Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

isefjorden?

 Besvar Besvar
Forfatter
Mikkel Altmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bækø.rred Avatar

Tilmeldt:: 01 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bækø.rred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: isefjorden?
    Sendt: 07 Nov 2010 kl. 22:59
bliver der taget noget? overvejer lidt en tur derned snart..
Til top
Uffe Steimer Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
upsj Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2002
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér upsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2010 kl. 08:44
ja ........
Til top
Mikkel Altmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bækø.rred Avatar

Tilmeldt:: 01 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bækø.rred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2010 kl. 11:06
elsker bare de der brugbare svar....
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2010 kl. 11:37

Efter hvad jeg har hørt skulle der være ok "ild i piben" dernede.

Har aldrig selv haft den store success dernede men det kan være det kommer i år ((-:
 
knæk og bræk og husk så lige at give en melding her i tråden når du har været ude..
 
/M
Til top
søren andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sk andersen

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sk andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2010 kl. 11:55
Der bliver fanget mange småfisk, og en del farvede.
Til top
Uffe Steimer Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
upsj Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2002
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér upsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2010 kl. 12:28
Hej Mikkel
Du kan selv prøve at tage ud og fiske. selv om jeg fanger noget, er det jo ikke sikkeret at du fanger noget.
men chance er der .
Til top
Marttin Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FishSoldier Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FishSoldier Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2010 kl. 15:50
Det ser ud til  at blive omstændigheder ved Vellerup vig imorgen ...
overvejer at tage derned ...
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2010 kl. 16:02
Uffe Steimer Jensen
Skriver du blot for at skrive et eller andet ???
Hvis du ikke har noget fornuftigt at tilføje, så bland dig dog uden om.
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2010 kl. 16:03



Redigeret af qwer - 18 Dec 2010 kl. 11:14
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2010 kl. 16:13
Citat: qwer

Uffe Steimer Jensen
Skriver du blot for at skrive et eller andet ???
Hvis du ikke har noget fornuftigt at tilføje, så bland dig dog uden om.
                           Thumbs Up
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2010 kl. 16:23
Der var fisk på Tuse Næs lørdag men mon ikke den kraftige vind fra nordøst vil umuliggøre fiskeriet på denne plads de kommende dage.
 
Ellers er der godt med fisk på flere pladser syd for Køge. Her er vinden dog samme problem
Til top
Marttin Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FishSoldier Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FishSoldier Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2010 kl. 17:16
Citat: qwer

Vellerup fisker ikke vidre godt i øjeblikket har været der 4-5 gange inden for den sidste måned. Jeg ville prøve lidt nordpå i stedet.
hvor længere nord på ville du anbefale så ?
jeg er ikke kendt dernede , men tror jeg vil prøve mig frem i morgen , hvis der ingen fif kommer :)
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2010 kl. 17:45
Citat: bækø.rred

elsker bare de der brugbare svar....
Hvad havde du forventet, med sådan et spørgsmål?
Skulle der skrives, ja der står en fisk 30m bag ved 3 pynt, ca 74m ude.Wink
Men den tager kun en str.6 rejeflue, fisket langsomt....
Selvfølgelig bliver der fanget fisk, hvad ellers...LOL
Til top
Uffe Steimer Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
upsj Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2002
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér upsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2010 kl. 18:35
Nick
 
Tak og ilm ............
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2010 kl. 18:57
Vellerup er plastret til med ruser.
Til top
Marttin Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FishSoldier Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FishSoldier Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2010 kl. 19:11
Raymond holm , tak for infoen , så spare jeg da den tur imorgen fra helsingør.. :(
 
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2010 kl. 22:58
Uffe Steimer Jensen
Jeg byder netop ind md noget som spørgeren måske kan bruge, men det er du nok ikke intelligent nok til at fatte.
Men med din sidste post kommer det ikke bag på mig, og jeg vil blive forbavset hvis du egentlig fatter hvad hvordan man gebærter sig i et offentligt forum.
Til top
Uffe Steimer Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
upsj Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2002
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér upsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 07:21
Nå kloge åge ( nick )
Hvad med at du tage ud og fiske, i stedet for at sidde her og være smart
men jeg vil altså ikke komme ned på dit plan.
 
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 07:27
Clap
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 10:19
Utroligt hvad en uskyldig tråd om fiskeriet i Isefjorden kan udvikle sig til.
 
Håber du trods alt fik brugbare råd om fiskeriet og at du vil give en tilbagemelding når du er retur?
 
/M
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 10:42
Ja...denne tråd...som så mange andre, minder mig om en oplevelse jeg havde engang.
Min kone havde sendt i Bilka da de havde super tilbud op hakket oksekød. Nede i butikken stod en masse forventningsfulde kunder med indkøbsvogne og ventede og da slagteren kom ud med et bur fyldt med dette oksekød kastede folk sig over den og hev og flåede i pakkerne så kødet fløj rundt i luften. Buret var tomt på under 10 sekunder...det samme gentog sig et par min senere. Jeg kom hjem uden oksekød og en kedelig oplevelse rigere...det var virkelig en skændsel at være vidne til den måde folk nærmest overfaldt hinanden på for at rave til sig.
 
Og det er præcis der vi er kommet hen med vores engang så dejlige hobby.
Når kryben er tom bides hestene siger man...ja mon ikke !
I frustration og afmagt er vi lystfiskere kommet derud hvor vi farer i flæsket på hinanden ved den mindste anledning.
 
Dette er i virkeligheden sagens kerne.
 
Mvh
Jim.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 10:56
I frustration og afmagt?

Handler det ikke i virkeligheden om dannelse og ordentlig opdragelse? Kan ikke tro at lidt vigende fangster kan få folk til at behandle medmennesker på denne måde!
 
/M
Til top
Mikkel Altmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bækø.rred Avatar

Tilmeldt:: 01 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bækø.rred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 11:04
please guys.. rolig nuSmile nej nick, jeg havde ikke regnet med sådan et svar, men bare en overordnet melding om fangster, men tak for svaret:)

håber i fanger noget. knæk og bræ:)

Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 11:18
Jeg tror ikke det handler om frustration og afmagt, snarere en lettere irritation over fænomenet "hvor fanges der fisk i øjeblikket" - noget der kan tilskrives den tid vi lever i med manglende fritid og hurtigt internet.
 
Der går ikke mange dage mellem disse tråde på diverse fora, og tendensen forsvares af nogle med, at så slipper de for at køre forgæves. Problemet er bare, at fordi der var fisk i går, så er der det jo nødvendigvis ikke i dag, og derfor er værdien af svarene - positive såvel som negative, ikke særlig stor.
 
Hvad blev der af lysten til at opsøge og opdage forskellige fiskepladser? Eller i det mindste bare udse sig en plads og forsøge der? Nå ja, det var den manglende tid der gjorde kål på denWink
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 11:24
Citat: map

I frustration og afmagt?

Handler det ikke i virkeligheden om dannelse og ordentlig opdragelse? Kan ikke tro at lidt vigende fangster kan få folk til at behandle medmennesker på denne måde!
 
/M
 

Hej Martin.

Ja man kan undres....

Men for at gøre det hele værre ser det jo faktisk også rigtigt skidt ud netop med dannelse og ordentlig opdragelse, hvilket jo med al tydelighed understreges her.

Hele vor civilisation er ved at udvikle sig hen imod facisme, enhver er sig selv nærmest og har sine "egne love", stærkt tilskyndet af knaphed og øget frustrationer.

Så det vi i stigende grad oplever her er jo ganske enkelt et krisesymptom....på nøjagtig samme måde som politikerne skændes om efterløn, statens finanser, nedskæringer, arbejdsløshed og job som forsvinder til udlandet, så har vi vores bøvl med ulovlige garn, forurening, overfiskeri, dræbergopler, klimaforandringer osv...

Det er i virkeligheden såre enkelt....desværre.

Mvh

Jim.

Til top
Uffe Steimer Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
upsj Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2002
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér upsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 11:34
Jeg er helt enig med dig ole ...........Wink

Redigeret af upsj - 09 Nov 2010 kl. 11:38
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 11:53
Jamen...se nu bare her

http://www.fangster.dk/default.asp?mode=vis&menu=Forside&ID=80827&title=simon%20nielsen med Kutling%20Sort på 0 kg.

Og...

http://fiskerbladet.wordpress.com/tag/sortmundet-kutling/

...og sådan kan vi efterhånden blive ved.
Frustreret...ja !
Mvh
Jim.
Til top
Charles Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
1448charles

Tilmeldt:: 07 Sep 2008
Geografisk: midtsjælland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér 1448charles Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 11:56
Prøv nu lige at få lidt ilt til hjernen!!! Knægten ville ikke have noget spot, (han kender nok fjorden) så måske han har lidt svært ved at komme der til ? (bare et gæt) så kunne man måske fortælle om han skal finde et andet sted eller det er tiden værd at komme der hen!!!

Men kom du bare en tur til Isefjorden, der er masse af fisk , ikke så store men de er der ( DU SKAL BARE PASSE PÅ DE SURE GAMLE MÆND ).

Hvis du vil vide noget om den nedreste del af fjorden så send en mail til mig om hvad du vil vide , så skal jeg forsøge at hjælpe dig så godt jeg kan.


Charles
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 12:30
Citat: 1448charles

Prøv nu lige at få lidt ilt til hjernen!!! Knægten ville ikke have noget spot, (han kender nok fjorden) så måske han har lidt svært ved at komme der til ? (bare et gæt) så kunne man måske fortælle om han skal finde et andet sted eller det er tiden værd at komme der hen!!!

Charles
Få nu selv noget ilt til hjernenWink
 
Du må da indrømme, at det er en sær tendens der har indsneget sig med internettets indtog i vores liv. Hvad gjorde man før, hvor der ikke var den samme mulighed for, at sætte sig ned, stille 64000 kr. spørgsmålet: Hvor kan jeg fange fisk i dag? Trykke på send og så bare vente?
 
Den optimale - og iøvrigt meget udbredte måde er, at man etablerer et netværk, inden for hvilket man udveksler oplysninger som dem, der efterspørges i denne og mange mange andre lignende tråde.
Det giver helt sikkert også et mere retvisende billede, for hvem siger, at de svar der gives i cyberspace er til at stole på.
 
De fleste af os har alle en travl hverdag og alt for lidt tid til fiskeri, så vilkårene er ens for alle.
 
 
Til top
Charles Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
1448charles

Tilmeldt:: 07 Sep 2008
Geografisk: midtsjælland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér 1448charles Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 13:01
Når man nu tænker på hvor meget klubberne råber efter unge medlemmer så kan da undres over hvor meget du skal stå model til når de beder om hjælp eller råd og her tænker jeg ikke kun på denne tråd!! Og ja, de bruger internettet mere end os gamle mosefund men det er nu engang den verden vi lever og der går nok ikke noget fra dig ved at hjælpe en ung gut (måske du får det helt godt med dig selv) Wink . Måske en dag står du selv og har brug for et godt råd, og så er det da noget hø at få kastet sådan nogle svar i hovedet!!!


Til top
Marttin Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FishSoldier Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FishSoldier Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 17:53
Jamen jeg var så ved Tempelkrogen og vellerup vig fra 0500-1100 gav ikke så meget som et hug :(
Men igen jeg er ikke kendt dernede .. bare hvad jeg har lædt mig til ..
 
God vind
Til top
Mikkel Altmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bækø.rred Avatar

Tilmeldt:: 01 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bækø.rred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 18:07
tak for svarene, de var brugbare (de fleste af dem). og ja grunden til at jeg spørger er fordi jeg bor tæt ved hillerød og ikke har køremulighedder ud over når en af de gamle viser sig fra den gode side. det håber jeg er i ordenTongue

knæk og bræk derude:)
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 18:17
Det drejer sig jo ikke om hverken fustration eller andre fine ting, men om at svarre på det som spørgeren spørger om, og lade være med at poste intedsigende og halv-provokerende svar som selv en 2 årige kunne komme med.
Svar som det Uffe kommer med, er med til at seriøse folk slet ikke gidder svare i disse tråde mere, selv om de har en masse viden og guldkorn som andre brugere kan have glæde af.
 
Syndt at gode seriøse brugere forsvinder og folk som Uffe skal ind over  ..... :-(
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres