Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Auktions bedrageri

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
wasp447 Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Frank T

Tilmeldt:: 18 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Auktions bedrageri
    Sendt: 26 Nov 2010 kl. 09:16
Ja så skete det også for mig, jeg fik betalt for noget som jeg aldrig fikConfused
Jeg har ellers handlet rigtig meget på auktionerne herinde og har aldrig haft det mindste problem.
Men for 14 dage siden vandt jeg en auktion på et Omega seamaster til den nette pris af 6400kr. Jeg overførte Pengene til sælger efter at have fået kontooplysningerne, et par dage efter modtog jeg uret. det så umiddelbart ok ud, men et par dage efter gik jeg til urmageren for at få justeret lænken. Det udartede sig på en lidt anden måde inden jeg havde regnet med, urmageren blev rent ud sagt skidesur over at jeg kom med sådan et KOPI urConfusedConfused
 
Efter 30 sek, kunne jeg meget nemt se at det var et kopiur, remmen og urkassen var afskaldet, således at ståloverfladen var forsvundet og en messinglignende farve var kommet frem indenunder. Dette var blot et af 8-10 tegn på at uret var falsk. Jeg kontaktede sælger 3 dage senere da denne var kommet hjem fra ferie og fortalte hvad jeg havde oplevet. Sælger fastholdt at han havd solgt uret i god tro og vi blev eneige om at lade handlen gå tilbage. da jeg efter nogle dage ikke havde modtaget mine penge kontaktede jeg sælger, som forsikrede mig at pengene var overført fra et andet pengeinst. så jeg ville modtage pengene inden et par dage.
Det er nu en uge siden.
Sælger har ikke længere åbent for sin telefon, svarer ikke på sin mail og bor i øvrigt ikke på den opgivne adresse.
 
Igår gik jeg så til politiet med sagen, de syntes at det var lidt interessant, da der var mange aspekter i sagen. Svindel, handel med kopivarer og opgivelse af den falske adresse, som vedkommende også er registreret med herinde.Shocked
 
Politiet fik alle papirer på sagen, mails, kopi af bankoverførslen samt udskrift af alle vores sms beskeder.
 
Jeg er personligt ret ked af at have mistet mine penge, 6400kr er MANGE penge for mig, men jeg er samtidig også rigtig ked af at have mistet tilliden til at man indenfor et forum som dette, kan handle med hinanden uden at skulle være bange for at miste sine penge, eller sin vare.
 
Dette indlæg er ment som en lille reminder til medlemmerne her på sitet, lad være med at dumme jer som jeg har gjort, Lad være med at overføre penge fra bank til bank, på tords af at i har samme penge inst. det havde sælger og jeg nemlig.
 
Mageligheden gjorde at jeg overførte pengene til sælger, istedet for at hente varen, sælger bor i nordjylland og jeg på fynCry
 
Men som sagt en lille advarsel til andre herinde, jeg søgte lidt herinde på det navn sælger havde opgivet og fandt at vedkommende havde haft andre auktioner herinde, så lige en lille, heads up, det er ikke alle brugere herinde der har helt rent mel i posenOuchOuch
 
 
Wasp
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 09:38

Hej

Det er fandeme surt at blivet tørret på den måde, men jeg var selv interesseret i uret, men den alt for lave startpris, fik mig til at ane uråd. Jeg har desværre set flere kopier af den slags ure, så jeg bød ikke og det er jeg glad for i dag. Slutprisen blev også meget lav for et sådan ur, såfremt det havde været ægte.
 
Dette kan kun igen være et godt råd om ikke at overføre større pengebeløb via bank
 
/J
 
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 09:49
smid da et navn ud i forum! kan godt være webmaster fjerner det igen men kan være der er nogen få der får glæde af det!
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 09:54
God morgen J.
Prøv at kigge på en side der hedder replicahause.com der kan man købe helt legalt "kopiure" bl.a. Omega Seamaster til 520,00 dollars.
 
Det er en total skidderik der har lavet det nummer med køber, frem med ham så vi ikke har med ham at gøre i fremtiden.
Per Hansen
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 10:05
her er link til auktionen og så kan man jo slå mandens profil op og se hvor han bor
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 10:08
Når det nu af en eller anden årsag ikke kan lade sig gøre, at lave et ratingsystem, så kunne en black -/white liste være en mulighed. Det fungerer andre steder:
 
 
 
Jeg kan ikke få ind i mit hovede, at det ikke skulle være muligt at lave noget lignende her.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 11:45
Han kan uden problemer findes via krak, med telefon nummer og add. 
 
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 11:46
Hej Jørgen
 
Jeg var modsat dig overrasket over at prisen blev så høj, hvis du følger lidt med på lauritz, er prisen i gennemsnit 5.000.- til 5.500.- for omtalte ur og i meget god stand og med certificat samt æske med mere.
Vær opmærksom på at en ny rem koster en jetjager, og en hovedrenoveret rem ca. 2500.- når du har leveret din egen rem.
 
Du kan se uret næste gang vi ses i butikken.
 
hilsen Ole
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 11:46
Ups det var der han ikke kunne findes, beklager.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 12:25
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 12:48

ang køb af ure, så ka vintageure.dk anbefales, også til at genkende om et ur evnt skulle være falsk.... smid et billede op derinde, før i køber noget som helst ur, via nettet. 

mvh en glad ejer af et breitling super avenger, som er købt via nettet(hos smwatches, som vidst desværre ikke eksisterer mere)
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 12:49
http://vintageure.dk/desktopdefault.aspx?tabindex=7&tabid=78&manufacturerid=72
der er lidt forskelligt lækkert omega urværk   ;o)
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 12:50
Måske et dumt spørgsmål, men jeg prøver alligevel.
 
Burde alle alarmklokker ikke ringe for fuld kraft, når der sættes en vare til salg med en startpris på 200,- kr, og nyprisen ligger på 15000,- - 20000,-
 
Mvh
Frank
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 12:52
http://vintageure.dk/desktopdefault.aspx?tabindex=7&tabid=78&manufacturerid=72
der er lidt forskelligt lækkert omega urværk   ;o)
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 13:07
Hej Ole
Jeg ser da gerne pågældende Omega ur, nåste gang jeg kommer i butikken... er der ikke noget med at du snart har åbent hver dag? Jeg  har hørt rygter om dette?
 
Ellers er priserne på Ebay noget højere end på 123, som du kan se her:
 
 
Jeg ville jo godt have sådan et ur som dykkerur, mit eget Omega constellation i guld er ikke ligefrem til dykkerbrug og komme heller ikke med på fisketur. 
 
/J


Redigeret af Jørgen S - 26 Nov 2010 kl. 14:02
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 13:11
Citat: Hoigaard

Måske et dumt spørgsmål, men jeg prøver alligevel.
 
Burde alle alarmklokker ikke ringe for fuld kraft, når der sættes en vare til salg med en startpris på 200,- kr, og nyprisen ligger på 15000,- - 20000,-
 
Mvh
Frank
Der tror jeg du har fat i noget af det rigtigeWink
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 15:59
Citat: Rådhede

Citat: Hoigaard

Måske et dumt spørgsmål, men jeg prøver alligevel.
 
Burde alle alarmklokker ikke ringe for fuld kraft, når der sættes en vare til salg med en startpris på 200,- kr, og nyprisen ligger på 15000,- - 20000,-
 
Mvh
Frank
Der tror jeg du har fat i noget af det rigtigeWink
 
Den tror jeg vil tilslutte mig - og så iøvrigt videregive en erfaring, hvor man inden man sender penge i den størrelsesorden (min personlige grænse ligger på 4-500 kr.) så chekke man lidt op på sælger. Man kan finde ham i adresse registre på nettet, hvorlænge har han 'optrådt' herinde - ring evt. og få en snak og dan dig et indtryk. Bliver du mistænksom, så foreslå at en kammerat kører forbi og hente varen osv.
Selvom jeg føler med dig - det må fandens bittert - så ville jeg ALDRIG blot sende et sådant beløb afsted til en eller anden jeg ikke kendte.
Håber Du får skovlende under skurken
mvh
Heinz
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 16:17
det er selvfølgelig dybt beklageligt du er blevet snydt..

jeg har selv en sag kørende mod en som har snydt mig for 1000 kr ved en handel med en nokia n95, sagen ligger nogle år tilbage i tiden, og har aldrig hørt noget til den siden min anmeldelse, til trods for han havde 50-100 anmeldelser om snyd af folk som handlede og aldrig fik varen af ham..

kan anbefale at bruge
www.privatbetaling.dk eller lignende services, når der handles til større beløb over nettet, så man er sikker på at få en vare for sine penge..

hvis du vil have den rette adresse, går du ned i din bank som også er hans bank. siger du gerne vil sætte 1 kr ind på hans konto, også siger du vil have kvittering med adresse, så står du med den rette adresse og kan måske finde et nummer han bruger og hans rette navn..
Til top
wasp447 Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Frank T

Tilmeldt:: 18 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 16:38
Jeg er enig med at man bør sikre sig før man køber og overfører penge. Men det mente jeg også at jeg havde gjort, jeg havde slået hans navn og adresse op og den matchede med den han havde givet mig, derudover havde jeg søgt på ham herinde og han havde en del indlæg og afsluttede auktioner, ikke noget lusket der.
Men ja af skade bliver man klog og ca. 6500kr fattigere. Med hensyn til prisen på uret var der et par uger forinden gået et på Ebay.de med alle papirer og certifikater for 7600, så i min naivitet troede jeg bare at jeg havde fået et godt ur til en 1000kr under hvad det burde havde kostet.
Men der er heldigvis et par stykker der har henvendt sig til mig, via personlig besked. de kender manden og vil være behjælpelig med lidt opdateret adresse og arbejdsplads omkring ham. Det vil lette tingene en del fra min sideWink
 
 
Wasp
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 17:03
Hej heintz der er jo nogle der har hemmelig adresse af en eller anden grund så kan den IKKE findes
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 17:23
Hej Michael
 
Jeg har set at der ikke er nogen ure af omtalte til de priser jeg omtaler for øjeblikket.
 
Men som alt andet, hvis man følger lidt med så dukker de også op.
I sverige har man stadig det vi kaldte for lånekontorer eller et besøg hos onkelBig smile, når de svenske kontorer sender varer på lauritz er det til meget fornuftige priser og garanti for at de er ægte, jeg har købt 2 stk af omtalte ure, det ene hentede jeg i Helsingborg hos Lauritz og stod i 5600.- svenske kroner, det andet i herlev for den nette sum af 5400.-
 
Så det kan lade sig gøre, men man er nød til at følge lidt med og slå til når chancen er der.
Husk at når batteriet skal skiftes skal det også trykprøves så det koster lidt extra.
 
hilsen Ole   
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 18:31
Hej endnu engang kunne det være ret med et sikkere system på auktionen som der er blevet efterlyst mange gange som det adminstratores på andre auktioner hvor man kan læse om andres efaring med auktions udbyder.lidt naivt at overføre et beløb i den størelse.tror bestemt at uret har været på auktion her på siden før,for en 3 års tid siden
Mvh Henrik buresøen
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 19:32
Jeg kan kun sige et: SUR RØV !!!
 
Der er før skrevet om dette og hint, med svindel på auktioner, og derfor skal man bruge sin sunde fornuft, når man handler.
Der er INTET der er gratis, og før du laver alt for meget balade, syntes jeg at du skal se på dig selv, og hvis der er et tilbud der lyder for godt til at være sandt, så er det det også.
Ok du har betalt nogle sindsygt store lære-penge, men det er lærepenge.
 
Jeg har selv været ude for at den ting jeg bød på ikke var det det gav sig ud for, også selv om at der intet stod om at det var en udelandsk udgave af en bog, som blev fremført som dansk - surt men hvad jeg har spildt nogle penge, og idag har jeg både den udelanske og den danske udgave
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 19:47
prøv at ringe til dem som bor som nabo til ham, og spørg om de ved hvor han befinder sig ...
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 19:53
Hej Jørgen
 
det er en aftale, vi kan jo bytte Wink  men jeg burde jo gå med mit Hardy Marquis ur, det er mere sjældent.
 
vi ses
 
hilsen Ole
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 19:55
Citat: Hoigaard

Måske et dumt spørgsmål, men jeg prøver alligevel.
 
Burde alle alarmklokker ikke ringe for fuld kraft, når der sættes en vare til salg med en startpris på 200,- kr, og nyprisen ligger på 15000,- - 20000,-
 
Mvh
Frank
Frank du er inde på noget principielt.
Ikke for at retfærdig gøre en useriøs sælger, men mennnn.......  der er sq også nogle naive mennesker til, eller måske mennesker der tror at nu´ skal de sq lave en fantastisk billig handel.
Det giver sq da ingen mening for mig at startprisen på et sådan ur ligger så lavt. se på buddene, der bydes jo som om det er en kasse rustne blink.
Sælger skal være seriøs, men en vis realisme fra køber bør man nok også kunne forlange.
Wink
/frede
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 20:25
Citat: tranholm

Hej Michael
 
Jeg har set at der ikke er nogen ure af omtalte til de priser jeg omtaler for øjeblikket.
 
Men som alt andet, hvis man følger lidt med så dukker de også op.
I sverige har man stadig det vi kaldte for lånekontorer eller et besøg hos onkelBig smile, når de svenske kontorer sender varer på lauritz er det til meget fornuftige priser og garanti for at de er ægte, jeg har købt 2 stk af omtalte ure, det ene hentede jeg i Helsingborg hos Lauritz og stod i 5600.- svenske kroner, det andet i herlev for den nette sum af 5400.-
 
Så det kan lade sig gøre, men man er nød til at følge lidt med og slå til når chancen er der.
Husk at når batteriet skal skiftes skal det også trykprøves så det koster lidt extra.
 
hilsen Ole   
at varen er købt hos lauriz.com er desværre ingen garranti for ægthed... der har vært flere eksempler i debat forum på www.vintageure.dk
Til top
Carsten Fosvang Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fosvang Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Nordsjælland og Karup å, Vänneån, Ätran og Lagan
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fosvang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 21:13
Hej,
Jeg har købt her et par gange og beder altid om navn og adresse på sælger, derefter checkker jeg op på adressen for at se om den er korrekt og personen er ægte.
Du har under alle omstændigheder ret til at tage op og få pengene tilbage hvis du ved hvor manden bor, evt. i selskab med politiet.
 
vh
Carsten
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 21:37
Hej Mikkel
 
Tror ikke man kan låne penge på et kopi ur de omtalte steder.
 
god weekend
 
Ole
Til top
christian johansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ChristianBJ

Tilmeldt:: 13 Sep 2009
Geografisk: 2450
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianBJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 22:09
Citat: Fosvang

Hej,
Jeg har købt her et par gange og beder altid om navn og adresse på sælger, derefter checkker jeg op på adressen for at se om den er korrekt og personen er ægte.
Du har under alle omstændigheder ret til at tage op og få pengene tilbage hvis du ved hvor manden bor, evt. i selskab med politiet.
 
vh
Carsten
 
 
Omkring det med at tjekke adressen op så skal man altså gøre det grundigere end som så. Det er jo ikke svært at få oprettet en bruger herinde med forkerte oplysninger som stemmer overens med en fiktiv adresse.
f.eks. hvis jeg vil snyde kan jeg oprette en ny mail i min nabo's navn, derefter oprette et login herinde igen i naboens navn og vupti så stemmer mit navn og adresse herinde overens med hvad der kommer op på krak. Mobilnummeret er ikke til at stole på da det kan være taletid.
 
Jeg kontrollere altid om der er fastnet telefon nummer og kontakter derefter på dette nummer når jeg handler større beløb. På denne måde kan jeg dobbelt tjekke ganske sikkert om den person jeg agter at købe, fra rent faktisk har tilknytning til den identitet der er opgivet på nettet. Hvis det går galt så ved jeg i hvert fald hvor vedkommende skal findes.
 
Hvis jeg har mulighed for det så foretrækker jeg selv at afhente eller få en ven/familie til det.
 
ChristianBJ
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2010 kl. 23:58
Kære Wasp !
 
Jeg så også dette ur og undrede mig meget over startprisen, -det satte under alle omstændigheder lys i visse advarselslygter og jeg mindes; "ligger bare i skuffen" ...derfor troede jeg nu Dit indlæg kom, at det var stjålet, - jeg havde ikke gjort mig den ulejlighed at forstørre billedet, da jeg ikke ønskede at byde, - men hele indgangsvinklen forekom gedult ...
Lykke og held med politianmeldelsen.
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 01:55
Jeg kan se, at Dennis har fået penge på lommen til at byde på det Shimano som er på auktionen til den 30-11-2010.Shocked
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 01:59
Du burde nemt kunne finde ham igen.
Ifølge hans Facebook bor han i Herning.
Han har op til flere fiskevenner, hvoraf flere af dem er med herinde.
Gennem Facebook kan du evt kontakte hans forældre og høre om de vil kontakte ham.
Han er også medlem af Herning Sportsfisker forening
 
 
Dette fandt jeg så ud af på 5 minutter.
For mig ser det altså ikke ud som om du har gjort ret meget for sagen selv.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 08:57
Før sælger lynches og klyngse op i et træ bør man måske undersøge nærmere nogle ting.
Måske har han selv købt uret som et originalt, og er ikke vidende om  at det er en billig kopi, det lyder måske naivt af mig, men det kunne ske for mig, da jeg ikke har forstand på at se forskel.
 
Derudover mener jeg som tidligere omtalt at køber selv har ansvaret for sit køb, med den risiko der nu er ved det, men køber blev grådig og troede han kunne få et originalt ur til billig penge.
 
Når man så farer i blækhuset og offentliggør sælgers navn og adresse, og ligeledes leger med tanken om at kontakte hans arbejdsgiver, er det nok lige på kanten for mig.
 
Selv har jeg generelt aldrig haft de store problemer ved at købe/sælge på auktioner MEN jeg har da fået købt noget rigtig skidt et par gange. Det har jeg så enten taget på mig som dumhed, eller i al stilfærdighed fået løst med sælger.
 
Jeg er ked af tanken om at nogle skal hænges ud i et ratingsystem eller en advarsels-tråd. Grunden er hvem skal i denne sag have lavest rating: Wasp eller sælger
Sælger burde nok f¨lavest rating, men wasp burde på en advarselsside som advarer mod naive købere.
 
´gi mig bare tæsk´
 
/frede
Til top
wasp447 Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Frank T

Tilmeldt:: 18 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 09:14
Det slet ikke for at få vuderet mine evner som researcher, eller for at få at vide hvad der kunne være gjort anderledes i denne sag, at jeg startede denne tråd.
 DET er jeg jeg klar overOuch
 
Jeg startede tråden for at andre kunne undgå at handle med den omtalte fyr og måske havne i samme situation som mig. For eftertiden bliver alle mine handler foretaget gennem paypal eller den overførsels side som Rene henviser til.
 
Det var måske heller ikke så dårlig en ide med den bankoverførsel på enkrone og så få hans adresse den vej rundt.
Som politiet sagde så var den opgivne adresse hans gamle, hvor der nu kun boede en tidligere kærreste, men politiets computer var nede den dag jeg kom forbi, så han forsikrede mig at han kunne se meget mere, når det var oppe og køre igen.
 
Det er jo selvfølgelig også en mulighed at kontakte hans forældre eller andre famillie medlemmer gennem facebook. men det ser jeg som en sidste udvej. Jeg tænker her på hvor ulykkelig min egen mor ville blive over sådan en henvendelse..... dertil er jeg ikke nået, endnu.
 
Wasp
 
 
 
 
 
 
 
 
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 09:19
1.) Har bare ligget i en skuffe Thumbs Down 
2.) 200 kr i startbudThumbs Down (for et ur der normalt koster 5000+)
 
Her er der ingen tvivl, den lugter laannnggt væk af fusk ! Jeg vil endda påstå at han har handlet i ond tro, med fuldt overlæg (kald det hvad i vil)
 
Men derfor fritager det ikke nogen for at tænke sig om, som jeg før i denne tråd har skrevet, "man får intet gratis"
 
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 09:26
Hvis nogle mange andre måder at tjene hurtige og gode penge, så har jeg et par links til nogle rigtig flinke afrikanere i Zimbabweland, der tilbyder mig en rigtig fin og stor del af en arv.
Jeg har bare ikke lige de 10.000 de rimeligt nok beder mig om at bidrage med, for at få pengene frigivet.
Men er jo en rigtig god handel - for for enden af regnbuen venter der millioner forud.
Så er her en herinde, der ønsker en ringe investering mod til gengæld at tjene hurtige og lette millioner, siger i bare til.
 
 
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 09:55
Citat: Hoigaard

Han er også medlem af Herning Sportsfisker forening

Har du medlemslisten ? Tvivler stærkt på at han stadig er medlem.
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 10:12
På Facebook har han ændret sit navn til Dennis XbakkeX

http://www.facebook.com/profile.php?id=1382808785
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 10:15
Jeg tror ærlig talt at WASP har lært lektien, på den værst tænkelige måde, og naturligt nok er den der mest ked af sagen. Så mon ikke de kloge ord om hans handel bør aftage - og måske afløses af et par opmuntrende ord istedet?
mvh
HeinzSmile
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 10:26
Jeg undre mig bare lidt over sælger, når han er aktiv her på siden. Hvis han mener at have solgt i god tro. Så kunne han jo komme på banen og forsvare sin handling. Indtil videre har vi kun køber version og jeg forstår godt han er sur,
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 10:46
Citat: René H.N.


hvis du vil have den rette adresse, går du ned i din bank som også er hans bank. siger du gerne vil sætte 1 kr ind på hans konto, også siger du vil have kvittering med adresse, så står du med den rette adresse og kan måske finde et nummer han bruger og hans rette navn..
Hey René..
 
Er du sikker på at det er så simpelt, for så skal den da prøves af da jeg er blevet snydt i en handel med en G. Loomis CC til 1.800,-. Har fundet udaf at vi har samme bank, og giver ikk op foreløbig ;)
 
Tight lines
 
Ole
Til top
Jens R Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jens R

Tilmeldt:: 08 Aug 2003
Geografisk: Østjylland - Silkeborg.
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 11:05
...... og så er det, at jeg kommer til at tænke på en (sjov) oplevelse for 30 år siden......
 
Jeg sejlede i handelsflåden, og skibet skulle gennem Panama-kanalen. Da vi sejlede ind i sluse- /kanalsystemet, kom en del lokale ombord for at sælge alverdens ting og sager. Der var en, der solgte Rolex-ure. En matros faldt for et af disse ure, men det manglede batteriet, så han "fik" det med ekstra rabat. Første havn, vi anløb efter Panama-kanalen, var Barcelona, og ved førstkommende lejlighed gik matrosen i land for at få et batteri sat i uret. Urmageren skruede bagpladen af uret, skiftede ansigtsudtryk og vinkede matrosen hen til disken. Hvor viserne stak gennem urskiven, sad på bagsiden en klat lim til at holde dem på plads, men der var ingen ur-værk i kassen.Confused
Matrosen ærgrede sig selvfølgelig over at være blevet snydt, og det gjorde det nok ikke bedre, da jeg sagde, at han skulle have valgt et større ur - så kunne han i det mindste have brugt det som askebæger......Wink
 
Der var dog en god ting ved uret. Det viste klokken 100% nøjagtigt 2 gange i døgnet, uanset hvilken tidszone vi sejlede i.
 
Knæk & bræk
 
Jens R
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 11:13
Så vidt jeg ved er det ikke muligt at få oplyst adresse på en kontoholder - selvom man har samme bank.

Lars
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 11:18
Ja der er mange spøjse oplevelser!
Jeg havde et komplet sæt analogt fotoudstyr til salg, for 1500.- Et godt stykke tid efter annoncens udløb på DBA kom der en henvendelse fra "USA" fra en person der gerne ville købe det, hvis jeg bare ville sende det til hans datter som studerede i Africa. Han spurgte hvad det ville koste? Jeg havde lugtet lunten, så jeg gav den et ordentlig hak opad, men det afskrækkede ikke personen som ville overføre beløbet til mig hvis han lige fik mit kontonummer......ja go daw do!
 
Jeg bad ham betale igennem pay pal. Efter et døgns tid dukkede der kvittering op fra ham med pay pal logo etc.  på at pengene var overført og han bad mig sende "gearet" til en adresse i Nigeria.....Men jeg kunne ikke se pengene på min konto, så jeg kontaktede pay pal, der absolut ikke kendte til ham eller beløbet.
 
Derefter var der et par stykker til der forsøgte sig, men resultatet var det samme hver gang.....MEN hvordan fanden ser en mand fra Nigeria min annonce i DBA avisen????
 
Knæk og bræk derude med is i øjerne....Tongue
 
 


Redigeret af Taonga - 27 Nov 2010 kl. 11:20
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 11:29
Hej wasp447
 
Kedelig oplevelse. Jeg håber virkelig at du får dine penge retur, for det her er jo ikke en pose kroge til 100 kr. som man bare kan betragte som en oplevelse. Som nogen skriver lærer du naturligvis noget af en sådan oplevelse. Jeg er absolut ikke enig med dem som kalder dig både naiv og grådig. 6400 kr. for et ur til 15-20000 i nypris er vel markedsprisen, ihvertfald hvis man sammenligner med priserne på fiskegrej. At startprisen er lav mener jeg ikke betyder noget i denne her sag. Den kunne lige så godt have været nul kroner.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 11:43
Citat: karsten4

Jeg er absolut ikke enig med dem som kalder dig både naiv og grådig. 6400 kr. for et ur til 15-20000 i nypris er vel markedsprisen, ihvertfald hvis man sammenligner med priserne på fiskegrej. At startprisen er lav mener jeg ikke betyder noget i denne her sag. Den kunne lige så godt have været nul kroner.
 
Mvh
Karsten
Ville du sætte et ur til 20.000 kr til salg for 0 kr ?
Det er vel ligegyldigt hvad buddet endte på, for havde kun 1 man budt så var uret solgt for 200 kr. Det er ikke helt normalt.
 
Om sælger handler i god tro eller ej er vel også ligegyldigt nu.
De blev enige om at lade handlen gå tilbage, men derfra er det så gået helt galt.
Men jeg kan stadig ikke helt følge Wasp447 måde at gøre tingene på. Det er ikke godt at kontakte familien, for de bliver måske kede af det, men at kontakte politiet er ok. Jeg tror nu nok jeg havde prøvet familien først.
Til top
wasp447 Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Frank T

Tilmeldt:: 18 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 12:02
Hej Karsten.
 
Jeg havde lidt samme opfattelse af situationen, startprisen var mig lidt underordnet, da den ret hurtigt kom deropad, og som sagt var der kort forinden blevet solgt et på Ebay.de for lidt over de 6400kr og som sagt tjekkede jeg adressen med hvad jeg kunne finde på de gule sider og alt stemte.
Men for at citere en lille rund mand der i den grad fik svindlet nogle mennesker, "set i bagklogskabens ulideligt klare lys" Skulle jeg selvfølgelig ikke have stolet på manden, jeg skulle have været mistroisk til det sidste.
Det er bare ikke sådan jeg er, jeg valgte også at give sælger muligheden for at lade handlen gå tilbage.
Hvis man nu boede i et andet land, kunne jeg forstå at man kunne finde på at omgås loven for 6400kr, Men når vi bor i lille DK, synes jeg personligt at det er en meget lille fortjeneste, Når man tænker på risikoen/omkostningerne. Politinameldese, venner og famillie der pludselig bliver klar over hvem man er, samt hele tiden at skulle kigge sig over skulderen, ja det gad jeg personligt ikke for den lille sum.
Nu er jeg ikke en person der griber til håndgribeligheder, men jeg kan nemt forestille mig at der er mange andre, der ville se på denne situation med helt andre øjne end jeg.
 
Den risiko ville jeg som sagt bare ikke udsætte mig selv for, pga. så lille et beløb, men sælger har nok vuderet at det var det værd.
 
 
Wasp
 
 
 
 
Til top
wasp447 Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Frank T

Tilmeldt:: 18 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 12:14
Det kunne godt være at Jeg skulle prøve at se om jeg kan finde hans forældre og kontakte dem.
Men jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor ulykkelig, sådan en opringning ville gøre min egen mor.
Men det kan være at jeg bliver nød til at gå den vej, hvis der ikke noget positivt fra politiet på mandag.
 
 
Wasp
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2010 kl. 12:59
SE på hans profil - han griner og det er hele vejen ned af skibakken - og hvorfor ?
 
Han har lige solgt noget bras, for en ordentlig stak penge Censored 
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres