Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

intermediate-synke2 til enhånds

 Besvar Besvar
Forfatter
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: intermediate-synke2 til enhånds
    Sendt: 03 Okt 2010 kl. 16:45

Findes der skydehoveder på ca. 9,5-10 m og med en vægt på 17 gram, og som er intermediate-synke 2? Har en ide om at bruge det på kysten på de dybere pladser. Der er andre muligheder som eksempelvis 0/1/s3, men er bange det bliver lige hurtigtsynkende nok... Confused

Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2010 kl. 18:36
Hvad med et intermediate skydehoved med slow sinking poly... Det må være tæt på dit ønske
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 21:45
Ja det er rigtigt nok, men kan du så stadig fiske med de lange fluorocarbonforfang på 12-14 fod? Jeg kan godt se at lange forfang og synkeline ikke umiddelbart er et særlig godt set-up i åen pga. af strømmens opdrift, så synkelinen og det lange forfang så ikke giver det ønskede resultat, men det er jo ikke helt det samme i stillestående vand hvor jeg gerne fisker med mere eller mindre belastede fluer - eller hvad?
 
Har set intermediate-synke 2 i tohånds, men ikke enhånds. Nogen der har prøvet den nye 0/1/s3 fra guideline i enhånds og kunne den evt bruges til dybe kyster - eller måske kystnært fluefiskeri fra båd?
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 21:48
hvorfor bruge synke line jeg fisker i åen og jeg har enten en belastet flue som selv kommer der ned hvor jeg vil have det ellers så bruger polylider som også hjælper eller begge dele 
Mvh.
Thomas klausen
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2010 kl. 21:59
Ace flydende med klar intermediate klasse 7 vejer ca 17 gram på 9,2 meter. Den sælges ikke som en I 2 line men alle I linerne med klar spids er synke 2.
Rios outbound int. synker også somen synke 2. og fungerer fint på dybere vand eller med hurtig indtag.
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2010 kl. 20:06

Thomas: Jeg vil gerne have en synkende line, da jeg har set hvad forskellen kan gøre på bestemte dage - og så fordi jeg er lidt af en grej-nørd Geek

Lars: Både Outbound'en og Ace'en er hele intermediate-skydehoveder/liner ik'?
 
Nå må nok indse 'min' line ikke findes, så må søge alternativer. Det bliver nok en (let klasse) synkende polyleader på min glider - og så et så langt forfang som muligt. Men tak for svarende Thumbs Up
 
Må bare krydse fingre for den kommer til det tidlige forår i enhånds, når den nu eksisterer i tohånds Wink
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2010 kl. 23:14
Det burde være til at strikke sådan en line selv, hvis du køber to billige DT8-DT9 liner i hhv. intermediate og synke 2.

Jeg har brugt en lignende løsning i åen med succes - det var dog en WF-line med ny spids. 

Claus

Til top
Michael Grimm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Salmonfisk

Tilmeldt:: 25 Jun 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmonfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2010 kl. 10:14
Har du evt. tjekket den nye Rio line Dart - flyd./synke3??!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres