Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indkøb af waders

 Besvar Besvar
Forfatter
Marttin Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FishSoldier Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FishSoldier Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Indkøb af waders
    Sendt: 10 Nov 2010 kl. 19:26
Hej Lystfisker
 
Nu har jeg efterhånden haft et par waders i over 3 år uden at være tilfreds med dem , men har brugt dem alligevel fordi det var en gave ..
 
Men nu må det være nok , jeg bruger al for meget tid på kysten til at gå og føle ubehag / fryse og de er alt for store :)
 
Nogle der kan anbefale et par waders ?
 
jeg vil sige at det er vigtigt jeg IKKE fryser og de er behaglige at have på også ved brug af dem i mere end 5+ timer af gangen ..
 
håber at få nogle gode råd
 
Marttin
Til top
Bjarke Olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
anna-hou

Tilmeldt:: 23 Jan 2008
Geografisk: rudersdal
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anna-hou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2010 kl. 19:38
Hej Martin
 
Jeg vil forslå at du tager ned i den nærmste grejshop og prøver forskellige slags.
det kommer også an på om det skal være neopren eller åndbare, og også om det skal være med fast eller løs støvle.
 
Hvis du bruger 5 timer med at gå og fiske vil jeg forslå løs støvle, da du så har mere støtte om anklerne, specielt hvis der er mange sten.
 
jeg bruger åndbare hele året, men det kræver at der er plads til noget tøj inden under, specielt i vinter halvåret.Smile
 
jeg har brugt neopren, men de er for varme om sommeren.
 
Den sidste ting er jo også hvad man ønsker at ofre på et par wadersSmile
 
Bjarke
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2010 kl. 19:50
hej Martin
jeg har et par simms neopren waders med fast støvle
pasformen er perfekt til mig, det er dog kun 3.5mm neopren men pga. kvaliteten på neoprenen er de ikke kolde + der er thinsulate støvlen
vh.
Tommy
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2010 kl. 10:24
Hej Martin
 
Få lavet et par skræddrsyet waders hos Bare.
Mvh. Jonas
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2010 kl. 11:25
Citat: FishSoldier

Hej Lystfisker
 
Nu har jeg efterhånden haft et par waders i over 3 år uden at være tilfreds med dem , men har brugt dem alligevel fordi det var en gave ..
 
Men nu må det være nok , jeg bruger al for meget tid på kysten til at gå og føle ubehag / fryse og de er alt for store :)
 
Nogle der kan anbefale et par waders ?
 
jeg vil sige at det er vigtigt jeg IKKE fryser og de er behaglige at have på også ved brug af dem i mere end 5+ timer af gangen ..
 
håber at få nogle gode råd
 
Marttin
Hey Martin
 
Dette emne er ikke nyt prøv søge funktion her på sitet og se hvad der ellers er skrevet om emnet... men det bedste er som nævt tidligere BARE hos  Kim i Salmonfly det 1. par jeg købte holdt til 8 års hårdt fiskeri og har dem faktisk endnu som evt reserve waders...
/Søder
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2010 kl. 11:29
Jeg mener du skal have dig et par åndbare waders. Vælg en god kvalitet med en god pasform. Sørg desuden for at have godt med fleecetøj under dine waders. Betal en lidt højere pris for de waders og dit problem er løst.
Jeg passer på mit grej. Skyller mine waders over med bruser efter hver tur og hænger dem op!. Gør du det holder grejet længe!.Wink
Til top
Marttin Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FishSoldier Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FishSoldier Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2010 kl. 15:30
Jonas , mange tak for linket , de er da værd at kigge på , mange tak ..
 
K B , er grunden til du siger åndbare waders, at du sætter mere pris på det tøj du tager på end de waders du køber  ?
 
( hmm nu håber jeg ikke åndbare og neopran waders er det samme )
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2010 kl. 15:45
Hej Marttin
Hvis jeg skal anbefale dig noget, så er det et par gode åndbare waders med løse støvler.
Jeg fisker ca. 100 dage om året, og de sidste åndbare har holdt i 4 år.
 
Varmen skal du have fra de lag du har inden i støvlerne- fleece og uld.
Hvis du fisker meget om vinteren, vil jeg anbefale dig 2 par støvler. Et par lette sommerstøvler, og et par vinterstøvler, der er et par numre størrer, hvor du kan bruge tykke uldsokker uden at tæerne bliver trykket.
Ejner
 
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2010 kl. 15:47
Hvis du er bange for at komme til at fryse, så er neopren varmest f.eks. Ron Thompson Dakota er en rigtig god waders til formålet, hvis du går meget med waders på, så er Simms strømpe waders + en Chota støvle en oplagt mulighed:
 


Redigeret af Stone05 - 11 Nov 2010 kl. 15:49
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2010 kl. 16:33
vil lige tilføje.
at hvis jeg kun skulle ha et par, blev det også åndbare
vh.
tommy
Til top
Marttin Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FishSoldier Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FishSoldier Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2010 kl. 17:30
Ejner
 
Mange tak for din mening , men jeg tror nu jeg vælger et par neropran waders , det lyder til at være det varmeste ..
det trækker meget for mig :)
 
Steen
 
Endnu en gang tak for hjælpen , det er jo ikke første gang :)
Kan godt li den fra Ron thomp , bare synd det er med fast støvle ..
 
men simms som flere har sagt , så må der jo være noget om det , tager ud og kigger på den i weekenden ..
 
Puha skal skoene virkelig koste over en tusbas  ?
noget altervativt , som måske er billigere , men som er brugbare ?
 
Tager jeg helt fejl hvis jeg siger neopran om vinteren og åndbare om sommeren ?
 
 
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2010 kl. 19:10
Kinetec laver lette, bekvemme og holdbare wadesko til meget få penge.

Jeg har et sommerpar, og et vinterpar med plads til 2 par tykke gode uldsokker,,, husk yderligere at ha plads UDENPÅ waderssokken til en løs neoprensok til at ta sliddet istedet for det er sokken på wadersene der må stå for sliddet.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2010 kl. 19:21
Kinetic har fine "en-gangs" støvler med god pasform.
 
Jeg skriver en-gangs da de er så billige at det ikke kan betale sig at skifte såler når man kommer dertil efter 1-2 år afhængig i brug.
 
Har selv 3 par(+ de andre fra Chota og Simms)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres