Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den Tropiske Gråspurv.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Den Tropiske Gråspurv.
    Sendt: 03 Nov 2010 kl. 17:03
I forbindelse med opfølgning på en kommende artikel, er jeg interesseret i nogle oplysninger på Karup fluen -  Den Tropiske Gråspurv.
 
Hvem er den oprindelige opfinder af fluen / mønsteret?
 
Hvad årstal (ca.) er mønsteret publiseret første gang?
 
Det oprindelig mønster, var vel på Waddinton, eller var der andre typer, som mønsteret repræsenterede?
 
Er der nogen, der har et godt bud, så hører jeg gerne, evt. også det helt originale mønster på skrift, med evt. billed af fluen.
 
Mine egne oplysninger er ikke korrekte, og en nedbrudt PC, gør at jeg ikke har adgang til de sidste detaljer, så som det oprindelige mønster.
 
På forhånd tak.
 
Mvh
P.K.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2010 kl. 17:12
Hej Per,

Der er en udførlig historie om fluen og dens ophavsmand i bogen "Langs Karup Å"

Hvis du er interesseret, kan jeg scanne den og sende den pr mail til dig.

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2010 kl. 17:50
Hej Jan.
 
Ja, selvfølgelig er der det, jeg har da selv bogen, men den har været gemt væk længe grundet forberedelser til en senere flytning.
 
Jeg skal lige have rystet flyttekassen, så må jeg se ,om der svar på alle spørgsmåleneLOL.
 
Tak for oplysningen.
 
Mvh
P.K.
Til top
Rene Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rene Andersen Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2010 kl. 18:44
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum