Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tryggevælde Å ?

 Besvar Besvar
Forfatter
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tryggevælde Å ?
    Sendt: 09 Dec 2010 kl. 23:21
Hej
 
Blot et enkelt spørgsmål - Til en af jer der dagligt passerer prambroen.
 
Er der låg/is på tryggen, eller er den isfri så vi evt. kan fiske lidt i weekenden?
 
Vi har på søndag HSLF Juletur, med efterfølgende afslutning hvor vi nyder en Pariserbøf på nærmeste restaurant og ønsker Glædelig jul.
 
Så det ville være dejligt med en lokal melding.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2010 kl. 00:09
jeg kan ikke tro at den er frosset... jeg passere den noget mindre køge å, hver dag, og den er ikke er lukket!
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2010 kl. 06:52
Jeg kender ikke den å, men vil tro den er fredet til 15. Januar som andre å'er..!
Tight Lines
Steffen Mortensen
<3 Love Flyfishing <3
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2010 kl. 07:34
Hej Morten
 
Der er ikke låg påSmile
 
Vi har ikke haft så lave frostgrader på de kanter endnu.
Til top
Lars Vasegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars_O

Tilmeldt:: 31 Okt 2009
Geografisk: København og Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars_O Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2010 kl. 08:45
Nu er det ikke åerne som sådan, der er fredede frem til 15. januar, og Tryggevælde å huser andre fisk end ørreder...
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2010 kl. 09:30
ingen låg. men rigtig meget vand.
 
Fiskekort købes på DK tanken i vallø.
 
Vh
 
LArs
Til top
Kim Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
SpinTosse

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SpinTosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2010 kl. 10:43

Det er vanskeligt ikke at tolke bemærkningen om fredning som andet end en underforstået spekulation i, at det er havørrederne, der er målet. I så fald en mærkværdig, negativ tilgang til et helt uskyldigt spørgsmål.

Både gedder og aborrer skulle være til at få i tale nu. Egen erfaring er dog, at stærk strøm - som jeg antager sikkert blæser gennem åen lige pt. - vanskeliggør fiskeriet en del.
 
Rigtig god tur!
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2010 kl. 11:25
En springer fra tråden...
Hvis det var havørreder der var målet, hvad er der så forbudt i det???
Det er jo op til folk selv at have moralen i orden...
Genudsætning er jo ikke forbudt..
 
Anbefaler ngen at fiske efter dem nu, siger bare det er op til folk selv at have orden i sine ting.
 
Vh
 
LArs
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2010 kl. 12:38
Faktisk må man slet ikke målrettet fiske efter havørreden nu  ... 
Men får man en "bifangst" af havørred  ved anden målrettet fiskeri  så skal den jo sættes ud igen ....
Sååå Lars jo det er faktisk forbudt og fiske målrettet eftert havørreden da den jo er fredet lige nu i åen ....  
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2010 kl. 14:09
Hej Steen.
 
Tak for sidst i øvrigt, fint foto materiale du har lavet.
 
Ikke for at start en ny diskussion, men hvor i reglerne er det er anført at fiskeri efter havørred er forbudt.
 
 
Jeg har sakset dette for at du kan se her.
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2010 kl. 16:10

Hvis åen ikke er lukket pga. fredning, må man gerne fiske efter havørreder! De blanke havørreder er et lovligt bytte, men de farvede er fredet til d. 15. januar...

Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2010 kl. 16:24
Citat: Kasper J

Hvis åen ikke er lukket pga. fredning, må man gerne fiske efter havørreder! De blanke havørreder er et lovligt bytte, men de farvede er fredet til d. 15. januar...

 
Forkert, de er fredet i ferskvand 16 nov til og med 15 jan uanset om de er blanke, det er en anden sag i saltvand, der har du ret!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Johnny Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
skillos Avatar

Tilmeldt:: 28 Dec 2006
Geografisk: Køge
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skillos Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2010 kl. 16:28
Hej Morten.
 
Tryggen er til at komme til, der er ikke så meget is på endnu.
 
Jeg var dernede i lørdags og je, der var ikke åbent overalt, men med tøvejr her midt på ugen, så burde det være muligt at fiske.
 
Der var iøvrigt meget vand dernede og der var også fisk...Wink
 
Fik mig en Pr. Aborre på 2,17 kg. så det er bare med at pakke grejet.
 
Knæk & Bræk
-Johnny Jørgensen/Køge
 
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2010 kl. 17:14
HØ er fredet og i selve ordet ligger jo at de skal have FRED. Derfor er målrettet fiskeri efter HØ ikke tilladt.
 
 
Der vil vel altid være nogle der vil hævde at de fisker målrettet efter Aborre eller Gedder og at HØ er en bifangst.
 
Fisker man med decideret HØ-grej/agn er man vist ude på den tynde is der har lagt låg på en del fiskevande.
 
Jeg forstår ikke at man ikke bare kan finde noget andet vand hvor man ikke kan komme i den gråzone som fiskeri i Tryggen er lige nu.
 
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2010 kl. 17:22
Tak for de fine tilbagemeldinger Smile
 
Med hensyn til fredning, m.m. så er meningen med turen at vi får nogle hyggelige timer i godt selskab, laaaaangt væk fra Jule ræset.
Får fisket lidt, hvis der så kan overlistes en enkelt Aborre vil det være super.
Turen afsluttes allerede kl. 13 idet vi den så står på Pariserbøf, på den lokale restaurant.
 
Så på den måde ikke en af de turer som tynder ud i bestanden Smile
 
Se evt. mere på www.hslf.dk
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2010 kl. 18:04
Citat: JRK

 
Jeg forstår ikke at man ikke bare kan finde noget andet vand hvor man ikke kan komme i den gråzone som fiskeri i Tryggen er lige nu.
 
Når det gælder Tryggevælde å, så har havørredfiskeriet altid været noget sekundært, det fiskeri som har været og forhåbenligt i fremtiden også vil være det primære, det er fiskeriet efter aborre, rimter, brasen, skaller og gedder, så det ville efter min mening være noget tyndbenet snobberi, hvis man pludselig skulle til at indføre fredning af åen i en periode pga. nogle sekundære plet-sild.  
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2010 kl. 19:10
Citat: Stone05

Citat: JRK

 
Jeg forstår ikke at man ikke bare kan finde noget andet vand hvor man ikke kan komme i den gråzone som fiskeri i Tryggen er lige nu.
 
Når det gælder Tryggevælde å, så har havørredfiskeriet altid været noget sekundært, det fiskeri som har været og forhåbenligt i fremtiden også vil være det primære, det er fiskeriet efter aborre, rimter, brasen, skaller og gedder, så det ville efter min mening være noget tyndbenet snobberi, hvis man pludselig skulle til at indføre fredning af åen i en periode pga. nogle sekundære plet-sild.  
Hej Steen,
 
Indlægget var ikke rette mod fiskeri efter andre arter men en kommentar til indlægget før hvor der blev givet udtryk for en lidt løs holdning efter min mening.
 
I "min egen" forening ved Bjerringbro har vi en del medlemmere der har stor glæde at målrettet fluefiskeri efter gedder i de kolde måneder. Det er min klare opfattelse at medlemmerne godt kan skelne mellem en stor gedde flashflue og en flue til HØ/laks.
 
En aborre er jo også en glimrende spisefisk.Smile


Redigeret af JRK - 10 Dec 2010 kl. 19:11
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres