Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opfordring..

 Besvar Besvar
Forfatter
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Opfordring..
    Sendt: 07 Dec 2010 kl. 20:57

Jeg har gået og leget med en tanke, som jeg vil dele med jer, da jeg syntes det kunne være sjovt hvis dygtige fluebinder tager udfordringen op. Jeg har gået og tænkt på en ny flue, inspireret af flere fluer bla spoonsflies,  samt artiklen i fiskog fri om forsølvet blink. Her kunne, det være sjovt hvis der fremkom, en flue rørflue som istedet for parpirblade(spoonflies), får en opbygget krop ala en wobler, med lidt ekstra vægt i bunden af fluen. Og så man går hen og belægger den med bladsølv, altså en imitation af feks brisling/ eller sild, man kan evt forme rør/krop, for en god gang i vandet. http://www.aartdevos.dk/gruppe/%C3%86dle-metaller-%28guld-%26-s%C3%B8lv%29/ 

Et lille vinter projekt. Wink
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2010 kl. 09:35
For en del år siden var der en, tror jeg nok Fynbo der konstrurerede en såkaldt fluewobler.
Den var bygget op omkring en dobbeltkrog, og havde en overdel og en underdel, samt en lang hale af ballongummi. Forrest sad der en lille ske, så "fluewobleren" gik ret så fint i vandet.
Jeg har stdigvæk et eksemplar i min skuffe, men desværre en gummihalen defekt!
Jeg har vedhæftet et billede, så er det jo bare at gå igang!
Med venlig hilsen
Per Hansen
Til top
allan winther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
aw

Tilmeldt:: 28 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aw Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2010 kl. 09:58
Såvidt jeg husker var det Kent Andersen der opfandt fluewobbleren. På 123.nu er der en artikel af Per Karlsen fra 8. juli 2004. Artiklen fortæller om Per Karlsens involvering i udviklingen af fluewobleren.
Til top
Jesper Bengtsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trompetfisk Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trompetfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2010 kl. 11:46
Har du set linket her: Neglefluer
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2010 kl. 11:55
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2010 kl. 12:43
hej
det er da bare nogle spændende løsninger....
Det er helt rigtigt at det var Kent der opfandt fluewobleren.
K&B
Per Hansen
Til top
mogens jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mogens jensen

Tilmeldt:: 03 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mogens jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 16:45
har du fået lavet dig din wobler flue??
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 18:36
Fluewobler!!!
 
Prøv at kigge forbi det link her:
 
 
og prøv at søg YouTube med fluewobler, der er gode film om emnet.
 
Mvh
P.K.
 
 
Til top
Stig Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Solar

Tilmeldt:: 30 Jan 2003
Geografisk: Vest sjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Solar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 21:18

Der var en artikkel i Sports fiskeren eller Fisk og Fri for nogle  år siden om hvordan man lavede en fluewobler.Lavede selv nogle stykker(og har endnu).De fungere vældigt godt.

Mvh Stig
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 23:43
Hej, nå jeg havde næsten helt glemt jeg havde postet dette indlæg, men sjovt at det allerede er leget med tanken før jeg fik ideen, nu mangler den så bare at blive betrukket med bladsølv :-).  Må ærligt tilstå at jeg ikke er begyndt at lege med det endnu. Men det kommer, tak for alle de gode input. Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres