Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UL spinnestang/flueklinge

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: UL spinnestang/flueklinge
    Sendt: 23 Nov 2010 kl. 16:30
Inspireret af Fibatube tråden kom jeg til at tænke på at jeg for år tilbage havde en Fibatube 9'3" som kastede med 8-10 gram. Den var bygget på en kl. 7/8 reservoir klinge. Desværre gik den tabt.
Mit spørgsmål er derfor - findes der idag flueklinger der egner sig til samme brug ? Kunne godt tænke mig at bruge mine gamle ul blink igen (Æbelø og hvad de nu hed allesammen) Party
Er der nogen der har flueklinger de vil anbefale/har ombygget til spin ?
 
vh
Peter
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2010 kl. 16:31
Hej Peter
 
Kontakt Staf's fluebinding i Århus, han har vist stadig enkelte fibatube klinger liggende.
 
Martin
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2010 kl. 16:42
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2010 kl. 18:05
der må være masser af klinger på markedet. Jeg byggede en på en kunnan klinge kl9 og den funker fint.
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2010 kl. 19:08
Hej Peter
 
Købte en Fibatube flueklinge # 5/6/7 10fod som jeg har bygget en fin spinnestang på¨har dog kortet den en del ned toppen lidt mere end bundelen.
Så at der var en der solgte 2 stk monteret fluestænger bygget på en fibatube fastslim klinge måske de stadig er til salg!
 
Henrik


Redigeret af HSJ - 23 Nov 2010 kl. 19:09
Til top
Eigil Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Eigil Christiansen

Tilmeldt:: 06 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Eigil Christiansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2010 kl. 20:19
Hej Peter
Jeg har 2 fluestænger bygget på Fibatube Fastslim 9,6 fod kl.7 klinger til salg. Den ene er afkortet i topdelen ca. 10cm for at gøre den stivere. Begge klinger er helt i orden. Stængerne er bygget af gode materialer, det gælder både øjer, kork og hjulholder. Stængerne er lige klar til at bruge til fluefiskeri. Hvis du vil bruge dem til UL-spinnestænger kan du afmontere delene. Det vil være muligt uden at beskadige klingerne. Du kan se annoncen under sælges i brugtmarked.
Du kan kontakte mig enten pr. tlf. eller mail. Stængerne sælges kun fordi jeg ikke får dem brugt.
Med venlig hilsen
Eigil Christiansen
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2010 kl. 21:37
Tak for svarene og tilbuddene. Jeg kender ikke fastslim klingerne - det der kendetegnede den gamle 9'3" var at det faktisk var en ret rap stang. Men hvordan er fastslim klingerne ?
 
vh
Peter
Til top
Eigil Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Eigil Christiansen

Tilmeldt:: 06 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Eigil Christiansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2010 kl. 21:58
Hej Peter
Klingerne er købt hos Jagt og Fiskerimagasinet for nogle år siden. Manden der solgte dem til mig, fortalte at de var blandt de hurtigere Fibatube klinger i kl. 7.
Aktionen vil jeg betegne som 1/3 - 1/2 aktion med en god styrke i bunddelen.
Jeg har brugt skydehoveder og monofil skydeliner til stængerne. Til den længste stang har jeg brugt et SH på 14-15 g. Til den afkortede stang har jeg brugt et SH på 16 g.
 
Med venlig hilsen
Eigil
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres