Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Guideline LPXe Switch

 Besvar Besvar
Forfatter
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Guideline LPXe Switch
    Sendt: 03 Okt 2010 kl. 10:10
Hej
Nogen som kan fortælle lidt om disse stænger? Skal måske bruges i Karup å til næste sæson.
Mine tanker går på om:

1. skal det mon være 7/8 eller 8/9
2. Hvad vejer de (kan umiddelbart ikke se det på deres website)
3. Hvor hårde er de egentlig at stå med som enhånds uden forlængelsen?
4. Hvad med finishén (Har en lpxe 13 fod, som jeg er meget glad for)

Bruger pt 2 stænger til Karup:
Loop blueline #8 10 fod og en Hardy #8 11,6 Switch.
Hardyén er jeg meget glad for da den er perfekt til Karup på de brede steder, men den er reelt en let tohåndsstang.

Summa sumarum er der mon fornuft i at konverterer disse 2 gode stænger til een? Nemli en Guideline LPXe Switch?

.....Eller er der et tilsvarende bedre alternatilv med aftagelig bunddup?

M.v.h Jesper Bech

P.s Hugo du må meget gerne komme med bidrag, selv om du er "farvet"Smile

Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2010 kl. 10:12
Ups rettelse!

Min Hardy er en #7

Jesper
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2010 kl. 13:34
Jesper, nu er det ikke mig der er kaste expert for Guideline men jeg skal have en sådan stang næste år netop til Karup. Jeg vælger en helt let stang max 7/8 måske endda 6/7. Netop for at ungå at man får gummiarm. Finish er i top. Jeg kender ikke umiddelbart vægten men vi er altså i den lette klasse. Prøv den i din lokale grej shop. Har prøvet stængerne som "to hånds". Det er sørme fint!.
Til top
Hugo Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tobbs60 Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobbs60 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2010 kl. 14:26
Hej Jesper
 
1. Jeg ville "højst" vælge 7/8'er, fordi den fint vil dække behovet for at skyde selv nogle tunge/store fluer afsted ud over Karup å, hvor jeg ikke personligt mener lange kast nedtrøms er givtige, i forhold til mere skrå kast med fart på fluen. Jeg bruger skydehoveder i Karup på max. 9 meter. Fisker jeg helt oppe ved Karup by, hvad jeg ofte gør, så er de højst 7 meter.
Men du bør prøve dem hos en forhandler, jeg ville personligt vælge 6/7'ern. Smile
2. Ved det ikke - går jeg ikke op i. Jeg tager stangen i hånden og lader "følelsen" være bestemmen for hvordan den passer mig. Bagefter kunne man så veje den og sammenligne Smile med andre stænger. Men vej dem til sidst hvis det absolut er nødvendigt.
3. De er lidt mere krævende at stå med i starten, men det er et spørgsmål om nogle få turer med stangen.
4. Som på din 13 fod. Altså ikke noget himmelråbende unika men bestemt heller ikke dårligt.
 
Om du så kan konvertere din Loop og Hardy til GL'en kan jeg ikke svare på. Der findes kun een som kan svare på det spm. og det er dig Wink
Mit setup er 6/7'ern med en klump på 7-8 meter på ca. 15 gram. Wink
 
God tur til åen......
 
Mvh
- HN
 
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2010 kl. 20:19
Hej
Tak for jeres gode svar. Selvfølgelig skal jeg have prøvet stængerne ved grejhandleren og det lyder fint med omkring 15 gram, så 6/7 eren er nok ikke dum.

Mvh Jesper
Til top
Rolf Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rolf84 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Bagsværd
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rolf84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2010 kl. 20:23
Hej , jeg har købt stangen i klasse 7/8 og Guideline anbefale en line/skydehovet på 17-19 gram. Jeg har dog kun prøvet stangen til demo og synes den kaster best med rolle/ spey  kastTongue  selv udsernet / stangen sort og grå knap så fedt efter min meningConfused  men jeg er glad for den alt lige væld   .
'
ps. glæder mig næste sæson

Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 13:35
Har kort kastet med 7-8'eren og er helt vild med den! Jeg napper som Kim en til næste års sæson! Lækker stang til åerne herhjemme, men magter også uden prob. de norske elve - mener jeg! Fsva. finish - det er vel sekundært - det er begrænset hvor mange fisk der tager stangen - der hvor jeg fisker i hvert fald - heldigvis Wink 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres