Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

aflivning af pighvar

 Besvar Besvar
Forfatter
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: aflivning af pighvar
    Sendt: 11 Dec 2010 kl. 19:35
Hejsa
 
Allerede nu går tankerne jo på sommerens fiskeri, hvor for mit eget vedkommende ikke mindst fiskeriet efter pighvar skal afprøves. Men efter at have læst en masse om fisken og fiskeriet gik det op for mig, at jeg intet har set om hvordan man afliver disse fisk.
 
I visse drømme aflives helleflyndere med pistolskud, men når drømmen omhandler pighvar - der trods alt er af mere moderat størrelse, men alligevel kan være noget større end fx skrubber - hvordan er så den bedste metode?
 
mvh, Rasmus 
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2010 kl. 19:42
Rasmus:

Et lille gok i nøden...men sig det ikke til Magrethe Vestager..

Vernlig hilsen

Jesper Fohrmann

Til top
esben bøgh Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
esben

Tilmeldt:: 02 Apr 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér esben Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2010 kl. 21:06
bruger da bare min kongelig autoriserede gogger. og ja glæder mig også til hvarfiskeriet. der er godt nok løjer i den anden ende af snøren
 
esben
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 10:13
Jamen det var da ganske nemt. Plejer at lave "rygsøjle"-snit på skrubber, men et gok i nøden er jo til at finde ud af.
 
Tak for det.
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 11:36
Jeg vil helt klart skære den, så blodet løber ud.
Det gør at kødet bliver meget bedre, og helt hvidt.
 
K&B  IJ
Til top
THOMAS KNUDSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
omalley Avatar

Tilmeldt:: 01 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér omalley Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 16:04
GIV DU DEN BARE ET PISTOLSKUDDead
Til top
Bjarke Olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
anna-hou

Tilmeldt:: 23 Jan 2008
Geografisk: rudersdal
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anna-hou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 20:03
Hej alle
 
Jeg er ny med hensyn til at fiske efter hvarre er der nogle at jer som måske ville dele ud af jeres erfaringer indenfor dette fiskeri?
 
jeg kunne godt til mig at prøve dette fiskeri af til maj, da jeg skal på fisketur der i 4 dage.
 
fiskeriet skal foregå fra kysten.
 
det jeg tænkte på er valg af agn, hvor dybt skal der være og er der nogle tidspunkter på døgnet der er bedre end andre?
 
 
Bjarke
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 20:21

Jeg bliver lige nød til at fortælle en historie fra det virkelige livTongue

 
På mit arbejde har vi en sød middelaldrende receptionist der hver mandag fortæller om hende pragtfulde weekend på landet(Kulhuse)
 
En dag tager hun på havnen ved Kulhuse for at købe frisk fisk direkte fra "de lokale". (meget autentisk) Hun køber en stor Pighvar for 50kr(ja vi er jo på landet)Fisken kommer op i cykelkurven og hjem det går.
 
Fisken(som ER død) spræller stadig så meget at hun er ved at køre galt.
 
Velankommet til sommerhuset hjælper hendes mand med(for alvor) at stoppe alt liv i fisken med et antal kraftige slag i hovedet med en flaske. Nå, fisken kommer i køleskabet men efter noget tid spræller den STADIG så meget at alt i køleskabet bliver væltet rundt. Det bliver efterhånden for meget for fruen der resolut tager fisken og smider den i skraldespanden. Hun ville absolut ikke spise fisk der var SÅ friskeWink
 
Trist at fisken ikke blev spist men vi fik os et godt grin på arbejdet.Smile


Redigeret af JRK - 12 Dec 2010 kl. 20:22
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum