Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dagen før 1 April

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Dagen før 1 April
    Sendt: 08 Dec 2010 kl. 14:45

Jeg tænkte på nu hvor gedderne er så fulde af rogn op til gydetiden. Og man ærligt kan fiske gedder f.eks 30 marts.

 
Er fiskeriet i top eller skal der ventes til efter gydningen, eller er de ikke i stødet lige op til sidst i marts
 
takSleepy
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2010 kl. 14:58
Hej Claus.
Kan du ikke uddybe dit spørgsmål lidt, er det kondition du tænker på eller bidelyst?
Eller andet.
Vh
 
Lars
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2010 kl. 17:57
Tænkte på bidelysten
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2010 kl. 18:24
Hej Claus
 
Gydeperioden er forskellig fra år til år
 
Fredningen i april er udtryk for et gennemsnit
 
Størrelsen på søen, vandtemperatur, vinterens længde o.s.v. gør, at man i nogle søer fisker
efter gydefisk i marts/maj, i andre kunne man fiske i april uden problemer, hvis
det var tilladt.
 
I 'min' sø fanger jeg (på flue) så absolut de fleste og største fisk i slutningen af
marts
 
Går det godt med linestykket ?
 
M.v.h.
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2010 kl. 18:33
jeg ville da se frem til at prøve søen i marts
 
det line stykke, hehe. Det får satme linen til bunden, og det bliver der nede, perfekt lille line
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 13:17
Jeg er ny i fiskeri. Hvornår er den bedste sæson at fiske i? Sommer ville jeg tro, men hvilke måneder specielt. Men der er vel også forskel fra fisk til fisk? Er der f.eks nolge fisk som er mere bidelystne i koldere tider?
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 13:52
det er der mage ikke entydige svar på.
Hver sin art i hver sin sæson.
Gedder er feks. i bedst kondition om vinteren fra oktober til marts og er godt tunge.
VH
 
LArs
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres