Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluekastekursus

 Besvar Besvar
Forfatter
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluekastekursus
    Sendt: 01 Okt 2010 kl. 23:04
Hej
 
Har lidt spørgsmål, da jeg muligvis vil igang med fluefiskeri. Kan se der findes enhånds stænger og tohånds. Hvilken skal jeg vælge? Det bliver i starten efter put ørreder og å fiskeri, og senere gedder.
 
Hvilken klasse skal jeg have, og line osv?
 
Bliver der afholdt kursus i nærheden af Viborg-Herning?
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 00:15
som en start er en klasse 6 god at lære at kaste med. i p&t kan jeg godt lide at tage dem med så let grej som muligt da det er sjovest. i åen bruger jeg en klasse 6 og det klare den godt når det ikke blæser mere end 5 m. når vi når det punkt kan jeg godt lide en klasse 8. gedder ville jeg også bruge en klasse 8 pga de store fluer men til at starte med kan en klasse 6 klare det meste. til line ville jeg klart vælge en wff og så købe sunk forfang vis jeg vil have fluen længre ned eller belase fluen eller begge dele.
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 00:29
Okay tak. Skal det være enhånds eller 2 hånds? Hvad vil du anbefale i et mindre prisleje hvor det stadig er kvali?
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 00:40
til p&t 1 hånds til åer ligsom skjern og karup 2 eller 1 men uder den strelse vil jeg hælere bruge en hånds da der ikke er vand nok til andet efter min smag. til at starte med kan du sagtens få fat i en god start stang til ca. 1000 vis den er brugt ellers ligger det på ca. 1500 til 2000 an på mærke osv klingen skal være medium i aktion til a starte med så du kan mærke og se hvad der sker når du kaster det beste du kan gøre er at købe noget brugt her på siden da du får meget mere for pengende.
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 00:44
Okay super :) Men hvad er forskellen i praksis på 1 og 2 hånds?
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 00:50
længde på stangen og klassen, det er bare meget tunger grej 
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 00:53

Ahhh, man lærer jo hele tiden :) Tak

Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 00:55
det var så lidt 
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 11:17
start men 1hånds

Redigeret af Tommy:) - 02 Okt 2010 kl. 11:24
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 11:29
Okay:) Hvor mange fod?
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 11:49
omkring de 9 fod, næsten standart i p&t og kyst
og egnet i de fleste mindre åér
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 12:45
Hej Lucius.

Kig en gang her:  https://www.fluefiskerikursus.dk , her kan du få tingene sat på plads.
Efter kurset kan & ved du selv, hvad du skal anskaffe dig, for at få optimal glæde af din nye sportWink

Best
Michael Ladefoged
LOOP TACKLE DESIGN


Redigeret af Michael Ladefoged - 13 Mar 2019 kl. 14:30
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 14:02
seatrout herning
har et Loop fluesæt som er rigtig godt begyndersæt til ca, 1800 kr der er forskellige line klasser at vælge mellem prøv at snakke med kenneth
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 14:44
Hej

Her er et godt link til nybegynder inden for fluefiskeri

God fornøjelse med linket 
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 14:45
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 22:17
Citat: Michael Ladefoged

Hej Lucius.

Kig en gang her:  www.fluefiskerikursus.dk , her kan du få tingene sat på plads.
Efter kurset kan & ved du selv, hvad du skal anskaffe dig, for at få optimal glæde af din nye sportWink

Best
Michael Ladefoged
LOOP TACKLE DESIGN
Har kigget på siden, men så vidt jeg kan se er det på fyn?
 
Skal helst bruge et sted omkring Viborg- Herning
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2010 kl. 22:18
Mange tak Tommy og Michael, det vil jeg se nærmere på :D
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down