Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sportsfiskeren hacket??

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: sportsfiskeren hacket??
    Sendt: 16 Dec 2010 kl. 10:14

Mon det er wiki folkene der er på spil???

 
Eller nogle af de skumle nattebrugere på 123 der hygger sig.
 
Måske det er noget at gøre med at laksekvoten er rådden?
 
Det kunne også være noget helt andet åndsvagt lort.
 
 
Hvem ved om benny finder nissernes hule igen?
 
 
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 10:38
Det er nok Pike Cullerne fra EsoxHunt.....
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
anders nørring Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
anders_vbb

Tilmeldt:: 14 Jan 2005
Geografisk: roskilde
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anders_vbb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 10:54
Tjek titlen på siden.

DSF har nok bare glemt at betale for webhotellet.
Til top
Jan Dalgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dalgaard Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 13:07
Så vidt jeg ved er de hverken hacket eller gået i betalingsstandsning.
 
I går skulle deres nye medlemssystem være "gået i luften". Så mon ikke det er pga problemer med implementering af dette system at siden er midlertidigt taget ned.
 
Mvh Jan
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 13:35
Jamen det KAN da ikke have sin rigtighed, at årsagen til problemerne med DSF hjemmesiden er forårsaget af DSF selv...
 
Så er det jo ALLERFØRSTE gang at der er problemerWinkWink
 
Nu skal vi ikke være kritiske, og det kommer jo med sikkerhed ikke til at betyde nogen form for forsinkelse af udsendingen af kontingentopkrævninger - og derefter udstedelse af medlemskort.
 
Farcen fra dette forår var jo et sammenfald af enkeltstående og uheldige faktorer - som DSF ikke kunne lastes for.
 
Det er sgu godt at vi har DSF til at levere lidt underholdning i denne kolde tid - og personligt ser jeg allerede frem til at høre/læse årets gode undskyldninger - hvis DSF ikke vælger at kopiere stilen fra sidste år, hvor man bare stak hovedet i busken.
 
Det kan være jeg tager fejl, og så må jeg jo bide i det sure æble, desværre tror jeg det ikke...
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 14:06
Det er da godt du har DSF Simon, til at skabe lidt indhold i dit liv.........for det mangler der da vist!
Til top
Jan Dalgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dalgaard Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 15:52
Citat: simon agerholm2

Jamen det KAN da ikke have sin rigtighed, at årsagen til problemerne med DSF hjemmesiden er forårsaget af DSF selv...
 
Tror du DSF laver deres it arbejde selv eller tror du at de bruger et eksternt firma ? Jeg tror det sidste.
 
Citat: simon agerholm2

Nu skal vi ikke være kritiske, og det kommer jo med sikkerhed ikke til at betyde nogen form for forsinkelse af udsendingen af kontingentopkrævninger - og derefter udstedelse af medlemskort.
 
Det tror jeg du får helt ret i. For i fremtiden skal du selv printe dit medlemskort ud.
 
Citat: simon agerholm2

Det kan være jeg tager fejl, og så må jeg jo bide i det sure æble, desværre tror jeg det ikke...
 
Ønsker du virkelig at det går galt ? Confused
Til top
Mikkel Altmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bækø.rred Avatar

Tilmeldt:: 01 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bækø.rred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 16:02
hvorfor den tone? hvad får du ud af det?
Til top
Mikkel Altmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bækø.rred Avatar

Tilmeldt:: 01 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bækø.rred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 16:04
henvent til peter
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 18:38
Jan :

Onde tunger kunne måske tillade sig at påstå, at DSF har ansvaret for valg af leverandør - og at man INGEN andre steder ville acceptere årelange problemer, som DSF har valgt at gøre.

Om jeg ønsker at det går galt? Jamen det skriver jeg jo ikke, men har jo desværre ikke set andet end en endeløs serie af fejl med det "nye" system.
Du har jo selv kunne læse i Sportsfiskeren i de sidste måneder, at de beder foreningernes kasserer give sig til kende - det tyder jo desværre på lidt "rod i systemet" - hvis man ikke engang har styr på hvem der er foreningernes "pengemænd".

Jeg HÅBER DSF en eller anden dag får er rimeligt IT system, i særdeleshed fordi at der er medlemmerne der betaler - også når der vælges helt forkerte og uduelige leverandører. Altså dig og mig!

P.M :

Jeg fører ikke debat med anonyme.
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 21:03
Simon, hvem snakker om debat? Jeg syntes bare du er trættende........
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 21:06
Citat: bækø.rred

henvent til peter
   søg og du skal finde ..........
Til top
Jan Dalgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dalgaard Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 23:03
Citat: simon agerholm2

Onde tunger kunne måske tillade sig at påstå, at DSF har ansvaret for valg af leverandør - og at man INGEN andre steder ville acceptere årelange problemer, som DSF har valgt at gøre.
 
Ved du at man har valgt at acceptere det ? Og ved du at man ikke har skiftet leverandør ?

Citat: simon agerholm2

Om jeg ønsker at det går galt? Jamen det skriver jeg jo ikke, men har jo desværre ikke set andet end en endeløs serie af fejl med det "nye" system.
 
Så er det nok bare mig der lægger for meget i det med det sure æble
 

Citat: simon agerholm2

Du har jo selv kunne læse i Sportsfiskeren i de sidste måneder, at de beder foreningernes kasserer give sig til kende - det tyder jo desværre på lidt "rod i systemet" - hvis man ikke engang har styr på hvem der er foreningernes "pengemænd".
 
De fleste foreninger holder generalforsamling en gang om året. Kunne det tænkes at der på nogle af disse vælges en ny kasserer og kunne det også tænkes at der måske var en forening eller to der glemte at meddele forbundet at de havde fået ny kasserer ?
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 06:41
Hej Simon
Da vi alle sammen godt ved, at du ikke kan lide DSF behøver du ikke igen og igen gøre os opmærksom på det.Wink. Vi ved det godt SimonThumbs Up
Jeg mindes et par tidligere laaaaaange tråde, med dig som hovedperson hvor indhold og budskab fra din side af, var præcis det samme. Fint med debatter og fint vi ikke er enige, men hvis der skal være spændende indhold på dette site, må vi gerne forny os lidt Simon. Prøv at flette lidt julehjerter med børnene, det giver sådan en positiv stemningLOL
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 09:10

synes nu at mange af de i skriver i tråden er urelevant ang. emnet.

Er det nisserne der er på spil?
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 09:29
Jeg synes det er meget glædeligt, at flertallet har så lave forventninger til DSF - det lover godt for fremtiden.
 
Jeg forholder mig til det simple fakta, at hjemmesiden har haft vedvarende og massive problemer - og at den er skabt til at kunne rumme stort set alle de oplysninger som foreningerne skal bruge i hverdagen, og til medlemsadministration.
 
Men naturligvis,,, vi skal da ikke forvente at den virker.
 
Herudover ærger det mig faktisk at DSF ikke magter opgaven, for der er sgu andre ting det var vigtigere at der blev brugt tid, PENGE og krudt på.
 
Det er nævnt højere oppe i tråden, at man fremover selv skal printe sit medlemskort ud.
Det virker meget ambitiøst med den nuværende sikkerhed og standard i IT-systemet.. Desuden giver det da fri adgang til snyd og svindel.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 09:59
Kære Simon
DSF skal ændres indefra - ikke ved evindelige udfald på fora m.v., så du må se at komme ind i varmen og så lære dem hvordan man gør. Jeg er sikker på de kan bruge ildsjæle og folk der er vedholdende - så på med vanten Simon, demokratiet viser vejen ind i DSF's inderste - og SÅ ka' der skydes med skarpt på de rigtige !
mvh
Heinz
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 10:20
Godmorgen Heinz.
 
Du har helt grundlæggende retSmile
 
Jeg foretrækker bare det lokale engagement, og har aldrig sagt nej til at hjælpe - hvor jeg kan gøre en forskel.
DSF burde være den sikre base, hvorfra man lokalt hentede ekspertise.
 
Det er det bare ikke, og den hjemmeside/medlemsadministration slider simpelthen alt for hårdt på foreningernes kassererer.
 
Jeg HVED at der er flere formænd og kassererer der har truet med at trække sig, hvis de SKAL være en del af den medlemsadministration som DSF ønsker skal foregå via hjemmesiden - de tror ganske enkelt ikke på den.
 
Det er ærgeligt... 
Til top
Rikard Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rik_J

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rik_J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 10:22

Nu er det vel ikke kun DSF der er offer for kuldsejlede IT-projekter, jeg mener at kunne huske mere end 1 eksempel, hvor det var staten der var ansvarlig. Det er måske ikke så nemt som nogen gør det til.

Jeg håber da at DSF får styr på IT-systemerne, for der er ingen tvivl om at det er nødvendigt for at holde omkostningerne nede, til glæde for dig og mig, medlemmerne. Så kan man jo bruge pengene på noget andet.
Til top
Jan Dalgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dalgaard Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 10:40
Citat: simon agerholm2

Det er nævnt højere oppe i tråden, at man fremover selv skal printe sit medlemskort ud.
Det virker meget ambitiøst med den nuværende sikkerhed og standard i IT-systemet.. Desuden giver det da fri adgang til snyd og svindel.
 
Du vælger så ikke at forholde dig til de konkrete spørgsmål jeg stiller til dig i tidligere indlæg. Fair nok, men vil du ikke godt forklare hvordan der er fri adgang til snyd og svindel når man selv printer sit medlemskort ?
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 10:47
Det undre mig bare at der ikke er en fra DSF der lige forklarer hvad der sker. Jeg går da ud fra at de følger med på dvs hjemmesider, hvor lystfiskerne mødes.
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 10:48
Kunne man ikke bare spørge dem? I øvrigt ligner det mere en flytning til et andet webhotel, der er gået kludder i, eller noget andet ordinært. Det mest vilde jeg kan forestille mig er et ddos angreb (sikkert fra veganere!) eller noget inficeret kode der skal fjernes. M.a.o. ikke noget der kan underbygge en flom af underlige fortolkninger.
Thomas
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 11:14
Hej Jan.
 
Undskyld jeg ikke fik besvaret dine spørgsmål.
 
IT problemet er velkendt, og har varet i årevis - noget er skiftet ud undervejs, andet er fastholdt. Det har jeg direkte fra en af de kritiske formænd - og flere kassererer.
Jeg vil påstå, at når man ikke kan få et system til at virke på 2 år, så har man valgt at acceptere, eller som minimum ihvertfald ikke erkendt at man måske har valgt et forkert deffineret system.
 
Vedr. den manglende oversigt over foreningernes kassererer, så er det ganske enkelt et fakta, at selv kassererer der har siddet i en årrække, stadig modtager mails hvor DSF ikke hved om de (DSF) er opdaterede, på deres status.
 
Da DSF hjemmesiden tidligere har været hullet som en si, hvor der var fri adgang til personlige oplysninger (alle og enhver kunne simpelthen logge på med administratorrettigheder) - er der risiko for snyd.. Desuden kan et medlemskort som blot består af et simpelt print, printes eller kopieres..
 
Hvis jeg nu ikke har nogen moral, og kun fisker sjældent hos nogle af de foreninger jeg er medlem af - kan jeg jo så "dele" et medlemsskab med et par andre.. Så er der ingen risiko for at blive nappet i en kontrol, så længe jeg ikke er et kendt ansigt ved vandløbet.
 
Der er jo en god grund til at kørekort, pas osv er unikke (ihvertfald nogenlunde), det sikrer simpelthen at kortholder er unik, og HAR ret til det kortet viser.
Til top
Jan Dalgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dalgaard Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 14:46
Citat: simon agerholm2

Hej Jan.
 
Undskyld jeg ikke fik besvaret dine spørgsmål.
 
IT problemet er velkendt, og har varet i årevis - noget er skiftet ud undervejs, andet er fastholdt. Det har jeg direkte fra en af de kritiske formænd - og flere kassererer.
Jeg vil påstå, at når man ikke kan få et system til at virke på 2 år, så har man valgt at acceptere, eller som minimum ihvertfald ikke erkendt at man måske har valgt et forkert deffineret system.
 
Jeg synes selvfølgelig heller ikke det er tilfredsstillende. Men fakta er - uanset hvad du har fået af informationer fra kritiske formænd og flere kassererer - at både system og leverandør er skiftet ud.
 
Citat: simon agerholm2

Da DSF hjemmesiden tidligere har været hullet som en si, hvor der var fri adgang til personlige oplysninger (alle og enhver kunne simpelthen logge på med administratorrettigheder) - er der risiko for snyd.. Desuden kan et medlemskort som blot består af et simpelt print, printes eller kopieres..
 
Jeg kender ikke noget til sikkerhedsproblemer på siden, så det kan jeg ikke kommentere. Men de gamle kort kunne vel også nemt kopieres. Så avancerede og unikke var de vist ikke.
 
Citat: simon agerholm2

Hvis jeg nu ikke har nogen moral, og kun fisker sjældent hos nogle af de foreninger jeg er medlem af - kan jeg jo så "dele" et medlemsskab med et par andre.. Så er der ingen risiko for at blive nappet i en kontrol, så længe jeg ikke er et kendt ansigt ved vandløbet.
 
Der er jo en god grund til at kørekort, pas osv er unikke (ihvertfald nogenlunde), det sikrer simpelthen at kortholder er unik, og HAR ret til det kortet viser.
 
Det glæder mig at du næsten selv svarer på din næste kommentar. Når vi fisker skal vi alle medbringe vores fisketegn eller fisketegns nummeret. Sammen med dette skal vi så vidt jeg ved medbringe billedlegitimation som fx kørekort eller pas som du selv nævner.
 
Derfor finder jeg det kun muligt at dele medlemskort med en der hedder det samme som mig og/eller som samtidig ligner mig. Dermed skulle risikoen for snyd vist være ganske minimal hvis man i forbindelse med kontrol også bliver tjekket for gyldigt fisketegn.
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 15:21
Citat: Dalgaard

 
 
Sammen med dette skal vi så vidt jeg ved medbringe billedlegitimation som fx kørekort eller pas som du selv nævner.
 
Derfor finder jeg det kun muligt at dele medlemskort med en der hedder det samme som mig og/eller som samtidig ligner mig. Dermed skulle risikoen for snyd vist være ganske minimal hvis man i forbindelse med kontrol også bliver tjekket for gyldigt fisketegn.
 
 
 
Hvor har du læst dette.
Du skal medbringer dit medlemkort til det pågældende fiskevand, og så skal du kunne oplyse dit fisketegnsnummer.
 
Til top
Jan Dalgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dalgaard Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 16:24
Citat: Hoigaard

Hvor har du læst dette.
Du skal medbringer dit medlemkort til det pågældende fiskevand, og så skal du kunne oplyse dit fisketegnsnummer.
 
 
Citat: Retsinformation.dk

Stk. 2. Beviset for, at den pågældende har erhvervet fisketegn, er kvittering med navn og adresse. Fisketegnet er gyldigt fra datoen for kvitteringen. Kvitteringen for betalt bidrag skal sammen med behørig legitimation medbringes under fiskeriet.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 16:30

Sportsfiskeren.dk er oppe igenWink så det skal nok gå altsammen

Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 16:53
Citat: Dalgaard

[
 
 
[QUOTE=Retsinformation.dk]Stk. 2. Beviset for, at den pågældende har erhvervet fisketegn, er kvittering med navn og adresse. Fisketegnet er gyldigt fra datoen for kvitteringen. Kvitteringen for betalt bidrag skal sammen med behørig legitimation medbringes under fiskeriet.
 
Kvitteringen er så ikke nødvendig ifølge fisketegn.dk.
Men jeg var faktisk ikke klar over at man skulle have billedelegitimation med.
Så har min bror jo et lille problem. Han har intet billedelegitimation overhovedet.
 
 
 
 
 
 
 
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 17:34
Der er kommet mange relevante kommentarer.
F.eks. den med kassererne. Jeg kan bekræfte, at der år for år er nye kasserere/nye kontonumre, som man "glemmer" at oplyse, så derfor er det relevant at spørge, hvem kassereren er.
Og med de ambitioner, der ligger i det store projekt som ombygningen er: Pres på, men giv dog DSF lidt snor. Problemet kunne jo være, at pengene ikke hamler op med ambitionerne. Men det skal nok blive godt engang.

nlsn
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 19:53
:-) godt vi har lidt fora og kan snuse ind i foreningerne med...
Ja jeg er jyde,,, og venter med at benytte fiskevand som DSF har sat sit store aftryk på,, indtil der kan gives en vis portion valuta for pengene,,og ja ting tar tid :-))
supergriner over noget så enkelt som en hjemmeside skal tage årevis om at komme til at køre,,,, havde det været en virksomhed, var stikket blevet trukket ud laaaangt før,,, så ja når noget så simpelt ikke virker,,,, hvad med resten puhhh for en lang kold vinter
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 11:15
Ole R:

Vi har jo en stiltiende aftale om ikke at debattere, da det tit ryger af sporet.
- Men gad vide om det ikke blot er den gamle dsf side der er sat op igen??

Der er ikke noget nyt at se...
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 12:16
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 12:36
Dejligt, dejligtSmile

Så må vi jo håbe at det virker, efter hensigten..

Gad vide hvad 2 års problemer har kostet, både i direkte omkostninger, og i mistede enkeltmedlemmer og foreninger?
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 13:49
Hej Simon !
Jeg tror også at det er den gamle side der sat op igen ..... alt er såmænd som det plejer at være ,-jeg har da ikke modtaget mit dobbeltkontingent retur endnu .... og jeg har sendt en forespørgsel om hvordan de ønsker  1 stk kontingent indbetalt for 2011 således at jeg ikke skal betale 951,- til DSF,-jeg betaler da gerne 1 stk. kontingent med glæde,-men ikke flere.
Det har man nu heller ikke svaret på ........ så tag det bare roligt Simon,-alting er som det plejer at være.......du må have en god jul og et godt nytår!
VM
 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 15:21
Hej Vagn.

Ja, vi kan vel (hvis det er den nye side der kører nu, og den virker efter hensigten) forvente at få lidt at vide om alle de nye spændende features som har været så længe under vejs???
Lad os da endelig høre hvad det er den kan præstere nu??
Jeg kan næsten ikke vente på dette fantastiske værktøj, som vil gøre at så meget lettere for foreningerne og det enkelte medlem.

Fortæl, fortæl - de noble herrer som hved mere end os tinsoldaterWink

Jeg kan se, at jeg også kommer til at betale dobbeltkontingent i 2011, jeg har nemlig allerede fået et girokort inkl. DSF kontingent - og jeg vil æde en gammel sivsko hvis jeg ikke mindst modtager ét til.

Ligegyldigt hvad, så glæder jeg mig til marts - hvor man igen kan kaste en flue ud i Gudenåen - og MÅSKE endelig fange en af de der forbaskede laks i den åTongue
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 16:21
Citat: simon agerholm2

Ole R:

Vi har jo en stiltiende aftale om ikke at debattere, da det tit ryger af sporet.
"Vi" har ingen stiltiende aftale om noget som helst, da du nok er den sidste jeg ville aftale noget med. Jeg har blot meddelt dig, at jeg ikke ønsker at føre en debat med dig, da du ikke evner at overholde de mest simple regler for, hvad man kan tillade sig og ikke tillade sig - længere er den ikke.
 
At du dette til trods henvender dig til mig her på forum må bero på, at du ikke har fattet budskabet.
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 22:19
Man skal hverken have billede ID eller sit fisketegn med, man skal bare have sit fisketegns nummer og så et sygesikringskort med dit cpr nummer på, så er der ikke mere i det ;)
Tight Lines
Steffen Mortensen
<3 Love Flyfishing <3
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2010 kl. 11:28
DSFs såkaldte nye hjemmeside har tilsyneladende også frasorteret evt. kritiske røster for at kommentere  hjemmesiden,-ved indtastning af min adgangskode på 10 bogstaver i varierende små og store bliver koden kaldt  USIKKER OG UKENDT på DSFs -det er godt nok DSF der har udleveret den .....jeg har tidligere anvendt koden uden problemer,- det er måske her forbedringen findes DSF ???????
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2010 kl. 12:31
Hehe...

REDIGERET - gider sgu ikke vrøvlehovedetSmileSmile

Vagn :

Jeg har opgivet den side, og forøvrigt er det ligegyldigt hvad du skriver derinde - DSF svarer ALDRIG i deres eget forum.

Glæd dig hellere over de ret gode fangster du trods alt har hevet op af Gudenåen i årets løb - mens vi venter, og venter, og venter på at DSF bliver i stand til at administrere og kommunikere som alle andre..


Redigeret af simon agerholm2 - 19 Dec 2010 kl. 16:27
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 11:07
De herrer...
 
Er det min PC den er gal med, eller er "projekt hjemmeside DSF" gået ned ?
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 11:09
Hej Simon
 
Har du opgivet siden eller hva´?
 
Hilsen
Peter
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 11:29
Citat: simon agerholm2

De herrer...
 
Er det min PC den er gal med, eller er "projekt hjemmeside DSF" gået ned ?
Jeg tror nu, at det er bønderne eller erhvervsbanditterne, som er på spil ---> og det er jo bare så typisk, at nu hvor de har drevet rovdrift på og spoleret den natur, hvor lystfiskerne normalt mødes, så er turen kommet til lystfiskernes cyber-mødested, Sportsfiskeren i dag, måske 123nu i morgen... Uha!, det er fandme uhyggeligt...CryOuchAngry
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 11:39
Peter R :
 
Jeps, men eftersom jeg ER medlem af DSF, endda flerfoldigt - så skal jeg jo faktisk anvende nogle af funktionerne - eller mangel på samme.
 
Herudover står det dig jo frit for at svare (relevant) på det stillede spørgsmålWink
 
 
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 12:09
Ødelagt tråd, riv jer selv i banditten i stedet for at sidde her og læsse lort af.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 12:27
Hej Lars.
 
Du indleder tråden med at spørge, så vidt jeg forstår, om DSF siden er hacket - eller hvad der er galt.
Så vidt jeg kan se, har du fået svar - men måske ikke det du forventede??
 
Siden er nu nede igen, og derfor mit nye indlæg..
 
Dit seneste indlæg om "de nedre regioner", bidrager jo ikke ligefrem med viden eller som oplæg til debat - så måske du skulle vende blikket indad, og vurdere din egen evne til at holde tråden på sporet.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 12:37
siden er ikke nede, men hvad gør du så simon??
for der skal da være noget at brokke sig over, ellers har det ikke været en god dag...!!
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 12:44
Henrik C :
 
Hvis du placerer øjnene dér hvor der står tidspunkt for oprettelse af indlæg, opnår du en ganske fin viden.
Det er dejligt at nogle ikke har forventninger til deres forbund, og deres administration.
Det afspejler jo også ganske fint de resultater der opnåes.
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 12:56
Hej Simon.
 
Er uforstående over for dig. Er ikke typen der fordømmer eller kalder nogen dumme navne, nogle af de indlæg der har været i tråden er totalt uvedkommende emnet og det kan give mig lyst til at bruge gloser fra kaptajn Haddocks skældordsliste for at komme ud men mine frustrationer.
 
Ser mig selv som en god debattør men husk når du peger på en person´er der fire fingre der peger på dig selv..
 
Må jeg opfordre dig til at få et billede på din profil, undrer mig over hvilken fjæsing det er der sidder i den anden ende.
 
Udklip fra listen:
 
landkrabbe, landsforræder, laskefede lommetyv, lejesvend, lemmedasker, lomme-Moussolini, luksusdyr, lumskebuks, lurendrejer, lusepuster
 
Kunne blive ved men det gavner ikke det konstuktive i  denne tråd( som forresten nok er ødelagt)
 
MVH
 
Lars
 
 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 13:18
Hej Lars.
 
Nu er dit startindlæg jo ikke ligefrem klokkeklart, og man kan måske endda påstå at det slet ikke hænger sammen med overskriften.
 
Du har fået det svar, at der er fortsatte tekniske problemer med DSF hjemmesiden, og herudover nogle af årsagerne.
Nogle af os kunne så ovenikøbet godt tænke os at vide mere om de bagvedliggende årsager til hjemmesidens fejlfunktioner gennem de sidste år.
 
Hvis du har et overvældende behov for at vide hvordan jeg ser ud, kan du jo prøve den dersens søgemaskine der hedder Google...
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 21:16
Citat: KøgeLars

...  nogle af de indlæg der har været i tråden er totalt uvedkommende emnet og det kan give mig lyst til at bruge gloser fra kaptajn Haddocks skældordsliste for at komme ud men mine frustrationer.
 
Ser mig selv som en god debattør men husk når du peger på en person´er der fire fingre der peger på dig selv..
 
Kunne blive ved men det gavner ikke det konstuktive i  denne tråd( som forresten nok er ødelagt)
 
 
Nu er dit debatoplæg jo ikke ligefrem specielt seriøst:
Mon det er wiki folkene der er på spil???
Eller nogle af de skumle nattebrugere på 123 der hygger sig.
Måske det er noget at gøre med at laksekvoten er rådden?
Det kunne også være noget helt andet åndsvagt lort.
Hvem ved om benny finder nissernes hule igen?
 
At du begynder at fare i flint over andre brugers indlæg og kalder dem for totalt uvedkomne, når man tager dit debatoplæg i betragtning - Så er det vel egenligt ikke lige prædikatet: "en god debattør", som du bør pynte dig med...
- Men måske du bare er faldet i gryden med Gløgg og blevet til en lallende løjsertype...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres