Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

jungle cock substitut

 Besvar Besvar
Forfatter
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: jungle cock substitut
    Sendt: 16 Nov 2010 kl. 13:12
skal til at i gang med at binde nogle fluer til en tur til Skjern å til foråret..

på næsten alle mønstre er jungle cock benyttet, men da det drejer sig om en 4 dages tur, og jeg ellers primært fisker på kysten, går jeg og overvejer om jeg nødvendigvis skal købe en hel nakke jungle cock..

en rimelig kvalitet jungle cock koster omkring 600 kr, og der er jo selvfølgelig mange fjer på sådan en nakke, men hvis jeg kun skal binde fluer til de 3 dage i første omgang, så overvejer jeg alternativer..

fandt denne substitut ved go-fishing, og ville høre om nogle har erfaringer med disse, eller om det faktisk er bedre og undlade jungle cock..

http://shop.go-fishing.dk/product.asp?product=956
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 13:15
hvad med at købe et  brugt skind de kommer tit på auktion her på siden til rimlig penge
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 14:19
Hvor mange fluer vil du lave?
Jungle cock er ikke strengt nødvendig.
Michael
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 15:11
Har selv droppet de dyre materialer, uden det har påvirket mit fiskeri :-)
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 15:46
Hej René
 
Synes at substitutterne ikke helt lever op til den ægte vare.
 
Send din adresse i en PM, så sender jeg sgu en slat til dig.
 
Hilsen
Peter
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 15:52
Jeg står i samme situation, hvor en hel nakke er overkill. Men jeg er interesseret i at betale for en sjat, hvis der er nogle som vil dele lidt...:-)

Til top
mads knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mads77 Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 15:53
Prøv evt ebay.co.uk her kan man ofte finde nakker eller løse fjer til en ok pris.

Mvh Mads



Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 15:54

Du får sgu også nogle Jan.

Hilsen

Peter

Til top
Jacob Staal Anderberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
McSteel Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2007
Geografisk: storkøbenhavn.
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McSteel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 16:31
Bravo Peter! det er s.. sq... skis'me i orden. Flot af dig at hjælpe de to Thumbs Up
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 16:46
God Stil Peter.

/Allan
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 17:15
selv med jungel cock på mine fluer fanger jeg ikke noget, men det ser jo godt :)

super god stil Peter
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 00:12
Jamen normalt fisker jeg på kysterne heroppe i området, har så fået mulighed for en tur til Skjern i foråret med et par stykker mere..

det drejer sig som sagt om at vi skal ned og fiske i en 3-4 dage, og da jeg nok kun kommer derned den en gang næste år, og ellers ikke kommer til at fiske laks i resten af 2011, synes jeg 600 kr var mange penge for et skind..

derfor så jeg bare lige denne substitut, og tænkte det jo kunne være andre kendte til denne..

ved godt der er delte meninger om at jungle cock og dens nødvendighed, men synes bare de gør det sidste..

så nu sender jeg lige en besked til dig Peter, for vil da godt købe lidt af dig hvis det er..

og Jan, tror du at jungle cock kan bruges til din kystfluer, så du får en måler til næste år Big smile

ses på kysten, må ned til Mariager sammen en dag i det nye år og se om vi kan finde os en flok fisk, med nogle over målet imellem, konen skælder ud over jeg aldrig får fisk over målet..
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 07:47
Har ikke tænkt mig at bruge dem på kysten...:-) Men skal ha lært at binde nogle fine lakse/havørreder rørfluer til næste sæson....:-)

Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 10:57
ja kan vi ikke fange dem over målet på kysten, så må vi bare tage en Skjern å laks i stedet Shocked
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 11:48
Hej,
jeg har tit handlet med ham her
 
 
Og han har jungle cock til mange forskellige priser - fragten er overkommelig.
 
vh
Peter
Til top
Michael Fagerberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M. Fagerberg Avatar

Tilmeldt:: 10 Apr 2007
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M. Fagerberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2010 kl. 04:31
Hej Peter
 
Hvad siger tolden til det?
 
Mvh
Michael
 
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2010 kl. 08:42

Estland er da vist med i EU ikk ?

vh
Peter
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2010 kl. 08:58
@Jan
 
Du vil ikke bruge dem på kysten ?
 
Ikke for at blande mig i tråden, men prøv lige en hale af
2 junglefjer på en kystflue Big smile
 
Jeg læste et sted, at der var en anden fjer med øje-look, men kan
ikke huske navnet på den ?
 
M.v.h.
Carsten
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2010 kl. 10:43
kunne da godt være man en gang skulle prøve og binde en kystflue eller to med jungle cock..

men pt er det meningen dem jeg efterspurgte skal bruges til laksefluer til Skjern å turen til foråret Wink

sidder og venter på Peter vender tilbage med svar på min besked omkring de jungle cock..
Til top
Michael Fagerberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M. Fagerberg Avatar

Tilmeldt:: 10 Apr 2007
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M. Fagerberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2010 kl. 08:27
Hej Peter
Jo de er vist nok med i EU, jeg må erkende ejg ikke er så stiv angående det.
Jeg har købt en nakke fra ham til 200 kr. incl. fragtSmile
 
Mvh
Michael
Til top
Børge Erland Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
BEJ.dk86

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 95
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BEJ.dk86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2010 kl. 09:04
Hej Rene
Hvad med at bruge 3D øjn
Lim 3D øjn på noget laminerings film med den afstand du vil have, derefter klipper du dem du således de hænger sammen bukker dem og klipper et lille hul i midten således den kan gå ind over krogen/røret.
Du kan se nogle billeder af en flue til Sjern å på hjemmeside.
silkeborgfluebinderlaug.dk under fotoalbum
mvh
Børge 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres