Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Geddefluer Hjælp!

 Besvar Besvar
Forfatter
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Geddefluer Hjælp!
    Sendt: 11 Okt 2010 kl. 18:52
Hej
 
Jeg er gået i gang med at binde lidt geddefluer men jeg har brug for lidt hjælp
jeg kan ikke få dubbing lykken og flashen til at fungere der må være et trick.
 
Jeg taber mere flash på bordet end der kommer på fluen og det snor sig og alt går bare galt.
 
jeg binder mange gode laksefluer og kystfluer men det trick med flash og dubbing lykke har jeg ikke luret endnu.
 
Hvis i evnt. kender nogle gode mønstre eller farver til stegenor vil jeg godt høre lidt om det.
 
Mvh.
 
Johnny
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2010 kl. 18:55
Hodl dubbingløkken i vandret plan når du lægger flash ind, hold den vandret mes du twister, og lad så tråden spinne hen over dine fingre.

Husk at trække flashen ud efter endt twist..

/Allan
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2010 kl. 19:10
Startede med en billig dubbing twister og det var ikke let, men kunne dog lade sig gøre, men har nu investeret i en med kuglelejre, og nu er det bare 1000 gange lettere da man kan rotere i vandret position. Prøv evt med sådant en

K&B
Rasmus
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2010 kl. 19:54

Tak for svarene :)

 
Kunne godt være jeg skulle prøve at købe sådan en for syns ellers jeg gør nogenlunde som i siger men det kræver vel lidt øvelse :)
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2010 kl. 20:03
Jo mere man træner, jo heldigere bliver man ;-9

Jeg har brugt den gode gamle billige model siden jeg startede med at binde fluer og den virker fint endnu, prøvede en overgang den dyre model med kuglelejer, men vendte tilbage til den gamle.
Tror det er et spørgsmål om tilvænning.
/Allan
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2010 kl. 21:55
http://www.youtube.com/watch?v=gjNiZoMnbp8&feature=player_embedded
Til top
Lasse Elmgren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasseej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasseej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2010 kl. 07:14

Det er vel ikke sådan, du har dubbing lykken til at stå åben ind imod krogen?

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres