Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dam Quick FD

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Dam Quick FD
    Sendt: 25 Nov 2010 kl. 18:44
Findes der nogen der har prøvet Dam Quick FD ? Fordele/ulemper ved hjulet modtages gerne....
 
 
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 10:17
http://www.fishingtackle24.de/product_info.php?pName=DAMQUICK10004000FD&cName=Rollen-RollenmitFrontbremse
jeg fisker med 2000 modellen og har gjort det i 2 sæsoner. Der er ingen problemer med hjulet men det kan være lidt triggy at sætte spolen fast, der skal nørkles lidt før den kligger på plads.
lineoplægget er fint og kan vist justeres, og så er det jo et stort firma så der burde være reservedele mange år frem og jeg tror det holder mange år selv på kysten.
Til top
Carsten Seeberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CarstenSeeberg

Tilmeldt:: 26 Nov 2010
Geografisk: Havndal
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenSeeberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 12:26
Hej Ole
 
Jeg har haft 3000 modellen. Jeg skriver har haft, da lineoplægget var meget ringe. Det resulterede i flere konsultationer med min grejpusher, som kontaktede grossisten. Det viser sig så at der er mange problemer lige præcis med dette, men der skulle ikke være problemer hvis man fisker med monofil line Confused . Det kunne jeg jo ikke bruge til noget, så enden på det hele blev at han sendte alle hjul retur til grossisten, og at jeg fik et nyt hjul, af et andet fabrikat.
mvh

Carsten Seeberg
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 14:01
ja, det er mærkeligt at der åbenbart er forskel? på 2000 og 3000 modellen.
Det har jeg ikke haft problemer med, jeg bruger o.15 fireline og jeg er da glad for snekkedrevet.
Til top
Carsten Seeberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CarstenSeeberg

Tilmeldt:: 26 Nov 2010
Geografisk: Havndal
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenSeeberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2010 kl. 12:40
Hej Bo
 
Ja det var også vildt underligt. Jeg havde netop købt hjulet på grund af snekkedrevet og de kvaliteter i holdbarheden dette indebærer.
 
Men jeg har sat virkelig mange mange meter fletline til, ved at bøjlen i overslaget kører linen op over den lille knop til at udløse spolen med. Og en filtret fletline er umulig at rede ud igen. Havde det blandt andet med til laksefiskeri i Norge, og der "åd" det først en 0.17 PowerPro og så en 0.17 Fireline. Så jeg var glad for at jeg selvfølgelig havde backup hjul med - mit gode gamle slidte Okuma VS 40.
 
Men som sagt fik jeg i stedet et nyt hjul - et Penn Battle 4000, som jeg glæder mig til at prøve af.
mvh

Carsten Seeberg
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2010 kl. 13:41
Der kan sagtens være forskel på de to modellers lineoplæg, da det i princippet er to forskellige hjul pga. størrelsen. Derud over er det to forskellige personer, der oplever tingene forskelligt. Hvilket vel ikke er så mærkeligt. Jeg oplever "aldrig" problemet, fordi jeg har til vane at gribe linen med pegefingeren før jeg slår bøjlen til. Tilgengæld skal jeg regne med at få linen ødelagt, når jeg låner konen mit cardinal c5. For at minimere problemet har jeg fået lavet en speciel spole hvor kanten ligger højere end "knoppen"
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres