Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Renzetti fluestik

 Besvar Besvar
Forfatter
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Renzetti fluestik
    Sendt: 22 Nov 2010 kl. 16:38
Renzetti traveller VS. Renzetti Presenation 2000
 

Jeg er på udkig efter et nyt fluestik og har sådan set bestemt mig for et Renzetti fluestik. Mit spørgsmål er så om det skal være Renzetti traveller eller Renzetti Presenation 2000. Jeg kan se der er en lille tusse i forskel, men er de penge givet godt ud til presenation 2000 i stedet for traveller. Jeg ser umiddelbart ikke den store forskel der gør presenation 2000 til et 1000 kr bedre fluestik i for hold til traveller. Hvad er jeres mening og evt. hvorfor? 

Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 19:49
Stod for et par år siden med nøjagtig samme overvejelse som dig, og valget faldt på Traveller-udgaven.
 
Jeg var umiddelbart lidt skeptisk, idet jeg syntes stikket var lidt kleint at se på rent konstruktionsmæssigt, MEN.....jeg har vel efterhåndn haft et par tusind fluer igennem stikket, fra små nymfer til store geddefluer, og stikket virker bare super godt for mig, og kæberne holder diverse kroge fast, som i et skruestik. Clap
 
Spar den tusse og brug den i stedet på et par ekstra flueliner. Personligt kunne jeg godt tænke mig en neutral (hvid eller grå) bagplade, som giver baggrunden ro under bindingen, men på den anden side, så kan dette jo klares med et ensartet underlag på bordet, for de fleste betragter vel fluen lidt ovenfra under bindingen.
 
God fornøjelse med dit kommende fluestik.
 
/Nicolai
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 20:37
Jeg har et Renzetti presentation 2000, det er et fedt stik der fungere optimalt.
jeg har vel bundet et par hundrede fluer på det og der er ingen slitage..
 
Med hensyn til bagrund har jeg lagt et stor stykke karton bagved som er bøjet op af væggen...det giver en særdeles god bagrund.
 
Så hop du bare på 2000'neren....den er fed.
K&B
Per Hansen
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2010 kl. 08:53

Er der nogle detalje forskelle der kan fremhæves, som gør det ene bedre end det andet?

TC
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2010 kl. 11:52
Hej TC
Jeg syntes at basen er for lille på traveler,den vipper når man binder lidt størrer fluer. Jeg ville personlig ikke spare de sidste kroner,de er givet godt ud.
Hilsen en der selv har et masterviseBig smile.
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 15:22

Tak for svarene, jeg har endnu ikke helt afgjort hvilket fluestik der bliver.

Jeg har endnu et spørgsmål, angående om der er nogen der har brugt og har erfaring med Renzetti tube fly stikket. Virker det som det skal på alle rør, eller kun bestemte størrelser?

TC

 

 

Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 17:18
Jeg ved at det er muligt at montere eks. Pro tube nålen
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 19:56
Er det kun Salmon Fly der forhandler Renzetti i DK ?
Til top
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 08:11
Hej TC
Jeg har selv et Traveller, som jeg er meget glad for, jeg har dog købt en 9" opstander til det hos Salmon Fly, fordi jeg synes, at den opstander det er født med er for kort. Den er ikke særligt dyr - ca. 80 kr så vidt jeg husker.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres