Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bindetråd

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bindetråd
    Sendt: 02 Dec 2010 kl. 20:56
Er det kun mig der nogle gange er en total tråd mongol til at få bindetråden igennem ens holder.

Har du et godt trick , så skriv endelig

MVH.

Michael


Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 21:08

Hej Michael

Med alle de fluer du losser ud på auktionen burde det ikke være en nybegynder ting, der slår dig ud.

 

Men så pyt da! Sæt tråden ind for neden og sug i den anden ende, så går det af sig selv. Jeg håber du får glæde af en trådholderCool

 

Hilsen

Peter

Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 21:13

Ja det er bare at suge til evnt. lige klippe spidsen af tråden og fugte den og så bare sug til.

Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 21:30
Jeg har brugt suge-metoden i mange år.
 
Alternativt kan du tage en kobbertråd fra en ledning og lægge den dobbelt, så du har en længde som passer ned i røret på din trådholder, og så stikke din bindetråd ind i kobberløkken og trække den tilbage gennem røret.
 
Endnu et alternativ, så kan denne tråder også købes i en grejbutik.
 
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 21:36
Hej Peter 

Nej det er ikke et begynder problem. ja det bliver da til lidt på aktionen. 
Det er kun sådan en ud af 100 gange det sker at jeg bare ikke kan få den tråd igennem. Så mange tak for tipsne til Jan , Johnny og Peter. Der må bare suges ekstra hårdt en jeg plejerSmile
Til top
Ove Monrad Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Monrad Avatar

Tilmeldt:: 19 Feb 2003
Geografisk: Århus Bugten Djursland
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Monrad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 21:40
Hvis det er en CF Trådholder så skal der godt nok suges til
Big smileBig smileBig smile
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 21:50
Hej Michael
 
Du kunne jo også bruge en trådholder til hver farve,så skal du ikke skifte så titWink
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 22:03
Hej Ove 
Så det godt det ikke er en CF holder jeg har, hvad gør du så i det tilfælde.

Læste lige at du er i Grejbiksen imorgen, og der kigger jeg da lige forbi for at se om du kan give mig lidt inspiration til nogle nye mønstre. Skal du binder hver fredag?

MVH

Michael


Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 22:04
Hej John

Jeg det har jeg også nogle gange stærkt overvejetWink
Til top
Ove Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ons Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ons Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2010 kl. 00:26

Hej Michael

Hvis du lægger en stump f.eks. 0.20 nylonline dobbelt i passende længde og binder en knude, derefter varmer du enden af løkken op med en lighter så den bliver lidt spids.

Dette fungere fint for mig, også til bombardaflåd og stiks. Wink

Knæk & bræk

Ove

Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2010 kl. 07:03
soidsen igennem for nedenm og SUG, vupti
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2010 kl. 08:19
Der er godt nok også meget bindetråd på fluerne Wink Så der skal vel skiftes tit Wink
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2010 kl. 08:52
tak Ove
 
Vi ses i eftermioddagSmile
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2010 kl. 09:08

Når du nu har problemer med det mest elementære inden for fluebinding, nemlig trådning af trådholder vil jeg anbefale følgende lille stk værktøj – fås i 3 stk pak fra C&F så er problemet løst

 

 

Ellers denne trådholder… her skal du ikke have tråden i gennem et lille hul. Faktisk et genialt stykke værktøj til værktøjsreolen

 
 
vedr. brugen af selve bindetråd og mængden af denne på fluerne, kan det med fordel læses i denne bog, gerne et par gange eller 3 - den fås også med der til hørende  DVD

Forlaget salar - Godt i gang - Fluebinding

Hvor du køber de forskellige ting, må du selv søge på nette
God fornøjelse
/J


Redigeret af Jørgen S - 03 Dec 2010 kl. 10:29
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2010 kl. 09:14
Hej Jørgen.
 
Jeg har nu ikke et elementæret problem. Det var bare at når det en ud af 100 gange lige driller. Tænker jeg da på om der ikke var en anden måde, at gøre det på. I stedet for at suge. Så derfor mit indlæg. Og den måde Ove gør det på var lige noget der kunne bruges.
 
Har nu ikke brug for at læse den bogSmile
Til top
mads knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mads77 Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2010 kl. 09:38
Det lyder næsten som om jeg er en af de eneste her inde der har været så letsindig og forkæle mig selv med en Inder model af en tråder til den svimlende sum af 10 kr, så man slipper for alverdens cowboy tricks og suge sig svimmel inde en aften foran stikken (det klare lakken fint), skal så også siges at der i mit arsinal af trådholder også findes en Cf holder.

Mvh Mads

Mvh Mads



Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2010 kl. 10:40
Hej Michael
 
Jeg synes nu forslaget om bogen, kunne være godt for dig.
 
Det erikke ondt ment, meeeen du burde nok øve dig lidt mere i at binde fluer.
 
Hilsen
Peter
Til top
Carl Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Carl NIELSEN

Tilmeldt:: 21 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carl NIELSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2010 kl. 10:56
Hej Peter
 
Det ser jeg nu ikke nogen grund til, at han har behov for.
 
Har købt mange af hans fluer og de er super gode og hold rigtig godt
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2010 kl. 11:18
Hej Carl
Det kan godt være at du syntes at Michaels fluer er gode og holdbare, men jeg vil nu give Peter ret, mange af hans fluer er bundet med rigtig mange vindinger om materialet. Dette er ikke for at kritisererWinkmen man kan med 2-3 vindinger holde de fleste materialer fast. Men som jeg plejer at sige, det er nogle kloge fluer,de har et stort hoved Big smile
 
Til top
Carl Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Carl NIELSEN

Tilmeldt:: 21 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carl NIELSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2010 kl. 11:26
Ok 
I må have en god dag
 
MVH
 
Carl


Redigeret af Carl NIELSEN - 03 Dec 2010 kl. 11:28
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2010 kl. 11:38
Citat: Carl NIELSEN

Hej Peter
 
Det ser jeg nu ikke nogen grund til, at han har behov for.
 
Har købt mange af hans fluer og de er super gode og hold rigtig godt
Imponerende, du er tilmeldt dette forum den 21 nov. 2010 og har købt mange af hans fluer, som er super gode og holder rigtig godt.Wink
 
Undskyld jeg spørger:
Jeg syntes ikke det rigtigt har været vejr til at fiske med flue i den sidste uges tide, så hvor fisker du så du kan havde afprøvet disse fluer?
 
Måske skal jeg have en del OuchOuchOuchOuchOuch men stiller spørgsmålet alligevel
 
/J
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum