Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loop konkurs

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
mikkel rask Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
grissom

Tilmeldt:: 29 Aug 2006
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér grissom Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Loop konkurs
    Sendt: 22 Nov 2010 kl. 16:54
Hey.
Har lige hørt fra min svenske fiske kompis at Loop er gået konkurs...
Så bliver der sikkert billigt grejWink
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 17:00
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 17:00
Hej Mikkel
Den har været oppe at vende, hvor loop svarede at de var ved at rekonstruere firmaet.
Michael
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 17:01
Var det ikke slået fast i en tidligere tråd at de kun var i en slags betalingsstandsning?
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 17:06
Sjovt at folk har så travlt med at sende Loop til de evige jagtmarker.Confused
Mvh
Henrik
Til top
mikkel rask Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
grissom

Tilmeldt:: 29 Aug 2006
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér grissom Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 17:16
Nope... Det er real deal.
De har haft mange "undskyldninger" men den her er god nok.
 
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 17:34
Citat: grissom

Nope... Det er real deal.
De har haft mange "undskyldninger" men den her er god nok.
 

Du bliver nød til at komme med noget sort på hvidt. Tråden har været oppe før for kort tid siden, så med mindre der er nyt i sagen, er og bliver det for mig kun rygter.

TC

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 17:34
Citat: grissom

Nope... Det er real deal.
De har haft mange "undskyldninger" men den her er god nok.
 


Så må det jo være en smal sag at linke til hvor det står på skrift .......Geek
Til top
Kristian Rosendahl Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rosendahl

Tilmeldt:: 24 Nov 2005
Geografisk: Sjællands nordkyst og Øresund
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosendahl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 17:54
WHAT!!!
 
Det er da forhåbentlig IKKE rigtigt...
Hvor meget hold er der i disse rygter???
 
CryRosendahl
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 17:58
en kammerat har sin stang til rep ved dem, så det ville være ret øv for ham, men mon dog det er så slemt...
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 18:00
Jfr. www.bolagsverket.se er der fortsat tale om en rekonstruktion.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 18:01
Citat: grissom

Nope... Det er real deal.
De har haft mange "undskyldninger" men den her er god nok.
 
Prøv nu lige med lidt fakta - det er let
 
 
og søg på 556225-0471, som er Loops cvr-nummer i Aktiebolaget
 
Herefter fremkommer resultatet: Företagsrekonstruktion inledd
 
Ikke rigtig noget siden sidste tråd om samme emneWink
 
Google is your friendSmile
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bjarne1525

Tilmeldt:: 21 Nov 2008
Geografisk: syddanmark
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjarne1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 18:14

lige et hurtigt spørgsmål - i forbindelse med et firmas rekunstruktion, forsvinder firmaets garanti forpligtigelser så?

Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 18:19
Det kan man vel ikke svare 100% på.
Afhænger vel af rekonstruktionen.
 
Umiddelbart giver det jo fornuft at overtage alle disse garantiforpligtelser da alt andet jo blot ville give bad-will.
Ingen tvivl om at Loop har og har haft ondt i økonomien. Men derfra og så til at de stopper helt er der nu et stykke vej.
 
Iøvrigt spændende med folk som giver sit besyv med og har en profil, som ikke er udfyldt og samtidig måske kun 2-3 indlæg ialt.
Tyder på at profilen blot er oprettet for at lave "smæde-kampagne" - jeg synes det er useriøst.
 
Nu læner vi os tilbage og ser hvad, som der sker.
 
Efter min mening er loop langt fra fortids styrke - desværre.
 
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 18:46
ROLIG, ROLIG, alle sammen, det er da helt utroligt!

LOOP er under rekonstruktion, det kan man altså ikke lave færdig ved bare at knipse med fingerneDead

Men firmaet har fået tilført ny kapital fra samme ejer gruppe der hidtil har kørt LOOP.
Men vi har som alle andre været påvirket at krisetiden, og har mistet mange penge på vore kunder (forhandlere) i hele verden, også i DKOuch

Hvis vi nu var gået konkurs, havde vi nok ikke kunnet holde "Bannerplads" her på dette site, og jeg havde ikke haft mulighed for at fortælle om 2011nyheder, som vi lige har bragt på markedet (SE NYE LOOP FLUELINER) også på dette site, som i øvrigt er læst af over 1200 personer på 10 dage, så det må da siges at være noget der har en vis interesse.LOL

Firmaet kører ufortrøvent videre i bedste velgående. Rekonstruktionen er færdig- arbejdet medio December.Clap

Enhver der tvivler på LOOP´S fortsatte eksistens, kan jo lave et prøvekald til LOOP telefon nr. +46 854410190 og selv tale med Christer Sjöberg, eller Reid Zoller, vi hos LOOP er alle på posten hver dag, for bla. at færdiggøre og teste nye produkter til den kommende sæson (Nyt spændende katalog er på gaden i januar) Wink

Garanti/service bliver der naturligvis ikke ændret noget påSmile

Så slå nu lidt koldt vand i blodet, og glæd jer i stedet til at se alle de spændende LOOP 2011 Nyheder på Messen i Kolding d. 26+27 Marts 2011.

Der bliver der nemlig noget at tale om, kan jeg godt love alle.

Best
Michael Ladefoged
www.looptackle.se

Til top
Henrik Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hp020359 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2003
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp020359 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 18:58
Ja den forbannede finanskrise, den er skyld i meget, men alle fiske
brødre og søstre, ønsk jer nogle gode julegaver fra LOOP så vi kan få lidt gang i det hele. Lad være med at læse alle de negative artikler i dagspressen, spar mig her og spar mig der.
 
M.V.H.
Henrik Petersen
Til top
Hans H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HansH Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2006
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HansH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 19:02
Ja ønsk jer evt. en af de nye Loop WF liner, de kaster super.
 
Det er "MÅ HAVE" til den kommende sæson :-)
 
Hans H.
Til top
michael frandsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michael frandsen

Tilmeldt:: 21 Okt 2010
Geografisk: 7400
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael frandsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 19:19
Perfect svar Michael Ladefoged !
 
Hvadenten man er for eller imod Loops produkter skal man være noget farvet i sit produktsyn hvis man ønsker alverdens ulykker for det mest inovative grejfirma vi har haft til dato.
 
Gad vide hvordan vores fluefiskerverden havde set ud, uden Loop og ikke mindst de folk som har været tilknyttet Loop i årevis. Uden dem var det yderst tvivlsomt at diverse andre firmaer overhovedet var opstået. Underhåndskast, højspolehjul blot for at nævne et par af de begreber som Loops folk har stået fadder til. Nu er det jo hvermands eje.
 
Alle kan jo komme i situationer rent firmamæssigt hvor "kontrollen" ryger flere steder hen og måske også lidt af sporet.
 
Personligt synes jeg måske, at man herhjemme har været alt for hurtige
til at dømme firmaet ude. Det gælder både private og visse grejbutikker.
Måske skulle vi som forbrugere prøve at hjælpe lidt ved at efterspørge Loop produkter noget mere hos vores grejbutik. Efter min mening er det da sjovere at se på nye produkter fra Sage, Loomis, Guideline og Loop i samme butik. Så kan man jo netop finde frem til det produkt som passer en selv, både hvad angår egenskaber og pris.
 
Mit ønske må være, at Loop vil være på markedet mange år frem - om ikke andet, så for at holde andre producenter helt fremme i skoene m.h.t. produktudvikling og begrænsning af prisernes himmelflugt på nye "verdensklassestænger"
 
Held og lykke i fremtiden Loop
mvh
michael frandsen
( der godt nok fisker Loomis )
Til top
Hans H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HansH Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2006
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HansH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 19:33
Så sandt som det er skrevet Hr. Frandsen.
 
Troede ellers endelig, at du havde set lyset hvad angår grej :-)
 
Længe siden vi har handlet ;-)
 
Hans H.
Til top
michael frandsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michael frandsen

Tilmeldt:: 21 Okt 2010
Geografisk: 7400
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael frandsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 19:36
Hej HH
 
Jamen lyset har det med at vende tilbage ved du - Ja, det med handlerne kan vi tage på mailen  - Vi snakkes !
 
mf
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 19:41
Hej Michael
 
Ja du må endelig sende "lagerlisten" hvis du har noget voldsomt spændende og evt. er interesseret i noget bytteri  (Hardy Zane Nr. 2 og Classic 8-11).
 
:-)
 
Tight lines
Henrik
 
 
PS.  Enig i din kommentar omkring Loop - det bliver da spændende.
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 19:45
Citat: michael frandsen

Perfect svar Michael Ladefoged !
 

Hvadenten man er for eller imod Loops produkter skal man være noget farvet i sit produktsyn hvis man ønsker alverdens ulykker for det mest inovative grejfirma vi har haft til dato.

 

Gad vide hvordan vores fluefiskerverden havde set ud, uden Loop og ikke mindst de folk som har været tilknyttet Loop i årevis. Uden dem var det yderst tvivlsomt at diverse andre firmaer overhovedet var opstået. Underhåndskast, højspolehjul blot for at nævne et par af de begreber som Loops folk har stået fadder til. Nu er det jo hvermands eje.

 

Alle kan jo komme i situationer rent firmamæssigt hvor "kontrollen" ryger flere steder hen og måske også lidt af sporet.

 

Personligt synes jeg måske, at man herhjemme har været alt for hurtige

til at dømme firmaet ude. Det gælder både private og visse grejbutikker.

Måske skulle vi som forbrugere prøve at hjælpe lidt ved at efterspørge Loop produkter noget mere hos vores grejbutik. Efter min mening er det da sjovere at se på nye produkter fra Sage, Loomis, Guideline og Loop i samme butik. Så kan man jo netop finde frem til det produkt som passer en selv, både hvad angår egenskaber og pris.

 

Mit ønske må være, at Loop vil være på markedet mange år frem - om ikke andet, så for at holde andre producenter helt fremme i skoene m.h.t. produktudvikling og begrænsning af prisernes himmelflugt på nye "verdensklassestænger"

 

Held og lykke i fremtiden Loop

mvh

michael frandsen

( der godt nok fisker Loomis )


Til top
Philip Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Philip Nielsen

Tilmeldt:: 02 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Philip Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 20:05
Hej
 
Blot et tip vedrørende Loops  nye katalog
Det er i linket her:
 
eller på loops hjemmeside under "downloads"
 
Mvh
Philip
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 20:13
Citat: Michael Ladefoged

ROLIG, ROLIG, alle sammen, det er da helt utroligt!

LOOP er under rekonstruktion, det kan man altså ikke lave færdig ved bare at knipse med fingerneDead

Men firmaet har fået tilført ny kapital fra samme ejer gruppe der hidtil har kørt LOOP.
Men vi har som alle andre været påvirket at krisetiden, og har mistet mange penge på vore kunder (forhandlere) i hele verden, også i DKOuch

Hvis vi nu var gået konkurs, havde vi nok ikke kunnet holde "Bannerplads" her på dette site, og jeg havde ikke haft mulighed for at fortælle om 2011nyheder, som vi lige har bragt på markedet (SE NYE LOOP FLUELINER) også på dette site, som i øvrigt er læst af over 1200 personer på 10 dage, så det må da siges at være noget der har en vis interesse.LOL

Firmaet kører ufortrøvent videre i bedste velgående. Rekonstruktionen er færdig- arbejdet medio December.Clap

Enhver der tvivler på LOOP´S fortsatte eksistens, kan jo lave et prøvekald til LOOP telefon nr. +46 854410190 og selv tale med Christer Sjöberg, eller Reid Zoller, vi hos LOOP er alle på posten hver dag, for bla. at færdiggøre og teste nye produkter til den kommende sæson (Nyt spændende katalog er på gaden i januar) Wink

Garanti/service bliver der naturligvis ikke ændret noget påSmile

Så slå nu lidt koldt vand i blodet, og glæd jer i stedet til at se alle de spændende LOOP 2011 Nyheder på Messen i Kolding d. 26+27 Marts 2011.

Der bliver der nemlig noget at tale om, kan jeg godt love alle.

Best
Michael Ladefoged
www.looptackle.se

Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 20:24
Godaften Michael...
Jeg kan IKKE lade være med at kommentere på det sidste i din udtalelse ang garanti.... som fortsætter uagtet
Hvilket bekræfter min opfattelse af et firma i dyb krise,,,, hvor servicechefen,, personligt(og tak for det i SE) har overtaget alle dine lig i lasten ang lovninger om varer tur retur,, garanti m.m,, ,,, At du kan fremvise simpel indpakning af nye liner, hvor der er blevet sparet for at få noget på gaden i en fart ,,, viser mig med tydelighed,,, TITANIC,,,, jeg har stadig,,,efter 3 ombytninger af  LOOP stænger der ikke kan tåle at se saltvand,,, trods lovprisninger om hjælp til ombytning fra din side ,,,, var det direkte Fra LOOP der skete noget,,,, hvilket klart fortæller mig hvorfor LOOP røg på sidespor ved en stor række seriøse forhandlere ,,,, dine store bogstaver om "løgn" i første tråd passede ikke ,,, holder resten ??,,, sorry for sure opstød,,, men som jeg ser det i DK Seriøst problem !!!
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 20:47
Citat: kludder

Godaften Michael...
Jeg kan IKKE lade være med at kommentere på det sidste i din udtalelse ang garanti.... som fortsætter uagtet
Hvilket bekræfter min opfattelse af et firma i dyb krise,,,, hvor servicechefen,, personligt(og tak for det i SE) har overtaget alle dine lig i lasten ang lovninger om varer tur retur,, garanti m.m,, ,,, At du kan fremvise simpel indpakning af nye liner, hvor der er blevet sparet for at få noget på gaden i en fart ,,, viser mig med tydelighed,,, TITANIC,,,, jeg har stadig,,,efter 3 ombytninger af  LOOP stænger der ikke kan tåle at se saltvand,,, trods lovprisninger om hjælp til ombytning fra din side ,,,, var det direkte Fra LOOP der skete noget,,,, hvilket klart fortæller mig hvorfor LOOP røg på sidespor ved en stor række seriøse forhandlere ,,,, dine store bogstaver om "løgn" i første tråd passede ikke ,,, holder resten ??,,, sorry for sure opstød,,, men som jeg ser det i DK Seriøst problem !!!

Hej Klaus

Det lyder som om du har haft en lidt dårlig oplevelse med Loop/Michael..  Det er naturligvis øv, men at kalde det hele Titanic eller en synkende skude, er måske lige i overkanten eller ? :-)

Jeg har knækket en del stænger gennem årene, både Loop og andre kendte mærkater, men har uanset mærke altid fået en fornem behandling. Jeg har så i øvrigt altid kørt sagen gemmen min grejhandler, og ikke direkte gennem grossisten.

Må jeg for forståelsens skyld, foreslå dig at skære lidt ned på dine kommaer. Jeg tror nok jeg får den større mening, men soleklar, det er din besked altså ikke.. 

NÅ, jeg vil gå ind og mærke lidt på min nyindkøbte loop fiskeskjorte.. fandt en mage til den jeg har slidt op ovre i fiskeshoppen i Mörrum... Sikke da et held. Har fisket med den samme skjorte i næsten 10 år.. og så skvatter jeg over en magen til, selvom den ikke produceres længere. DET var sgu dejligt.. 

Et lille tip til Loop kunne være at kigge lidt bagud. Der er lavet nogle rigtig fede ting i de lidt ældre dage :-)

vh
TRHM
FISH ON, www.lakseture.dk
Alaska, Mexico, Bahamas
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 21:04
Henrik Møller du har ret !! :-)

Jeg er i bund og grund også bare en sur  kælling over ord der er,,,, varm luft i en forretnings interesse,,, varetaget af en nævnt person,,, (eller mangel på samme)
Det var så troværdigheden jeg skød på her !!!
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 21:18
Halløj igen Klaus.

Ja jeg kender jo hverken dig eller Michael, så den lille sag vil jeg holde mig elegant udenom :-)
NÅ, håber det lykkes for dig at blive glad i fiskelåget igen :-)
Stor hilsen
TRHM
FISH ON, www.lakseture.dk
Alaska, Mexico, Bahamas
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2010 kl. 21:37
Selv ROLIG ROLIG Michael Ladefoged:
 
Selvfølgelig er det da rigtig rigtig TRÆLS for jeres foretagende, at et sådant negativt rygte endnu engang bliver bragt op. Specielt når konkurs jo tydeligvis ikke er et emne overhovedet. Men når rygtet nu florerer "derude" er det vel forståeligt nok det popper op (igen) "herinde"
 
Som Loop mand er du selvfølgelig hurtig ude for at dementere og forsikre at alt er i sin bedste orden. Men uanset ny kapital, bannerplads og nyheder er en rekonstruktion jo ikke et sundhedstegn. En rekonstruktion er trods alt mere end blot en kapitaltilførsel og en situation, hvor kreditorer ofte må vinke farvel til en god del af deres tilgodehavende.
 
Jeg håber kapital indsprøjtningen også betyder LOOP nyheder i 2012 !!!
 
Peter
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2010 kl. 07:07
Citat: Peter Mathiasen

Selv ROLIG ROLIG Michael Ladefoged:
 
Selvfølgelig er det da rigtig rigtig TRÆLS for jeres foretagende, at et sådant negativt rygte endnu engang bliver bragt op. Specielt når konkurs jo tydeligvis ikke er et emne overhovedet. Men når rygtet nu florerer "derude" er det vel forståeligt nok det popper op (igen) "herinde"
 
Som Loop mand er du selvfølgelig hurtig ude for at dementere og forsikre at alt er i sin bedste orden. Men uanset ny kapital, bannerplads og nyheder er en rekonstruktion jo ikke et sundhedstegn. En rekonstruktion er trods alt mere end blot en kapitaltilførsel og en situation, hvor kreditorer ofte må vinke farvel til en god del af deres tilgodehavende.
 
Jeg håber kapital indsprøjtningen også betyder LOOP nyheder i 2012 !!!
 
Peter
 
det var netop min tanke... men lad os krydse hvad krydses kan, for at loop holder vand (også saltvand) fremover
 
mik
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Til top
Ole Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
High Speed Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér High Speed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 07:45
Til top
Jens Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mussemand Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2005
Geografisk: Gaula / Bornholm
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mussemand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 08:50

Loop in Troubled Waters?

news_item_#1
Swedish tackle manufacturer Loop Tackle Design AB is undergoing reconstruction, part of which involves offering companies to which it owes money (including Angling Trade), 25 cents on the dollar for its outstanding debts.  Creditors were advised via letter that failure to accept a 75% reduction in payment increases the risk of Loop going bankrupt.  We’ll keep you posted on any developments as they unfold…

Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 10:36
Nu kender jeg ikke den side ovenstående er sakset fra, men hvis det er sandhed - sætter det jo faktisk de tidligere indlæg (også fra LOOP ansatte) i et nyt lys..
 
At LOOP så samtidig tilsyneladende har købt det gamle røgeri i Mörrum, virker da i mine øjne lidt betænkeligt.. Man kan da vel ikke gå ud og købe ejendom, samtidig med at man beder kreditorer give afkald på 75 % af deres tilgodehavende??
 
Ærgeligt, da jeg selv har stor glæde af flere af deres produkter - selvom jeg KRÆVER at Optistream kommer tilbage!!Wink
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 10:46
Som jeg læste nyheden omkring det gamle rögeri i Mörrum er det ikke Loop men den tidligere ejer der har købt det. Måske tager jeg fejl?
 
Med mit kendskab til nødlidende selskaber og rekonstruktioner vil det meget tit (for ikke at sige altid) være sådan at manden på gulvet ikke har den mindste ide om hvad der foregår. Sådan skal det også være.
 
En akkordordning med bare 25% til dreditorerne er ganske alvorligt og understreger at problemerne er til at "tage og føle på".
 
 
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 10:59
hvorfor har "manden på gulvet" kunden ikke grund til at vide noget? jeg vil da mene at det at købe deres stænger er da lidt fusk, hvor er garantien?
 
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 11:12

Michael Ladefoged, som jeg ikke kender - gør jo naturligvis bare sit job ved at begrænse stormen - kaldet 'damage control' Han understreger netop, at der er tale om en rekonstruktion og ikke en konkurs - hvilket jo er rigtigt.

En rekonstruktion er jo netop et værktøj for leverandører dels for at få en del (her tales om 25%) af deres tilgodehavende, som ellers ville være tabt. Desuden holder man så firmaet i live, og kan fortsætte et samarbejde,  og dermed "tjene nogle af de tabte penge tilbage". Derfor skal alle større kreditorer akseptere en sådan ordning - så der er såmænd ikke noget hverken suspekt eller mystisk i dette. Det sker i tusindvis af gange hvert år - også i DK. 
 
Desuden er der flere måder at komme ud af en krise - man kan spare - eller man kan expandere og udbygge sine aktiviteter med en forventning om at tjene flere penge. Sidstnævnte kan være grunden til at LOOP etablerer sig i Mörrum - og måske har brugt nye kapitalindskud til at styrke sin position.
 
Jeg syntes man skal undlade at mistænkeliggøre LOOP og deres aktiviteter, og så stole på at både gl. kreditorer og nye indskydere har så meget styr på sagerne - og at deres tillid borger lidt for, at det er vejen frem for LOOP.
 
Held og lykke LOOP og godt nytår - I har bragt utroligt mange spændende og innovative ting ind i fluefisker-verdenen de sidste mange år - og jeg håber I nu kan fortsætter den linie - hvilket nogle nye indskydere af kapital altså også mener.
 
mvh
Heinz Thumbs Up
 
 
 
 


Redigeret af tackler - 17 Dec 2010 kl. 11:14
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 11:14
Om man som ansat eller kunde "bør" vide noget er moralske overvejelser. Hvad de reelt "ved" er noget ganske andet.
 
Du siger det næsten selv - du vil ikke købe fra et selskab der er i økonomiske vanskeligheder. Derfor er incitamentet til at holde det skjult store - uanset om man forhandler om en betalingsordning, en kapitalindsprøjtning eller et salg af hele virksomheden eller blot enkelte aktiver.
 
/M
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 11:25
hej Martin
 
Jeg var overrasket over at læse Loop har købt det gamle røgeri, det mente jeg skete i det tidlige forår 2010, har været i deres butik i løbet af sommeren, så mon ikke det var en gammel nyhed der poppede op.
 
Hvorfor ved jeg ikke, men håber som alle andre at de klarer krisen som Svendsen og flere andre i år 2009 og 2010.
 
god jul
 
hilsen Ole  
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 11:38
Ja, jeg vil altså tilbyde at købe ubrugte Loop stænger og hjul til 25c pr. 1$
så kan det være man gør en god handelBig smile 
Ellers venter jeg på at der kommer Loop udsalg? med de vedvarende rygter, må de efterhånden ligge inde med et usælgeligt varelagerCry
Eller hvad mener i? 
/J
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 11:48
ja, hvis det at "snyde" er det vigtigste, men vi skal også kunne se os selv i spejlet. Ærlighed har altid varet længst.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 11:52
Citat: tranholm

hej Martin
 
Jeg var overrasket over at læse Loop har købt det gamle røgeri, det mente jeg skete i det tidlige forår 2010, har været i deres butik i løbet af sommeren, så mon ikke det var en gammel nyhed der poppede op.
 
Hvorfor ved jeg ikke, men håber som alle andre at de klarer krisen som Svendsen og flere andre i år 2009 og 2010.
 
god jul
 
hilsen Ole  
 
 
Ole har ret - henvisning til dette link bragt 8 mars 2010 af Peter Terndrup


Redigeret af tackler - 17 Dec 2010 kl. 11:54
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 11:54
Ole T :
 
Ja, man kan da kun håbe det bedste for LOOP.
 
Jeg kender flere der har taget hele vejen fra Ron T, Scierra, over LOOP - indtil de endte hos Sage eller Loomis i jagten på det perfekte grej.
Det er jo en sjov, omend lidt halvdyr procesSmile
 
Om den rette vej er at pumpe grejnyheder ud på markedet "før tid", skal jeg ikke kunne sige - men vi har da set en andet mærke som ligger lidt uden for Roskilde forsøge sig med samme taktik (og med indbygget prisdumpning),, det blev en del kunder lidt sure over.
 
Gid butikken ved Mörrum må gå godt, og at der så for satan da må komme nogle laks tilbage i selve åen - det vil nok hjælpe lidt for dén forretning.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 11:59
Heinz :
 
Ja, jeg synes sgu faktisk også jeg havde set noget om det for længe siden..
 
Men den herre som har lagt nyheden ind, kan vel selv redegøre for hvorfor det pludselig er nødvendigt at genlancere "nyheden"??
 
Det kan da være jeg skal lancere nyheden om opfindelsen af fluehjulet med bremse, eller hvad med de dersens fletliner??Wink
Til top
Jacob Schougaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob S Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 12:33
@Bo
Jeg synes det er irreterende at se denne sag blive reduceret til et snyd/ærligheds anliggende.
 
Hvad tror du der sker med din garanti hvis Loop lukker?
 
Er det vigtigt at sikre garantien på de tusindvis af varer, der allerede er købt, som Loop har garantiforpligtelser på?
 
Eller skal man skynde sig ud og råbe STOOOOP! KØB IKKE VORES VARER VI GÅR MÅSKE KONKURS!!?
 
Der skal kun en konkursbegæring fra en kreditor der ikke kan få sine penge til at lukke Loop. Derfor er det vigtigste for både virksomhed og kunder at man er ærlig over for kreditorerne. Kun på den måde kan der skabes grobund for at Loop overlever på sigt. Som Heinz også skriver så er udmeldingen jo at Loop gør hvad de kan for at undgå konkurs. 
 
Hvis man bare nøjes med at erklære at Loop er i store økonomiske problemer så er fanden løs. Folk forventer lige pludselig at få kastet Loop-varer i nakken til ingen penge- de skal jo bare have nogle penge i kassen hurtigt ikke? Eller også tænker folk, Puha Loop er ved at gå konkurs dem vil vi ikke købe noget af.
 
Lad nu Loop redde deres virksomhed uden alle disse anklager og spekulationer.
 
Mvh Jacob
-som har masser af Loop-sager han er rigtig glad for og som håber alt hvad han kan at Loop vil bestå i mange år fremover!
 
 
 
 
 
 


Redigeret af Jacob S - 17 Dec 2010 kl. 12:46
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 12:42
Man kan vel netop ikke udlede at den svenske tekst, at Loop ikke er ved at gå konkurs. jeg forstår det skrevne sådan at med mindre alle (eller i hvert fald majoriteten) af selskabets kreditorer accepterer en nedskrivning af deres tilgodehavdende vil risikoen for konkurs øges. Dermed er det reelt set - og det er der ikke noget mærkeligt i - kreditorerne der sidder med konkurs/redningsnøglen.
 
/M
Til top
Jacob Schougaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob S Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 12:47
Jeg har rettet indlægget fra at Loop ikke er ved at gå konkurs til at de gør hvad de kan for at undgå konkurs.
 
Resten er vi vist enige om.
 
Pointen var at de gør hvad de kan for at undgå konkurs og at det forhåbentligt vil lykkes.


Redigeret af Jacob S - 17 Dec 2010 kl. 12:58
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 12:55
Men man kan vel sige at Loops problemer (måske?) bare er symptomer på de problemer der (måske?) er i branchen. Mange har også hørt at Svendsen Sport har været i økonomiske problemer.
 
Spørgsmålet er så hvad det skyldes? Var det ikke den goe Vardrup der i sin tid havde nogle overvejelser omkring nedgangen i antallet af aktive lystfiskere? bruges der for mange penge på udvikling af nyt gear som måske kun er marginalt bedre end det forrige der blev lanceret hvorfor mange køber brugt i stedet for nyt? osv osv.
 
/M
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 12:59
Det må jo nok være op til den enkelte at vurdere, om de ønsker at købe varer i et ret højt pris-segment, hos et firma som har problemer.
 
Det er ihvertfald risikobetonet.
 
JEG vil nøjes med at smutte ud og hente 2-3 Optistream liner, som jeg har fundet på et restlager.
Efter jeg skiftede til den line, fangede jeg dobbelt så mange fisk - det må jo være på grund af linenTongue.
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 13:45
He He jeg syntes nu det er underholdene at se mikkel rask som startede denne tråd, ikke har skrevet mere om hvor han har det fraBig smile
tråden er startet den 22nov og se hvor meget røre det kan skabe, bare at smide et rygte man har hørt eller selv har skabt på et forumBig smile
det skal nok få folk op af stolen, personligt har jeg det bedst med fakta og ikke et rygteThumbs Up
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 14:38
Citat: Henning.G.A

He He jeg syntes nu det er underholdene at se mikkel rask som startede denne tråd, ikke har skrevet mere om hvor han har det fraBig smile
tråden er startet den 22nov og se hvor meget røre det kan skabe, bare at smide et rygte man har hørt eller selv har skabt på et forumBig smile
det skal nok få folk op af stolen, personligt har jeg det bedst med fakta og ikke et rygteThumbs Up
 
 
Ehhhh Henning et rygte ?
 
Prøv at Google "Loop tackle bankrupt"
 
Hvis det bliver mere faktuelt så det vist fordi de ér konkurs.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres