Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Burkheimer

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Burkheimer
    Sendt: 25 Okt 2010 kl. 20:14

Hej,

jeg har en Burkheimer 9'9" # 7/8/9 og selvom det er en fantastisk stang så er den altså lidt overkill de fleste steder jeg normalt fisker.

Klingen er en ældre model men jeg tænkte på om nogen ved om den fandtes i en 4/5/6 eller 5//6/7 eller noget i den retning i samme længde ?

 
vh
Peter
Til top
Jacob Viereck Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
salmonfisher.dk Avatar

Tilmeldt:: 11 Jul 2006
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salmonfisher.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 20:16
kig på www.ffe-shop.de
 
mvh
Jacob
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 20:36
Hej Jacob - det er da kun de nye modeller ikk ? Det er de gamle jeg søger informationer om :-)
 
vh
Peter
Til top
Jacob Viereck Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
salmonfisher.dk Avatar

Tilmeldt:: 11 Jul 2006
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salmonfisher.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 20:43
Jo det har du vidst ret i.
 
Mvh
Jacob
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 20:51
Hej Peter
 
Jeg ved ikke hvor langt tilbage vi skal i tiden, men Salmon Fly havde dem i kataloget for 2005. Fra kl. 5 til 9 i eenhånds.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2010 kl. 09:03
Tak Karsten - jeg spørger selvfølgelig lige Kim - tsk tsk tsk Thumbs Up
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jens30

Tilmeldt:: 18 Dec 2002
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens30 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2010 kl. 13:06
Hej Peter
Kim i Salmon fly har dem sikkert på lager.Jeg har købt en 4delt 567 af ham for tre år siden,og har i forvejen en 3 delt i samme klasse.Det er stænger,man bliver lidt afhængig af.
vh
Jens
PS: alternativt kan de jo bestilles på Burkheimers hjemmeside,men det bliver lidt dyrt.
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2010 kl. 14:06
Hej Jens,
er din 567 også 9'9" ?
Kim sagde nemlig at den kun blev lavet i 789 i den længde.
 
vh
Peter
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jens30

Tilmeldt:: 18 Dec 2002
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens30 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2010 kl. 20:28
Hej Peter
Undskyld det sene svar.
De er begge 9" lange,og Kim benævnte den 4 delte som en 690 sw,altså åbenbart en "saltvandsklinge". Den kaster bedst med ca 17 gram skydehoved. Jeg har også haft en i #789,men den blev,som du selv siger,for voldsom til småfisk.Men du milde himmel,hvor kunnne den kaste langt.
vh
Jens
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2010 kl. 09:59

Hej Peter

Hvis ikke du kan skaffe den gennem Kim så er mit råd, at du kontakter Kerry Burkheimer personligt. Hvis det er en ikke kurant stang du er ude efter er han i stand til at fremstille den som en ”One off” da han gemmer sine gamle mandriller.

Klingerne er slet ikke så dyre når man tænker på kvaliteten og garantien. Hvis du har helt specielle ønsker til en lidt anden aktion længde eller klasse kan han som sagt også let være dig behjælpelig med dette. Jeg har selv fået ham til at fremstille stænger helt efter mine ønsker både mht. klasse længde og aktion. De koster ikke mere end almindelige kurante klinger.

Oftest vil han fremstille en prototype ud fra jeres dialog om dine ønsker, som han sender til dig som forslag. Derfra arbejder I jer så frem til lige det du er ude efter. Det tager tid, men jeg ved af erfaring, at resultatet i den grad værd at vente på. Oftest en stang for livet. Big smile

Ryan Wink
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2010 kl. 14:35
kan klingerne købes i EU
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2010 kl. 16:26
Hej Ryan, tænkte nok du dukkede op før eller siden ;-)
 
Men så vil jeg da skrive til Kerry og spørge hvilke modeller han lavede af den stang og om han stadig har mandrillerne - kunne være lidt fedt med en lillesøsten til stangen :-)
 
vh
Peter
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres