Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anmeldelse af fluehjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Anmeldelse af fluehjul
    Sendt: 08 Dec 2010 kl. 22:26
Når der kommer nye fluehjul på markedet, er der ikke grænser for de roser og lovprisninger som følger i kølvandet på lancering af nye hjul.
Blade, forum og snak roser til skyerne, og heldigvis er der også ikke-interessenter som ikke holder sig tilbage for at give en "tommel ned" samme steder som førnævnte.
 
Dette forum får mange nye fluefiskere som brugere hver uge som spørger om grej, og dejligt for det. Men hvor skal pengene lægges når der skal købes godt grej?
Jeg undskylder hermed til spinnefiskerne, men I er velkomne til at lave en lignende tråd om spinnehjul.
 
Jeg har længe gået og tænkt på, hvad der egentlig kan holde til sliddet på kysten i Danmark.
 
Jeg har selv haft fluehjul som har holdt et par år (så ville jeg ha' noget nyt), jeg har også haft hjul som er stået af efter en time ved kysten...
 
Det, jeg ønsker i denne tråd, er en vurdering, anmeldelse eller blot en "tommel op" til de fluehjul som du har brugt på kysten, slidt på det, lagt det i sandet og efterfølgende skyllet i vandet, i det hele taget BRUGT hjulet.
 
Kravet til indlæg i tråden, er at du skal ha' brugt hjulet i mindst 3
år.
 
Hvad kan holde til kystfiskeri i Danmark?
 
Lad os vide, hvad du har og bruger, som kan modstå mange mange mange ture ved kysten, og stadig fungere uden at brokke sig.
 
Mine bud udfra ovenstående er:
 
-Okuma Airframe
-Scierra Traxion
 
 
 
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2010 kl. 22:30
Compo 69
 
Thumbs Up he,he...
 
Har absolut ikke nogen fantastisk bremse, men det er der heller ikke brug for på kysten herhjemme.
Har holdt til masser af havørred, en del multer, nogle havbars og en del bifangster gennem årene... + en del store (+ 2-3 kilo) Laplandsørreder op til 4,8 kilo i hårdt strømvand (siden det kom frem)...


Redigeret af rasmushansen.com - 08 Dec 2010 kl. 22:37
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2010 kl. 23:00
Før i tide Scierra xda
de sidste ca 4år Danielson fw 4-seven samt lw 6-nine.
de holder og jeg er ikke for god til at huske og skylle dem efter hver tur
Frank
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 07:41
Danielsson lw 4seven wide
Okuma Airframe
Okuma Slv

Okuma hjulene, er adskilt og smurt med godt fedt ved køb, og er efterfølgende blevet dyppet  i saltvand/sand,(næsten rutine) og bare skyllet i saltvand for at få sand  ud, og har levet i bagagerummet i bilen når de ikke er blevet brugt,,, ingen problemer
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jens30

Tilmeldt:: 18 Dec 2002
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens30 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 07:47
Hej Jan
Vision 3zone i 46 eller 69,det er et fedt. Komposithjul,som holder til det strenge arbejde. Det er tillige dejlig lette hjul,der giver en god balance. 
vh
Jens 
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 11:07
Loop's gamle grafithjul Tongue
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 11:12
Eneste hjul jeg har haft, som ikke har haft nogen problemer som rust, vand i bremse, hakkende bremse o.lign. er Nautilus NV. Alle andre har givet problemer før eller siden. Alle andre hjul jeg har set på i løbet af 16 år i grejbranchen og gennem min kystfluekarriere på ca. 25 år har der været problemer med. 
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 11:40
vision 3zone, er sagen...har haft et i 7-8år, og uden nogle problemer...det har fået seriøse tæsk på kysten gennem årene, og kun skyldet og renset de gang du kan tælle på en hånd....det viker, og bræmsen køre som den var ny...har først i år købt nyt, et danielson 6-nine, som lover rigtig godt...efter en del ture iår, køre det stadig som den første tur på kysten...men passer dog noget mere på det end det gamle 3zone, der stadig er med på turene som reserve
Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Saltflyfish

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Saltflyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 11:44
Billy Pate og Tibor er, efter min mening, de bedste kystfluehjul på markedet - foretrækker selv Billy Pate.
Købte mit første Billy Pate for mere end 15 år siden, og efter utallige kystture med efterfølgende minimal vedligeholdelse(skilt ad tre gange og smurt to gange) har jeg ikke haft nogle problemer med hjulet - pålidelighed og holdbarhed i absolut særklasse.
 
Abel er et andet hjul, som holder til kystfiskeriet, men konstuktionen er ikke så overbevisende som Billy Pate og Tibor, og så har Abel også problemer med smøringen, men det kan løses.
 
 
Mvh
Christian
Til top
Per M Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Per M Sørensen

Tilmeldt:: 01 Jun 2002
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per M Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 11:54
Loop Danielsson Evotech LW 6Nine (4 år), bliver flittigt brugt i saltvand, og er ALDRIG blevet skyllet, har aldrig haft problemer med det... (det første jeg havde smulrede i hjulfoden, efter ca. 6 år, hvilket nok var en smule selvforskyldt, men blev byttet uden problemer)
Per
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 15:06
vision 3zone +5år.
 
billigt hjul men fanastisk til prisen, god kapacitet
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 15:23
Jeg kan kun sige godt om Danielsson LW 6Nine, men jeg er nok heller ikke den rigtige at spørge, da jeg altid passer rigtig godt på mit grej. Det være sig hjul som stænger, jeg kan ikke have at mit grej er skrammet og misligeholdt. Det er efter min mening ikke nødvendig at smide grejet i vand og sand, har dog dyppet grejet i vandet nogle gange, men skyller altid hjul og stang i ferskvand efter en tur ved kysten.
Mvh.  IJ
Til top
Jack Lassesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lassesen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2003
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lassesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 15:31
Jeg er glad for at bruge Vision 3zone samt mit gamle Loop LTS x1 hjul.
Mvh Jack
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 15:41
Citat: Jan Johansen

Kravet til indlæg i tråden, er at du skal ha' brugt hjulet i mindst 3
år.
 
 
 
 
Hej Jan
 
Altså 3*365 fiskedage eller bare i 3 år med et par fisketure hvert år?
 
Mvh
Lasse
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 15:47
Danielson FW (5-8) har fungeret upåklageligt for mig og det har ingen ridser. Jeg løsner bremsen efter brug, når jeg kommer hjem. Det er brugt i 4 år+ med ca. 30 kystture pr. år og det har en fornuftig bremse - bruger det også til enhånds laks/havørred i å og elv. Med en tynd backing er der rigeligt linekapacitet, også til min #7-8. Har også et Danielsson LW 8-12 til min Tohånds. Det dur! Synes det er fedt at kunne indstille bremsen efter eget behov - altså grundbremsen for max-min.
 
Har haft 2 x Scierra traxion 6-nine i hhv. sort og sølv. Lejerne på begge disse hjul gik i stykker efter 1,5-2 år på kysten. Så fik jeg skiftet lejerne, men efter ca. to år mere er problemet der nu igen :-/ Nu bruger man ikke bremsen så ofte, men når hjulene dengang kostede ca. det samme som Danielsson - så ved jeg godt hvad jeg ville vælge... I øvrigt synes jeg at traxion hjulene samler line op, når man kaster, fordi de kører for let i indtagningen. Træls at skulle hive 2 m line af hjulet for hvert tiende kast for at bevare 59 m line ude, så man kan kaste max hver gang Wink
 
 
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 15:52
Hej Lasse. Vi skal ikke ha' de fåtallige hyggeture 5-8 gange om året ;-)
Vi skal bruge grejet, så vi skal ud til kysten så tit som muligt :-)
 
Jeg vil ikke sætte tal på, men mon ikke vi fisker 80-100 gange årligt, så'n i gennemsnit :-)
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 18:01
Diskrimination Ouch 

Men Danielsson holder til det hele!
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 19:21
med andre ord, hvis ikke du fisker min hver 4 dag(i snit) på kysten, så kan du ikke deltage i denne trådWink

Redigeret af tjellesen - 09 Dec 2010 kl. 19:22
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 19:32
Citat: Jan Johansen

Hej Lasse. Vi skal ikke ha' de fåtallige hyggeture 5-8 gange om året ;-)
Vi skal bruge grejet, så vi skal ud til kysten så tit som muligt :-)
 
Jeg vil ikke sætte tal på, men mon ikke vi fisker 80-100 gange årligt, så'n i gennemsnit :-)
 
Hej Jan
 
Nu var det dig der lagde ud med at sætte et nummer på...
 
Altså så skal der 240-300 ture på kysten til at kvalificere en anmeldelse Smile 
Cool nok, kan ikke selv være med i det årlige segment, der er sq for få dage i et år til det LOL 
 
Har vidst kun to hjul der kvalificere sig, et loop graphite, jeg har solgt videre, og sidst jeg så det, levede det i bedste velgående Big smile Og et Loop/danielsson LW 4seven der er still going strong købt brugt af en god ven der havde købt det brugt Thumbs Up
Og nej, jeg passer ikke på mit grej i større grad, tror faktisk ikke at jeg har skyllet det der 4seven andet end en enkelt gang??
 
Resten af hjulene når nok ikke at se dansk kystvand nok, før om en 10-20-30 år, men så kan vi nappe en opfriskning af tråden til den tid Wink
 
Mvh
Lasse
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 19:47
Citat: LasseK

Citat: Jan Johansen

Hej Lasse. Vi skal ikke ha' de fåtallige hyggeture 5-8 gange om året ;-)
Vi skal bruge grejet, så vi skal ud til kysten så tit som muligt :-)
 
Jeg vil ikke sætte tal på, men mon ikke vi fisker 80-100 gange årligt, så'n i gennemsnit :-)
 

Cool nok, kan ikke selv være med i det årlige segment, der er sq for få dage i et år til det LOL 
 

 
Mvh
Lasse

Hej Lasse.
Du skulle bare tage at prioritere vandet istedet for græsplænen.

/Allan
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 20:02
Citat: allan overgaard

Citat: LasseK

Citat: Jan Johansen

Hej Lasse. Vi skal ikke ha' de fåtallige hyggeture 5-8 gange om året ;-)
Vi skal bruge grejet, så vi skal ud til kysten så tit som muligt :-)
 
Jeg vil ikke sætte tal på, men mon ikke vi fisker 80-100 gange årligt, så'n i gennemsnit :-)
 

Cool nok, kan ikke selv være med i det årlige segment, der er sq for få dage i et år til det LOL 
 

 
Mvh
Lasse

Hej Lasse.
Du skulle bare tage at prioritere vandet istedet for græsplænen.

/Allan


Samt pc'en ;-)
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 20:14

Mit Okuma Airframe har holdt til det meste, og fungerer efter 6 år stadig som dengang det var nyt. Så har dette hjul tillige den fordel at det er billigt.

I virkeligheden bliver en tråd som denne ofte en "fremvisning" af det dyre grej som folk har. Har i tænkt på at det NÆSTEN er totalt ligegyldigt hvilket hjul der sidder på stangen, hvis det ellers er nogenlunde funktionelt. Hjulet er jo i virkeligheden blot et "lineopbevaringsredskab".
Skulle jeg stå med valgene: god line, godt hjul eller god stang, ville hjulet absolut blive prioriteret lavest.
 
Upss.... Jeg mangler da vist et par måneders fiskeri for at kunen deltage i denne tråd Hug
/frtede
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 20:28
99% af ens fisketid ville fint kunne gøres med et hvilket som helst "lineopbevaringsredskab" men når der endelig er behov for en stabil fungerende bremse der ikke hakker(eller blokere) holder de fleste billige hjul ikke.  Har selv haft dårlige erfaringer med Scierra Traxion der rustede op indefra. Iøvrigt er vægten på de mange billige kulfiberhjul tit for lette til de stænger de bliver parret med.
 
Bruger nu kun Danielsson til alle mine klasser inkl. 2-hånds. Der er naturligvis andre hjul der fungere lige så godt men jeg kan kun give de varmeste anbefalinger til den svenske folkevogn.
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 20:57
Hej Jesper
 
Man kunne også sige, at mange af de dyre jern-hjul er for tunge til
de lette kyststænger, som de bruges på/med Question
 
Loop's gamle grafithjul var vist omkring 86 g og det passer da meget fint til
ca. 100-150 g grafitpind
 
Til gængæld synes jeg, at Loop/Danielsson er for lette til min
gamle tykke 15-fods tohåndsstang....................
 
M.v.h.
Carsten
 
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Lars Matthiessen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
L_Matthiessen Avatar

Tilmeldt:: 19 Jul 2001
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér L_Matthiessen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 20:58
Jeg har i en del år (ca. 5 år) brugt Waterworks Purist 3. Jeg synes, at der er pænt, og så er det let. Det har kørt upåklageligt og er dejlig let, hvad jeg mener er en kvalitet - så der er jeg ikke enig med Jesper.
Det er ikke så robust som de tunge amerikanske hjul, så hvis du ,at et hjul skal kunne tåle at blive tabt på Bornholmsk granit, så vælg et andet.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 21:03
Hej Carsten,
 
Til en stang på 100gr er 86gr til hjulet vel ok men vejer stangen 150gr vil jeg personligt mene at der skal et tungere hjul til for at få en fornuftig balance.
 
Jeg er enig mht. vægten på Danielsson i forhold til tunge 15fods. Nu har de jo også HD-serien men selv de kan jo være for lette.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 21:13
Citat: allan overgaard

Citat: LasseK

Citat: Jan Johansen

Hej Lasse. Vi skal ikke ha' de fåtallige hyggeture 5-8 gange om året ;-)
Vi skal bruge grejet, så vi skal ud til kysten så tit som muligt :-)
 
Jeg vil ikke sætte tal på, men mon ikke vi fisker 80-100 gange årligt, så'n i gennemsnit :-)
 

Cool nok, kan ikke selv være med i det årlige segment, der er sq for få dage i et år til det LOL 
 

 
Mvh
Lasse

Hej Lasse.
Du skulle bare tage at prioritere vandet istedet for græsplænen.

/Allan
 
Hej Allan
 
Sikkert, men der skal også være tid til geddefiskeri, laksefiskeri, tørfluefiskeri, og så videre, og så er 365 dage satme ikke nok  når der også er fuldtids arbejde og foreningsarbejde der skal passes... Måske man skulle satse på statsansættelse Wink
 
LOL
 
Mvh
Lasse
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 21:15
Citat: mjorgensen

Citat: allan overgaard

Citat: LasseK

Citat: Jan Johansen

Hej Lasse. Vi skal ikke ha' de fåtallige hyggeture 5-8 gange om året ;-)
Vi skal bruge grejet, så vi skal ud til kysten så tit som muligt :-)
 
Jeg vil ikke sætte tal på, men mon ikke vi fisker 80-100 gange årligt, så'n i gennemsnit :-)
 

Cool nok, kan ikke selv være med i det årlige segment, der er sq for få dage i et år til det LOL 
 

 
Mvh
Lasse

Hej Lasse.
Du skulle bare tage at prioritere vandet istedet for græsplænen.

/Allan


Samt pc'en ;-)
 
Det er sq for mørkt nu til andet end græsplæne fiskeri og pc LOL
 
Mvh
Lasse
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 21:18
Hej Lasse
 
Der er da vist noget, som du har misforstået ?
 
Arbejde er for dem, som ikke har lært at fiske (og det har du vist ??)
 
M.v.h.
Carsten
(Som snyder sig med i tråden med 3 fisketure om året i 365 år Wacko)
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 21:20

Citat: LasseK

Citat: allan overgaard

Citat: LasseK

Citat: Jan Johansen

Hej Lasse. Vi skal ikke ha' de fåtallige hyggeture 5-8 gange om året ;-)
Vi skal bruge grejet, så vi skal ud til kysten så tit som muligt :-)
 
Jeg vil ikke sætte tal på, men mon ikke vi fisker 80-100 gange årligt, så'n i gennemsnit :-)
 

Cool nok, kan ikke selv være med i det årlige segment, der er sq for få dage i et år til det LOL 
 

 
Mvh
Lasse

Hej Lasse.
Du skulle bare tage at prioritere vandet istedet for græsplænen.

/Allan
 
Hej Allan
 
Sikkert, men der skal også være tid til geddefiskeri, laksefiskeri, tørfluefiskeri, og så videre, og så er 365 dage satme ikke nok  når der også er fuldtids arbejde og foreningsarbejde der skal passes... Måske man skulle satse på statsansættelse Wink
 
LOL
 
Mvh
Lasse

Så er der tid til 80+ dage om året og så de løse udlandsture oven i Smile
Tilgengæld skal man have kvali grej for der er ikke råd til at skifte det ud 

/Allan
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 21:30
Citat: allan overgaard


Så er der tid til 80+ dage om året og så de løse udlandsture oven i Smile
Tilgengæld skal man have kvali grej for der er ikke råd til at skifte det ud 

/Allan
 
Så er man sq da på den med det der er på markedet idag LOL
 
Mvh
Lasse
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 21:42
He he he, hyggelig tråd i her har gang i gutter, mere af den slags Thumbs Up

Mvh
Niels Åge Skovbo
Til top
claus klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marinus

Tilmeldt:: 19 Okt 2010
Geografisk: esbjerg ø
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marinus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 22:29
Vision 3-zone ! 5 år på bagen , skylles jævnligt under hanen , et par dråber olie til håndtaget, ellers intet ! Bruges 30 til 50 ture om året, og virker bare !
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2010 kl. 22:47
Citat: Jan Johansen

Hej Lasse. Vi skal ikke ha' de fåtallige hyggeture 5-8 gange om året ;-)
Vi skal bruge grejet, så vi skal ud til kysten så tit som muligt :-)
 
Jeg vil ikke sætte tal på, men mon ikke vi fisker 80-100 gange årligt, så'n i gennemsnit :-)
Hvis nu man skifter mellem 3 forskellige hjul, når man er på kysten - så bliver det ikke let at "kvalificere" sig til at deltage i tråden?  Slet ikke, hvis sommeren tilbringes ved åen eller i Lapland Wink.
 
Alligevel er jeg ikke i tvivl om, at Danielssons hjul er et godt bud på en podieplads - især til prisen! Så det hjul bliver min anbefaling, hvis du ikke absolut skal skille dig ud fra mængden Smile  Helst et af de "gamle" LW'ere. De nye fungerer også fint, men kan "samle lidt line ind" under kasteri. (Men så trækker man bare lidt line af hjulet en gang imellem).
Mvh JB
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres