Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rørflue holder til fluestik?

 Besvar Besvar
Forfatter
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rørflue holder til fluestik?
    Sendt: 13 Dec 2010 kl. 20:51
Er der nogen der kan anbefale en god rørflueholder, som holder rørfluer i alle størrelse fast? Jeg mangler en til mit fluestik og vil gerne have en der virker! :)
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 21:22
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 21:30
Den fra
 
 
Guideline Tubing Device
 
 /J
Til top
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 21:33
Jeg kan helt klart anbefale denne her:
http://www.hmhvises.com/tubeflytool.htm
Den holder alle slags og størrelser rør fast så de ikke drejer mens man binder, Jeg har også en HC, men den er jeg ikke imponeret over.
Til top
Kenneth Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kokken

Tilmeldt:: 15 Nov 2005
Geografisk: Bornholm
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kokken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 22:00
Hej S. G 
Du skal kontakte Peter Falkenberg , fra Bornholm
Han laver håndsmedede nåle , i alle længder og taperinger.  Han bruger en speciel legering der nærmest suger sig fast til plast røret.
Du fortæller ham blot hvilke rør dü bruger og i hvilke længder du binder på , så laver han nåle der passer 100 %
Har selv 3-4 forskellige alt efter hvilket rør jeg binder på , og kan kun anbefale dem .
Han har ofte nåle til salg på auktionerne...
MVH Kenneth kok
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 22:10
Jeg er endnu ikke klar over hvad rør jeg bruger :( er lige startet op :)
Til top
mads knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mads77 Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 22:19
Hvis du binder på fits rør er de her fine :

http://hobbi.dk/filtnaal-fin-p-1895.html

Og til en god pris, men lidt hårde rør kan godt være et problem at presse ned over, men det kan nu også godt lade sig gøre.

Mvh Mads






Redigeret af mads77 - 13 Dec 2010 kl. 22:22



Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 22:20
Jeg bruger Eumers rørflue holder,der følger 5 nåle med hvor den ene er konisk og passer til alle Pro Tube rør,som er de eneste jeg binder på. 

Guidelines FITS er også ok,men passer dårligt til eks. Pro Tube.


Mvh
Esben

Til top
Henrik ottesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
henrik ottesen

Tilmeldt:: 20 Jan 2009
Geografisk: nykøbing f
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik ottesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 22:21
de har i profisk.dk et der kan klare alle rør.

Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 22:41
Så jeg skal inden jeg begynder at binde bestemme mig for hvilke rør typer/modeller jeg vil bruge?
Kan man ikke få en der tager alle?
Til top
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 22:51
Jo som jeg skrev tidligere en HMH Tubeflytool
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 22:53
premium eller starter?
Til top
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 23:05
De er ens, forskellen er, at der følger to nåle med til Premium - det har jeg. Hvis du får brug for en nål til de meget tynde rør (str. 0) kan du f.eks. bruge en alm. knappenål til at spænde over eller hvid du er til lidt farver en nipsenål. Disse rør kan de almindelige rørfluenåle nemlig sjældent klare, så rørene sidder ordentligt fast.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 11:30
Hej S G
Hvis du kigger under auktioner er der lige nu et sæt rørflueholdere. du kan kontakte sælger for at høre om han har flere.
Michael
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 11:53
Jeg har købt hos Korsholm, dét virker bare hver eneste gang!!!!
 
Det er ihvertfald ikke på grund af rørflueholderen, at mine fluer ser underlige ud!!Wink
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres