Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Virus herunder?

 Besvar Besvar
Forfatter
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Virus herunder?
    Sendt: 15 Dec 2010 kl. 06:58
Det er for nemt, at indmelde sig kl. 3 i nat - være total anonym - lave et link, som kan lede folk ind på virus o.lign. Jeg aner ikke om der er grund til alarm, men jeg tør sku ikke klikke på linket. Gør i andre?

Sikkerheden er lig nul på 123nu, når alle kan være anonyme på den måde Lars!
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 07:18
Skjoldborg:

Nogen virus er der ikke her...men det er nu en helt i tiden trendy og perfekt måde at komme dybt ind til kunder på..

Venlig hilsen

Jesper Fohrmann
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 07:20
Hej Jesper
vi skriver i 2 tråde...
Det er der muligvis ikke, men det er nemt at være hacker i vore dage
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 07:27
Ja hvis man læser indlægget, så befordrer det ikke ligefrem lysten til at klikke på linket, gør det?Wink
 
Mage til ubehjælpeligt indlæg skal man vist lede længe efter.
 
Med henvisning til de massive ønsker om f.eks. et ratingsystem på auktionen, som rigtig mange brugere har givet udtryk for de sidste par år, hvordan er chancen mon så for, at en stramning af tilmeldingsproceduren er nært forestående - bare sådan på en skala fra 1-10Wink
 
Jeg satser personligt på mit til enhver tid opdaterede antivirusprogram, ligesom jeg undlader at klikke på useriøse linksSmile
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 08:22
Hej Ole
Du mener fra -7 til 10. Jeg vil sige -7.
Kunne bare ikke lade væreWink. Jeg satser også på min sunde fornuft og antivirus programmet. Dog kan jeg ikke forstå, at Lars ikke vil stramme op på de ofte nævnte problemer. Hvad med nem id eller digital signatur? eller andre løsninger?
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 08:49
Citat: sage

Hej Ole
Du mener fra -7 til 10. Jeg vil sige -7.
Kunne bare ikke lade væreWink. Jeg satser også på min sunde fornuft og antivirus programmet. Dog kan jeg ikke forstå, at Lars ikke vil stramme op på de ofte nævnte problemer. Hvad med nem id eller digital signatur? eller andre løsninger?
Jeg har ikke den store forstand på, hvad der kan betale sig o.s.v., men hvis du f.eks. ser på Sportsfiskeren.dk og Fiskevand.dk så slås de også med en stor mængde tilmeldinger fra spammere i disse dage, og det stiller selvfølgelig krav til webmaster som skal ind og slette næsten dagligt.
 
Det er som om den slags fænomener opstår i klynger på forskellige tider af året, og problemet er nok ikke så stort, at man vil ofre alverden på at forhindre det.
 
Til syvende og sidst er det jo slutbrugeren - dig og mig - som selv må vurdere hvad vi vil klikke på, og iøvrigt holde vores antivirus opdateret.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 09:17

Hej

jeg har tit undret mig over, at der på gode dag er 100-150  anonyme bruger på dette forum, lige nu er der  87 Anonyme brugere... Klokken er nu: 09:06:01

men ser man på dette forum om natten ved 03-04 tiden, så kan der være 400-500 anonyme brugere? Dette kan jeg se næsten hver nat jeg er på dette forum ved 03-04 tiden især fredag og lørdag. - (Ja, jeg skal lige set dette forum, når jeg kommer hjem fra en tur med natteravnene i city). Selv når man tæller de aktive bruger med, er der mange flere brugere om natten?? men der sker ikke en skid, ingen indlæg, ingen bud på auktioner m.v. Ingen eller kun ganske få aktive brugere.  Jo, sidst kom der et indlæg af Ole T. Sendt: 10 Dec 2010 kl. 04:04 hvor der samtidigt var tæt på 350 anonyme bruger? Men jeg har flere gange set 500 og tæt på 600 anonyme bruger, men aldrig i dagtimerne. Så hvad er det lige der sker!

Pynter det på brugertallene for dette forum over for annoncørerne eller er det forsøg fra/på spamere der vil??? Jeg forstår det ikke rigtigt, så er der nogen som kan komme god forklaring

 
Jeg bruger heller ikke at klikke på de link som mærkværdige nyoprettet døgnflueprofiler henviser til.
 
/J


Redigeret af Jørgen S - 15 Dec 2010 kl. 09:18
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 09:28
Citat: Jørgen S

Pynter det på brugertallene for dette forum over for annoncørerne eller er det forsøg fra/på spamere der vil??? Jeg forstår det ikke rigtigt, så er der nogen som kan komme god forklaring

 
 
/J
Jeg mener (det er ikke noget jeg ved) at det opgivne antal anonyme brugere ikke stemmer overens med virkeligheden. Man kan også på andre fora med disse realtime countere se et helt uvirkeligt antal besøgende, men hvordan disse tal opstår ved jeg ikke en dyt om. Troværdigt er det i hvert fald ikke.
 
Det er da altid godt, at man kan fremvise nogle gode besøgstal i forhold til annoncørerne, men jeg tror nu ikke det er forklaringen. Det er nok ikke noget man skal tænke for meget over.
Til top
Martin Eggert Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Eggert Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Eggert Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 09:44
Hej,
 
Årsagen til det høje antal anonyme brugere kan være, at diverse "bots" scanner denne og alle mulige andre hjemmesider med forumsystemer for muligheden for at spamme dem.
 
Hvis alle disse "bots" har været forbi, kan det sagtens give et helt skævt tal. Selv Google's søgemaskine kan registreres som "besøgende".
 
/Martin
 
 
/Martin Eggert - kystfluefiskeren.dk
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 10:33
Hen Martin
Men hvorfor er der så kun meget høje besøgstal om natten?
Disse "bots" er vel også aktive i dagtimerne?
 
/J 
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 11:34
@Jørgen

Disse "Bots" er lavet så snedigt at de holder øje med hvornår der er mindst muligt aktivitet.

Jo lidt aktivitet som muligt (på siden) dets mindre "brugere" er der til at se at der er noget galt .. det er ganske almindeligt.

Mange ISP'er (Internet Service Providere YouSee, TDC, Telia, Stofa, m.m.) har problemer med kunder der oplyser (vha. Phising mails og andet) deres brugernavn/passwords .. og da de fleste danskere ikke arbejder fra 00.00 - 06.00, så vil man ofte opleve høj aktivitet af denne slags bots på de pågældende tidspunkt.

Derfor ser man ofte et højt aktivitetsniveau på div. sider i dette tidsrum.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 12:01
Se bare på www.sportsfiskeren.dk   lige nuWink
Var der nogen der sagde virus....!
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 12:09
det på sportsfiskeren kan dog godt ligne problemer med deres webhotel .. det kan være at deres udbyder, har server issues pt.!
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 12:10
Så er sportsfiskeren da vidst blevet hacket ser det ud til..!!
Tight Lines
Steffen Mortensen
<3 Love Flyfishing <3
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 16:34
Nu er DSF jo kendt for en notorisk problematisk hjemmeside, så det er nok realistisk at de selv har væltet denWink

HVIS den er hacket, så må vi da håbe at de har fået medlemsoplysningerne i noget bedre sikkerhed end de var tidligere på året.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres