
Det kan da ikke passe jeg er den eneste der har bemærket at spinnere koster det samme som de gjorde i 1992, men at kvaliteten er faldet væsentligt siden da.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 12:51
Fisker ikke så meget med spinnere men når jeg gør så er det Panther Martin spinnere der sidder for enden. Super spinnere med perfekt rotation!
 
/M
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 12:56
Hej
 
HAR LEOPARD PÅ LAGER...  WWW.LIONFISH.DK
 
MEN DA MYRAN ER VANSKELIGT AT SÆLGE FORSVINDER DE FOR MARKEDET HAR VEL KUN EN KASSE TILBAGE..
 
MVH jØRN
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 13:10
Dette er kvalitet med stort K
 
 


Redigeret af FD - 15 Sep 2010 kl. 13:11
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 13:15
Hej Jørn.
 
Det er "desværre" de små Leoparder omkring 6 gram jeg søger. De skal bruges i fjorden, så de andre er for store. Og hvis det er din netbutik vil jeg tillade mig at komme med en lille bemærkning:
 
Du har godt nok meget fedt grej, men for dælen hvor er det svært at finde rundt på siden. Bare en lille konstruktiv kritik.
 
FinnD:
 
Som nævnt herover er det6 spinnere til fjorden jeg søger, så de store lakseraketter er ikke lige sagen. Ellers tak for hjælpen
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 13:22
Lakseraketter! Fed beskrivelse Thumbs Up
 
Ny fås de jo også i nogle noget mindre og kortere "ørred" modeller på ca. 9 gram og med lille ske, men selvfølgelig ikke lige det du søger kan jeg nok se.
 
Myran spinnere er nu meget fede i de små størrelser, grej-online har dem i alle afskygninger. Min favorit "små-spinner" er Mira i 7 gr.


Redigeret af FD - 15 Sep 2010 kl. 13:22
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 13:26
PS Kåre,
 
Jeg har faktisk en god håndfuld brugte 6 gr. Leoparder i forskellige farver. Kommer ikke til at bruge dem igen, send mig en frankeret bobble-kuvert, så må du få dem
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 13:39

Det lyder super Finn. Hvilken gavmildhed Smile

 Og jeg må prøve den lille Mira af.
 
Gider du sende mig en mail til karehermansen@gmail.com med din adresse. Så sender jeg en boblekuvert.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 15:03
Jeg synes ikke kvaliteten på Mepps har ændret sig ret meget de sidste mange år, men kan godt tilslutte mig at Vibrax ikke er super kvalitet mere og Abus spinnere har vist ikke været gode siden de blev produceret i sverige...
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 16:26
Synes også at Mepps har været meget konstante i udformning i mange år. Det er stadig favoritten hvis jeg en sjælden gang imellem skulle finde på at smide en spinner på forfanget.
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 16:43
Hej.
Har tidligere drillet med latterlig lave priser på auktionen.
Ingen vil betale en fornuftig pris for den rigtige vare!
Køber hellere i Bilka eller andre steder noget bras for mange penge!
 
Carsten.
 
Se lige, hvad der somme tider er på auktion. Vil I have de rigtige varer, så betal dog for det!
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 17:12
Jeg har aldrig haft problemer med at betale for en ordentlig kvalitet på kunstagn. Hader en spinner der ikke vil rotere, eller en wobler der ikke er til at få til at gå lige i vandet. Min fisketid er for kostbar til at blive brugt på dårligt grej.
 
Og jeg er enig i, at der bliver solgt meget godt endegrej, til latterligt lave priser på div auktioner.


Redigeret af Klaus Neilsen - 15 Sep 2010 kl. 17:17
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 19:14
Jeg har som storforbruger af Mepps 4 og 5 desværre oplevet en del "mandagsmodeller" især blandt Mepps Aglia 5, hvor også malingen skallede af efter få timers brug. Og som det påpeges længere oppe så har prisen i kr. og ører været stor set uændret de sidste 15-20 år. Jeg har en del gamle Mepps Aglia 3 og originale svenske ABU Droppen liggende, og der er altså sparet på kvaliteten på de nye udgaver ...skeerne lavet af natpotteblik, løsdelene af elendigt skøjtejern og tilvirket uden ordentlig præcision Pinch
Et af problemerne er at der vist florerer dårlige uoriginale efterligninger.
...Man får hvad man betaler for, og efterspørgslen modsvares af udbudet ...så der må være et flertal af køberne der ønsker det sådan, surt men sandtDisapprove




Redigeret af FD - 16 Sep 2010 kl. 09:46
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 19:39
Savagear har sendt nogle meget fine spinnere på gade ligesom FC spinneren er blevet opdateret med både å og kyst modeller. Alle i en gedigen kvalitet :)
Til top
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 21:00
Hej Finn
Er det bare mig det er galt med, eller hvad - jeg synes de kære FC-spinnere er i en klasse for sig, hvad angår dens finish og materialer, men for mig virker det som om at der er meget opdrift i spinneren. Jeg kunne godt tænke mig den var mere "tung"-hvis du forstår ?
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 21:03
Jeg fisker stort set kun med meps 3, når jeg en sjælden gang finder spinnestangen frem. Flere gange har jeg oplevet, at stangen gennem kroppen bøjes under fighten, hvorefter skeen rotere væsentligt ringere end før belastningen. Det er ikke lykkedes mig at rette skaden, så den fungere ligeså godt som før en god fisk. Er der andre som kender til problemet med bøjede spinnere?
Til top
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 21:13
Jeg har oplevet det på Reflex, dem af nyere dato, men da er wiren også meget tynd på disse. Jeg har dog kunne rette den igen, og synes ikke det har gjort den store forskel. Og hvad vibrax angår, så synes jeg ikke de er blevet ringere. Jeg synes sen dår lige så godt som eks Mepps.
Til top
Torben Brodersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
brodersen

Tilmeldt:: 19 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brodersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 21:37
Hej.
 
efter jeg ligeså havde problemer med mepps/reflex valgte jeg at lave mine egne.
svejsetråd i 0.8 mm. spinneblad fra korsholm, kroppen er et stykke sort el ledning
perlerne er fra div. legetøjsforetningerog en god kvalitits krog (owner)
skal spinneren have en vægt på 12-18gr kan vælge at gøre to ting.
1. sætte bly hagl på i forelængelse med kroppen (husk samme ende som krogen sidder)
2 lav en tre reg med bly belastning.
aldi har en kopi af vibrax blank med røde prikker i str4 den er super og går perfekt især ved opstrøms kast (fangede to laks i søndags i åen) 
 
Mvh TorbenWink
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 21:41
Har du et billede af dine spinnere?
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 21:57
Hej
 
Jeg synes nu heller ikke, at kvaliteten af diverse Mepps-modeller og den klassiske Vibrax er faldet.
 
Der dog kommet en del nyere Vibrax-modeller (Shallow mv.), som er produceret i Kina, og de ser ikke helt så lækre ud som den klassiske model. Den har dog fået en ny type wire, som har et knæk ved øjet, og det er måske det der gør, at du har oplevet at den kan gå mærkeligt? Ret knækket ud, så wire og øje bliver så symmetrisk som muligt. Vibrax 4 er min favorit til havørred i åen.
 
DAM laver en del fine spinnere, som nogle har haft godt held med i åerne - gerne de store i str. 4 og 5. En laks på vistnok omkring de 14 kg blev fanget i Aller Å på en DAM spinner for nogle år siden.
 
Myrans spinnere (Panter, Mira, Wipp, Toni osv.) er også bare lækker kvalitet. Var det i øvrigt ikke en Panter der tog kæmpelaksen over 20 kg i Varde Å?
 
 
Mvh Henrik
Til top
Torben Brodersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
brodersen

Tilmeldt:: 19 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brodersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 22:07
Hej. N.R
Giv mig din Mail så skal jeg sende et par billeder.
 
Ja jeg mener det var panter kæmpen blev taget på.
Jeg har selv fanget et god håndfuld i vardeå i år (altså på min hjl.spinner)
 
Mhv Torben.
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 23:01
http://grejkælderen.dk/?page_id=3&category=107&page_number=6
her er lidt gammel kvalitet
kvalitet uden sidenstykke
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2010 kl. 06:56
Hmmm... jeg har generelt svært ved at forstå i ikke mener at Mepps og Vibrax er blevet ringere. For 15 år siden fik man kun yderst sjældent en "skævert" når man købte en ny. For nylig købte jeg 8 Mepps og 5 Vibrax og de er ALLESAMMEN møgskæve. Og er spinneren skæv fra fabrikken er det virkelig noget hø, for jeg har bemærket det tit har noget med hvordan øjet sidder at gøre, og det kan man ikke rette ud selv.
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2010 kl. 09:36
Citat: Husky Jerk

Hej Finn
Er det bare mig det er galt med, eller hvad - jeg synes de kære FC-spinnere er i en klasse for sig, hvad angår dens finish og materialer, men for mig virker det som om at der er meget opdrift i spinneren. Jeg kunne godt tænke mig den var mere "tung"-hvis du forstår ?
 
Forstår godt hvad du mener hvis du bruger dem til nedstrømsfiskeri i åen, men foreløbigt er FC-Spinnerne i kollektionen designet til opstrømsfiskri, og her går de bare rigtigt flot. De bruges i Skjern å i stor stil, og her kan de nu godt få dem ned. Til nedstrømsfiskeri skal der bruges tungere modeller -enig, men mon ikke der også kommer sådan nogen på et tidspunkt.
 
Kystmodellerne er noget tungere som du taler om, her burde der ikke være de nævnte problemer.
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2010 kl. 09:43
Citat: N. Rasmussen

Jeg fisker stort set kun med meps 3, når jeg en sjælden gang finder spinnestangen frem. Flere gange har jeg oplevet, at stangen gennem kroppen bøjes under fighten, hvorefter skeen rotere væsentligt ringere end før belastningen. Det er ikke lykkedes mig at rette skaden, så den fungere ligeså godt som før en god fisk. Er der andre som kender til problemet med bøjede spinnere?
 
Yeps, den kender jeg godt. Ofte kan man med lidt tålmådighed, en skruestik og en god spidstang udbedre skaden.Ouch
Af og til står den ikke til at redde ...men hvad, man fik vel en god fisk i stedet!
Fluer holder jo heller ikke evigt, og nedslidning pga. fangede fisk er vel noget man godt kan leve medWink
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2010 kl. 10:05
Så må jeg bøje mig, har lige besøgt en grejbutik og skulle selvfølgelig lige tjekke om kvaliteten på Mepps virkelig er blevet så dårlig. Og ja, jeg må sige at den absolut ikke ligner den spinner, som jeg har fisket så meget med, mere! Det øje hvori krogen er monteret er jo ikke rundt mere, men spidst....
 
Er verden da gået helt a lave? Først holdt de op med at producere Splitcane stænger til priser dødelige kunne betale, så stoppede produktionen af silkeliner,  kvaliteten af Hi-Lo og Cisco Kid blev markant ringere, Vibrax'ernes øjer blev skæve, og Helly Hansen er holdt op med at lave PVC waders! Og nu Mepps!! Hvad skal det ikke ende med?
 
Nu er der ikke mange argumenter for at handle i special butikker mere, nu står den på eBay og Tradera fremover!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres